ВИКОРИСТАННЯ ПРИНЦИПІВ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УМОВАХ ВІЙНИ

  • Валерій Бондаренко Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-5929-7158
Ключові слова: маркетинговий менеджмент, ефективний маркетинг, управлінські рішення, функції підприємства, маркетинг, менеджмент, управління, організація маркетингового менеджменту

Анотація

В роботі розкрито умови функціонування маркетингового менеджменту в умова війни. Досягнення комерційних цілей підприємства за допомогою ефективного маркетингу вимагає глибокого знання ринкової ситуації, розуміння потреб споживачів, вміння аналізувати та знаходити альтернативи, творчого та креативного підходу до розв'язання проблем. Визначено сучасні тенденції розвитку маркетингового менеджменту, які тісно пов’язані із маркетинговим середовищем та змінами, що відбуваються на ринку. Наведено негативні фактори, які сповільнюють бурхливий розвиток маркетингового менеджменту на підприємствах. Враховуючи особливості ринкових умов господарювання маркетинговий менеджмент розглянуто як управлінську функцію підприємства, яка є однією з найважливіших та тісно пов'язана із виробничо-збутовою, постачальницькою, фінансовою і адміністративною. Розкрито проблеми в умовах підвищеного динамізму маркетингового середовища де низький рівень адаптивності організаційної структури управління підприємством уповільнює швидкість реакції підприємства на зміни в зовнішньому оточенні, унеможливлює своєчасно (оперативно) приймати і реалізовувати необхідні управлінські рішення, особливо у воєнний період. Відзначено, що маркетинг під час війни, який побудований на відповідних принципах, буде мати надзвичайно позитивний вплив на розвиток підприємства у післявоєнний час та мати велике значення для післявоєнного становища компанії.

Посилання

Белянцева М.І. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. К.: Центр учбової літератури, 2006. 407 с.

Бондаренко В.М., Поліщук І.І., Шарко В.В. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. Вінниця: Видавничоредакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2016. 224 с.

Бондаренко В.М., Танасійчук А.М., Поліщук І.І., Громова О.Є., Гевчук А.В., Поліщук Н.В. Маркетинг. Навчальний посібник. Вінниця. ТОВ «Меркьюрі-Поділля». 2019. 292 с.

Котлер Ф., Келлер К., Павленко А. Маркетинговий менеджмент: підручник. К.: Хімджест, 2008. 720с.

Комарницький І.М. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. за ред. д.е.н. І.М. Комарницького. Львів : Апріорі, 2007. 132 с.

Кушнір І.Г. Формування організаційних систем маркетингового менеджменту в птахівничому підкомплексі АПК: автореф. дис. на здобуття ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.03 «Економіка та управління національним господарством». Київ, 2007. 16 с.

Язвінська Н. Стратегічні орієнтири маркетингової діяльності підприємтсва. Маркетинг в Україні. 2013. №2. С.46-50.

Zamkova N., V. Bondarenko, G. Pchelianska, O. Artyukh, T. Murenko.

Implementation of marketing audit into the sphere of electronic entrepreneurship.

International Journal of Management (IJM). Volume 11. Issue 6. June 2020 pp.

Bondarenko V.M., Shevchuk H.V. Problems, development and

implementation of the rational marketingstrukture inenterprises in the fruit and

vegetable industry Ukraine. Economics and Finance. 2018. № 9. pp.121-131.

Beliantseva M.I. (2016). Marketynhovyi menedzhment: Navchalnyi posibnyk [Marketing management: Study guide]. K.: Tsentr uchbovoi literatury. 407p.

Bondarenko V.M., Polishchuk I.I., Sharko V.V. (2016). Marketynhovyi menedzhment: Navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: Vydavnychoredaktsiinyi viddil [Marketing management: Study guide.] VTEI KNTEU. 224 p.

Bondarenko V.M., Tanasiichuk A.M., Polishchuk I.I., Hromova O.Ie., Hevchuk A.V., Polishchuk N.V. (2019). Marketynh. Navchalnyi posibnyk. Vinnytsia [Marketing. Tutorial.]. TOV «Merkiuri-Podillia». 2019. 292 s.

Kotler F., Keller K., Pavlenko A. (2008). Marketynhovyi menedzhment : pidruchnyk [Marketing management] . K.: Khimdzhest 720p.

Komarnytskyi I.M. (2007). Marketynhovyi menedzhment: Navchalnyi posibnyk [Marketing management: Study guide]. za red. d.e.n. I.M. Komarnytskoho. Lviv: Apriori. 132 p.

Kushnir I.H. (2007). Formuvannia orhanizatsiinykh system marketynhovoho menedzhmentu v ptakhivnychomu pidkompleksi APK [Formation of organizational systems of marketing management in the poultry sub-complex of the agro-industrial complex]: avtoref. dys. na zdobuttia stupenia kand. ekon. nauk: spets. 08.00.03 «Ekonomika ta upravlinnia natsionalnym hospodarstvom». Kyiv, 16 p.

Iazvinska N. (2013). Stratehichni oriientyry marketynhovoi diialnosti pidpryiemtsva [Strategic orientations of the marketing activity of the enterprise]. Marketynh v Ukraini – Marketing in Ukraine . №2. pp. 46-50.

Zamkova N., V. Bondarenko, G. Pchelianska, O. Artyukh, T. Murenko. (2020). Implementation of marketing audit into the sphere of electronic entrepreneurship. International Journal of Management (IJM). Volume 11. Issue 6. June 2020 pp.

Bondarenko V.M., Shevchuk H.V. (2018). Problems, development and implementation of the rational marketingstrukture inenterprises in the fruit and vegetable industry Ukraine. Economics and Finance. №9. pp.121-131.

Переглядів статті: 87
Завантажень PDF: 94
Опубліковано
2023-10-31
Як цитувати
Бондаренко , В. (2023). ВИКОРИСТАННЯ ПРИНЦИПІВ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УМОВАХ ВІЙНИ. Економіка та суспільство, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-101
Розділ
МАРКЕТИНГ