ПОНЯТТЯ REVENUE МЕНЕДЖМЕНТУ В ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ
Анотація
Стаття присвячена актуальному питанню визначення поняття revenue менеджмент, його місцю у готельному бізнесі, перспективі застосування та імовірному ефекту від гнучкого ціноутворення у період кризи пандемії. Проаналізовано походження терміну, визначено з якої галузі даний термін прийшов до готельного бізнесу. Наведено які міжнародні готельні мережі першими спробували застосовувати revenue менеджмент. Визначено вимоги, що висуваються до revenue менеджерів, які обов’язки вони повинні вміти виконувати. Наведено рівні системи revenue менеджменту. Визначено напрями діяльності готелю, що формують суть revenue менеджменту (управління доходами). Визначено, що більшість готелів, що відносяться до міжнародних мереж активно використовують інструменти revenue менеджменту. В Україні ця практика почала розвиватися останні 10 років під тиском міжнародних мереж, які почали появлятися у 2005 році.
Посилання
Dar M. & Wilson N. Modelling the Performance of Revenue Management Systems in Different Competitive Environments. Massachusetts Institute of Technology. 2006.
Sharma P. Hotel revenue management. URL: https://www.academia.edu/
Josephy S., Aubke F. & Stierland M. Progress and Development of Hotel Revenue Management: A Comparative Content Analysis. URL: www.academiya.edu
Мазаракі А., Бойко М., Кулик М. Детермінанти ревеню-менеджменту в готельному бізнесі. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2017. № 4. С. 66–78. URL: http://visnik.knute.edu.ua/files/2017/04/6.pdf
Костин К. Б. Ревенью менеджмент как основа успешного развития индустрии туризма. Российское предпринимательство. 2012. № 11. С. 34–37.
Ремігайло І. Ю., Шикіна О. В. Revenue менеджмент, як інструмент удосконалення ціноутворення на підприємствах готельного господарства. Глокалізаційні аспекти інноваційного розвитку економіки: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених (м. Одеса, 21 жовтня 2021 року). Одеса : ОНЕУ. 2021. С. 66–69.
Mariott J.W. Without reservations. Biography. 2013.
Герасименко В.Г. Державне регулювання сфери туризму України в контексті процесів євроінтеграції / За заг. ред. В.Г. Герасименко, О.Л. Михайлюк. Київ : ФОП Гуляєва В.М., 2019. 332 с.
Шикіна О. В., Нездоймінов С. Г. Моніторинг туристичного потоку в контексті стратегії регіонального розвитку. «Dezvoltarea sistemelor sociale și economice întrun mediu competitiv la nivel global», conferinta internationala știintificopractica (2016 ; Chisinau). Conferinta internationala știintifico-practica «Dezvoltarea sistemelor sociale și economice întrun mediu competitiv la nivel global». 29 februar. 2016. Chisinau. 2016. 167–171 p.
Шикіна О. В., Гончаренко Я. Є., Козловський Р. С. Тенденції розвитку європейського ринку готельних послуг. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. Науки: економіка, політологія, історія. 2019. № 5 (268). С. 216–233. URL: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2019/268/pdf/216-233.pdf
Шикіна О. В., Гончаренко Я. Є., Ремігайло І. Ю. Шляхи розвитку ділового туризму у період пандемії. Інфраструктура ринку. 2020. № 50. С. 213–219. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-35
Dar M. & Wilson N. (2006) Modelling the Performance of Revenue Management Systems in Different Competitive Environments. Massachusetts Institute of Technology.
Sharma P. (2014) Hotel revenue management. Retrieved from :https://www.academia.edu/
Josephy S., Aubke F. & Stierland M. (2014) Progress and Development of Hotel Revenue Management: A Comparative Content Analysis. Retrieved from: https://www.academiya.edu
Mazaraki A., Boyko M., Kulyk M. (2017) Determinanty reveniu-menedzhmentu v hotelnomu biznesi [Revenue management determinants in hospitality], Visnyk Kyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, no. 4, s. 66–78. Retrieved from: http://visnik.knute.edu.ua/files/2017/04/6.pdf
Kostyn K.B. (2012) Reveniu menedzhment kak osnova uspeshnoho razvytyia yndustryy turyzma [Revenge management as the basis for the successful development of the tourism industry], Rossyiskoe predprynymatelstvo, no. 11, s. 34–37. (in Russian)
Remihailo I. Yu., Shykina O. V. (2021) Revenue menedzhment, yak instrument udoskonalennia tsinoutvorennia na pidpryiemstvakh hotelnoho hospodarstva [Revenue management as a tool to improve pricing in the hotel industry], Proceedings from: materialy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii molodykh vchenykh «Hlokalizatsiini aspekty innovatsiinoho rozvytku ekonomiky» – Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference of Young Scientists «Globalization Aspects of Innovative Economic Development» (Odessa, October 21, 2021) (pp. 66–69). Odesa : ONEU. (in Ukrainian)
Mariott J. W. (2013) Without reservations. Biography.
Herasymenko V. H. (2019) Derzhavne rehuliuvannia sfery turyzmu Ukrainy v konteksti protsesiv yevrointehratsii [State regulation of tourism in Ukraine in the context of European integration processes]. V.H. Herasymenko, O.L. Mykhailiuk. (Eds.). FOP Huliaieva V.M. (in Ukrainian)
Shykina O. V., Nezdoiminov S. H. (2016) Monitorynh turystychnoho potoku v konteksti stratehii rehionalnoho rozvytku [Tourism flow monitoring in the context of regional development strategy], Proceedings from: materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Dezvoltarea sistemelor sociale și economice întrun mediu competitiv la nivel global» – Proceedings of the materials of the international scientific-practical conference «Dezvoltarea sistemelor sociale și economice întrun mediu competitiv la nivel global» (Chisinau, February 29, 2016) (pp. 167–171). Chisinau. (in Ukrainian)
Shykina O. V., Honcharenko Ya. Ye., Kozlovskyi R. S. (2019) Tendentsii rozvytku yevropeiskoho rynku hotelnykh posluh [Trends in the development of the European hotel services market], Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu. Nauky: ekonomika, politolohiia, istoriia, no. 5(268), s. 216–233. Retrieved from: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2019/268/pdf/216-233.pdf (in Ukrainian)
Shykina O. V., Honcharenko Ya. Ye., Remihailo I. Yu. (2020) Shliakhy rozvytku dilovoho turyzmu u period pandemii [Ways to develop business tourism during the pandemic]. Infrastruktura rynku, no. 50, s. 213–219. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-35 (in Ukrainian)