СТВОРЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ КОМПАНІЇ В КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

  • Валерій Бондаренко Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-5929-7158
  • Гаоцзян Чен Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0009-0004-6828-0886
Ключові слова: стратегічний план, стратегія, конкурентне середовище, економічний розвиток, структура, конкурентні підходи, бізнес-стратегія, внутрішнє та зовнішнє середовище

Анотація

У статті описано основні завдання та базові умови стратегічного планування. Представлено етапи стратегічного планування та запропоновано ефективний процес стратегічного планування розвитку, поділений на ці етапи. Розглянуто стратегічний план, який дає змогу планувати з позиції завтрашнього дня адаптивний процес, у результаті якого відбувається постійне коригування прийнятих управлінських рішень, постійний контроль за їх виконанням. Показано, що для ефективності стратегічного планування необхідне повне розуміння про майбутній стан регіону, чітко уявляти можливі перспективи. Розроблено і представлено схематичну структуру стратегічного плану соціально-економічного розвитку підприємств аграрного сектору. Представлено корпоративну стратегія, яка формується коли компанія є диверсифікованою, тобто працює на кількох ринках; бізнес-стратегію або конкурентна стратегія, яка визначає як кожен підрозділ компанії досягне конкурентної переваги на конкретному ринку; і основні функціональні стратегії, які включають маркетинг, виробництво, фінанси, людські ресурси та розвиток. Показано структуру конкурентної стратегії, яка включає стратегії створення конкурентних переваг, стратегії захисту конкурентної позиції фірми та стратегії конкурентної поведінки.

Посилання

Василенко В. О., Ткаченко Т. І. Стратегічне управління підприємством : навч. посіб. Київ : Центр навчальної літератури, 2004. 400 с.

Герасимчук З.В., Вахович І.М. Організаційно-економічні механізми формування та реалізації стратегії регіонального розвитку. Монографія. Луцьк: Луцький державний технічний університет, 2002. 248с.

Кіяшко Є. В. Проблеми і необхідність впровадження в сучасних умовах стратегічного планування на підприємствах. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2009. № 3. Т. 1. С. 174–178.

Ковтун О. І. Стратегія підприємства : навч. посіб. Львів : “Новий світ – 2000”, 2006. 388 с.

Костецька Н. І., Лотиш О. Я. Економічна сутність стратегії підприємства. Економіка: проблеми теорії та практики. 2009. Випуск 251. Т. 4. С. 1045–1052.

Мараховська К. А., Мараховська Т. О. Особливості використання зарубіжного досвіду стратегічного планування на українських підприємствах. Вісник соціально-економічних досліджень. 2013. Випуск 4(51). С. 93–97.

Старостіна А.О., Мартов С.Є. Регіональний маркетинг: сутність та особливості становлення в Україні. Маркетинг в Україні. 2004. N8. С. 55–57.

Ускова Т.В., Барабанов А.С. Територіальний маркетинг як інструмент соціально-економічного розвитку регіону. Економічні та соціальні зміни в регіоні: факти, тенденції, прогнози. 2008.

Шершньова З. Є. Стратегічне управління : підручник. Київ : КНЕУ, 2004. 699 с.

Vasylenko V. O., Tkachenko T. I. (2004) Stratehichne upravlinnia pidpryiemstvom [Strategic management of the enterprise]. navch. Posib, Kyiv : Tsentr navchalnoi literatury, 400 p.

Herasymchuk Z.V., Vakhovych I.M. (2002) Orhanizatsiino-ekonomichni mekhanizmy formuvannia ta realizatsii stratehii rehionalnoho rozvytku [Organizational and economic mechanisms for the formation and implementation of a regional development strategy], Monohrafiia, Lutsk: Lutskyi derzhavnyi tekhnichnyi universytet, 248 p.

Kiiashko Ye. V. (2009) Problemy i neobkhidnist vprovadzhennia v suchasnykh umovakh stratehichnoho planuvannia na pidpryiemstvakh [Problems and necessity of implementation of strategic planning at enterprises in modern conditions]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, Ekonomichni nauky, № 3, T. 1, pp. 174–178.

Kovtun O. I. (2006) Stratehiia pidpryiemstva [Enterprise strategy], navch. Posib, Lviv, “Novyi svit – 2000”, 388 p.

Kostetska N. I., Lotysh O. Y. (2009) Ekonomichna sutnist stratehii pidpryiemstva [Economic essence of the enterprise strategy]. Ekonomika: problemy teorii ta praktyky, vol. 251, T. 4, pp. 1045–1052.

Marakhovska K. A., Marakhovska T. O. (2013) Osoblyvosti vykorystannia zarubizhnoho dosvidu stratehichnoho planuvannia na ukrainskykh pidpryiemstvakh [Peculiarities of using foreign experience in strategic planning at Ukrainian enterprises]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen – Herald of socio-economic research, vol. 4(51), pp. 93–97.

Starostina A.O., Martov S.I. (2004) Rehionalnyi marketynh: sutnist ta osoblyvosti stanovlennia v Ukraini [Regional marketing: the essence and peculiarities of its development in Ukraine]. Marketynh v Ukraini – Marketing in Ukraine, N8, pp. 55–57.

Uskova T.V., Barabanov A.S. (2008) Terytorialnyi marketynh yak instrument sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehionu [Territorial marketing as a tool for socio-economic development of the region]. Ekonomichni ta sotsialni zminy v rehioni: fakty, tendentsii, prohnozy – Economic and social changes in the region: facts, trends, forecasts.

Shershnova Z. Y. (2004) Stratehichne upravlinnia [Strategic management]. pidruchnyk. Kyiv, KNEU, 699 p.

Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 12
Опубліковано
2024-05-27
Як цитувати
Бондаренко, В., & Чен , Г. (2024). СТВОРЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ КОМПАНІЇ В КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Економіка та суспільство, (63). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-94
Розділ
МАРКЕТИНГ