КОМПЛЕКСНЕ ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГУ НА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ – ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ

  • Валерій Бондаренко Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-5929-7158
  • Любов Гуцаленко Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0001-5181-8652
Ключові слова: фінансова звітність, обліково-аналітичне забезпечення, інтеграція, маркетингові системи, сільськогосподарські підприємства, цифрові рішення, аналітична звітність, аграрний бізнес, маркетинг, аналіз

Анотація

В роботі досліджено принципи і елементи комплексного обліково-аналітичного забезпечення системи маркетингу на сільськогосподарських підприємствах з урахуванням сучасних цифрових рішень. Показано інтеграцію облікових і маркетингових систем яка створює передумови для побудови цілісної, прозорої та адаптивної моделі управління маркетингом у сільському господарстві. Вона дозволяє швидко реагувати на зміну попиту, управляти рентабельністю продукції в розрізі каналів, оперативно прогнозувати потребу в ресурсах і підвищувати ефективність просування за рахунок точного обліку кожної гривні маркетингових витрат. Зазначено, що фінансова звітність у розрізі напрямів дозволяє проводити горизонтальний і вертикальний аналіз, порівнюючи динаміку прибутковості між роками, сезонами або культурами, а також структуру витрат у загальній системі собівартості. Це дає можливість виявляти як стійкі закономірності, так і сезонні або разові відхилення, що впливають на результативність збуту. А інтеграція ERP/CRM з бухгалтерськими системами дозволяє реалізувати багаторівневу систему аналітики - від щоденних операцій до стратегічних KPI, таких як вартість залучення клієнта (CAC), рентабельність кожного сегменту ринку або ефективність кампаній просування нових продуктів.

Посилання

Єршова Н. Ю. Обліково-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності підприємства. Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит. 2022. №7–8. С. 3–11.

Власов В.О. Організаційно-економічні положення обліково-аналітичного забезпечення управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств. Актуальні питання економічних наук. 2024. №5, С. 28–33.

Свиноус І. В., Гаврик О. Ю., Ткаченко К. В., Микитюк Д. М., Семисал А. В. Організаційно-економічні засади використання цифрових технологій у діяльності сільськогосподарських підприємств. Агросвіт. 2020. №16. С. 9-14.

Кіпоренко С. С., Юрчук Н. П. Цифровізація сільського господарства: виклики і можливості для фермерських господарств. Агросвіт. 2024. №19, С. 53–61.

Свиноус І. В., Гаврик О. Ю., Ткаченко К. В., Микитюк Д. М., Семисал А. В. Сучасний стан та проблеми впровадження цифрових технологій в практику діяльності сільськогосподарських підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 15-16. С. 35-39.

Овчарова Н. В., Кравченко О. Є., Бобошко Р. І. Формування обліково-аналітичного забезпечення управління витратами сільськогосподарських підприємств. Економіка та суспільство. 2021. №30. С. 45–52.

Коляденко С. В., Дзісь О. В., Гайдей В. Л. Перспективні напрями цифровізації в аграрних підприємствах у контексті економічної безпеки. Економіка та суспільство. 2024. №59, С. 177–185

Лях І. С. Теоретичні аспекти контролінгу маркетингу на підприємстві. Бизнес Информ. 2017. №7. С. 251-256.

Yershova N. Yu. (2022) Oblikovo-analitychne zabezpechennia marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva. [Accounting and analytical support for the marketing activities of the enterprise]. Enerhozberezhennia. Enerhetyka. Enerhoaudyt. №7–8. S. 3–11

Vlasov V.O. (2024) Orhanizatsiino-ekonomichni polozhennia oblikovo-analitychnoho zabezpechennia upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu ahrarnykh pidpryiemstv. [Organizational and economic provisions for accounting and analytical support of marketing management in agricultural enterprises]. Aktualni pytannia ekonomichnykh nauk. №5, S. 28–33

Svynous I. V., Havryk O. Yu., Tkachenko K. V., Mykytiuk D. M., Semysal A. V. (2020) Orhanizatsiino-ekonomichni zasady vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii u diialnosti silskohospodarskykh pidpryiemstv. [Organizational and economic principles of using digital technologies in the activities of agricultural enterprises]. Ahrosvit. №16. S. 9-14.

Kiporenko S. S., Yurchuk N. P. (2024) Tsyfrovizatsiia silskoho hospodarstva: vyklyky i mozhlyvosti dlia fermerskykh hospodarstv [Digitalization of agriculture: challenges and opportunities for farms]. Ahrosvit. №19, S. 53–61.

Svynous I. V., Havryk O. Yu., Tkachenko K. V., Mykytiuk D. M., Semysal A. V. (2020) Suchasnyi stan ta problemy vprovadzhennia tsyfrovykh tekhnolohii v praktyku diialnosti silskohospodarskykh pidpryiemstv. [Current status and problems of implementing digital technologies in the practice of agricultural enterprises]. Investytsii: praktyka ta dosvid. № 15-16. S. 35-39.

Ovcharova N. V., Kravchenko O. Ye., Boboshko R. I. (2021) Formuvannia oblikovo-analitychnoho zabezpechennia upravlinnia vytratamy silskohospodarskykh pidpryiemstv. [Formation of accounting and analytical support for cost management in agricultural enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo. №30. S. 45–52.

Koliadenko S. V., Dzis O. V., Haidei V. L. (2024) Perspektyvni napriamy tsyfrovizatsii v ahrarnykh pidpryiemstvakh u konteksti ekonomichnoi bezpeky. [Promising areas of digitalization in agricultural enterprises in the context of economic security] Ekonomika ta suspilstvo. №59, S. 177–185

Liakh I. S. (2017) Teoretychni aspekty kontrolinhu marketynhu na pidpryiemstvi. [Theoretical aspects of marketing controlling in an enterprise]. Byznes Ynform. №7. S. 251-256.

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2025-07-28
Як цитувати
Бондаренко, В., & Гуцаленко, Л. (2025). КОМПЛЕКСНЕ ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГУ НА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ – ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ. Економіка та суспільство, (77). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-94
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають