RESEARCH OF ANIMATION SERVICES IN THE ODESSA REGION
Abstract
The article is devoted to the issue of animation services in the hotel business, analyzes entertainment and animation events held in hotels, explores the experience of organizing animation activities in categorized hotels in Odessa region. The main trends in the development of animation activities in the Odessa region were identified, ways to improve animation activities were outlined. The analysis identified four main strategies of animation activities, namely the strategy of "active implementation of animation services and real competition in this market", the strategy of "maximizing animation services", the strategy of "low interest in active animation", the strategy of "simulation of animation". Leaders in the implementation of animation activities in the Odessa region: "Ruta Resort & Event Hotel", "SPA-hotel Grand Marine", "M1 Club Hotel", "Bugaz Sea View", "NEMO Hotel Resort & Spa", "California", "California" Marine Residence". Under the term “animation”, it is understood that the organization of accommodation in hotels and sanatorium-resort mortgages, at corporate visits, in child camps and on child saints, as a special fate of the children in animation programs. Animation is a unique supplementary service: lively organization of a free hour, as it is necessary for guests of a hotel deposit and not only. Animation - dzvіllya, and dozvіllya – activity, yak, in opposition to the professional, is directed to the development of special features, groups, social cohesion and is appropriately up to cultural needs, interests, and consumption of the population. For help, a person develops, develops, forms a light-gazer of specialness and reveals individuality. It is even more prestigious, if in any way there is a placement, we will cover the main and additional services, there are a lot of different animations for any contingent of those who need it. Animation is more developed and appropriate in resort areas, where tourists have a desire for attractive (attractive and energetic) travel, and in most cases this is the purpose of their trip to other countries or new places that are far from their city.
References
Герасименко В.Г. Державне регулювання сфери туризму України в контексті процесів євроінтеграції / За заг. ред. В.Г. Герасименко, О.Л. Михайлюк. Київ : ФОП Гуляєва В.М., 2019. 332 с.
Готель «Bugaz Sea View» на booking.com. URL: https://cutt.ly/sGjj2yI
Готель «Gagarinn» на booking.com. URL: https://cutt.ly/9GdkOLR
Готель «M1 Club Hotel» на booking.com. URL: https://cutt.ly/YGdhxIh
Готель «Marine Residence» на booking.com. URL: https://cutt.ly/LGhUUxR
Готель «NEMO Hotel Resort & Spa» на booking.com. URL: https://cutt.ly/8GdfAOg
Готель «Ruta Resort & Event Hotel» на booking.com. URL: https://cutt.ly/cGjbuSw
Готель «SPA-готель Grand Marine» на booking.com. URL: https://cutt.ly/IGjzjGJ
Готель «Каліфорнія» на booking.com. URL: https://cutt.ly/6GjyGe6
Даниліна С.О., Коцюрубенко Г.М., Шикіна О.В. Фінансово-економічні наслідки пандемії для світової туристичної галузі. Причорноморські економічні студії. 2020. № 52. Ч. 1. С. 29–34. URL: https://cutt.ly/oGYniUX
Ільтьо Т.І. Розвиток та впровадження анімаційної діяльності в готельному господарстві на українському і світовому ринках. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип.6. С.174–178.
Литовка А.О. Шикіна О.В. Класифікація інноваційної діяльності туристичного підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. Миколаїв, 2016. Випуск №14. С. 416–420
Шикіна О. В., Гончаренко Я. Є., Ремігайло І. Ю. Шляхи розвитку ділового туризму у період пандеміє. Інфраструктура ринку. 2020. № 50. С. 213–219.
Шикіна О.В. Наслідки впливу пандемії на розвиток готельного господарства Одеської області. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. Науки: економіка, політологія, історія. 2021. № 9-10 (286-287). С. 178–187.
Шикіна О.В., Козловський Р.С. Основні підходи до оцінювання конкурентоспроможності підприємств готельного господарства. Східна Європа: екноміка, бізнес та управління. 2018. №6 (17). С. 429–433.
Шикіна О.В. Сучасні тенденції розвитку категоризованих готелів України. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2021. № 2 (77). С. 163–179.
Herasymenko V.H. (2019) Derzhavne rehuliuvannia sfery turyzmu Ukrainy v konteksti protsesiv yevrointehratsii [State regulation of tourism in Ukraine in the context of European integration processes] / V.H. Herasymenko, O.L. Mykhailiuk. (Eds.). Kyiv: FOP Huliaieva V.M. (in Ukrainian)
«Bugaz Sea View» booking.com. Retrieved from: https://cutt.ly/sGjj2yI
«Gagarinn» booking.com. Retrieved from: https://cutt.ly/9GdkOLR
«M1 Club Hotel» booking.com. Retrieved from: https://cutt.ly/YGdhxIh
«Marine Residence» booking.com. Retrieved from: https://cutt.ly/LGhUUxR
«NEMO Hotel Resort & Spa» booking.com. Retrieved from: https://cutt.ly/8GdfAOg
«Ruta Resort & Event Hotel» booking.com. Retrieved from: https://cutt.ly/cGjbuSw
«SPA-hotel Grand Marine» booking.com. Retrieved from: https://cutt.ly/IGjzjGJ
«Kaliforniia» booking.com. Retrieved from: https://cutt.ly/6GjyGe6
Danilyna S.O., Kotsiurubenko G.M., Shykina O.V. (2020) Finansovo-ekonomichni naslidky pandemii dlia svitovoi turystychnoi haluzi [Financial and economic consequences of the pandemic for the world tourism industry]. Prychornomorski ekonomichni studii, no. 52, pp. 29–34. Retrieved from: https://cutt.ly/oGYniUX (in Ukrainian)
Ilto T.I. (2015) Rozvytok ta vprovadzhennia animatsiinoi diialnosti v hotelnomu hospodarstvi na ukrainskomu i svitovomu rynkakh [Development and implementation of animation activities in the hotel industry in the Ukrainian and world markets]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, no. 6. pp.174–178. (in Ukrainian)
Lytovka A.O., Shykina. O.V. (2016) Klasyfikatsiia innovatsiinoi diialnosti turystychnoho pidpryiemstva [Classification of innovative activity of a tourist enterprise]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, no.14. pp. 416-420. (in Ukrainian)
Shykina. O.V. Honcharenko Ya.Ye. and Remigailo, I.Yu. (2020) Shliakhy rozvytku dilovoho turyzmu u period pandemiie [Ways of business tourism development during the pandemic period]. Infrastruktura rynku, no. 50, pp. 213–219. Retrieved from: http://market-infr.od.ua/journals/2020/50_2020_ukr/37.pdf (in Ukrainian)
Shykina O.V. (2021) Naslidky vplyvu pandemii na rozvytok hotelnoho hospodarstva Odeskoi oblasti [Consequences of the pandemic impact on the development of the hotel industry of Odessa region]. Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu. Nauky: ekonomika, politolohiia, istoriia, no. 9-10 (286-287), рр. 178–187. Retrieved from: https://cutt.ly/vGYkZfa (in Ukrainian)
Shykina O.V., Kozlovskyi R.S. (2018) Osnovni pidkhody do otsiniuvannia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv hotelnoho hospodarstva [Basic approaches to assessing the competitiveness of hotel enterprises]. Skhidna Yevropa: eknomika, biznes ta upravlinnia, no. 6 (17). pp. 429–433. (in Ukrainian)
Shykina O.V. (2018) Suchasni tendentsii rozvytku katehoryzovanykh hoteliv Ukrainy [Current trends in the development of categorized hotels in Ukraine]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen : zb. nauk. prats. Odesa : Odeskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet, no. 2 (77). pp. 163–179. (in Ukrainian)