ТЕОРЕТИКО-ПРИКЛАДНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ЗНАЧЕННЯ ПОСТАЧАЛЬНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМАХ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ ЗА УМОВ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню теоретико-прикладних особливостей, значення постачальницької діяльності в системах управління конкурентоспроможністю підприємств за умов невизначеності. Констатовано, що за сучасних умов господарювання, важливого значення відіграють конкурентні переваги. Кожне підприємство формує їх від початку діяльності, протягом реалізування бізнес процесів. Постачальника діяльність передує виробничим, збутовим, рекламним та іншим процесам. Від рівня якості постачальницької діяльності напряму залежить якість кінцевої продукції. Побудовано схему відображення спрощеної системи взаємодії ключових бізнес-процесів підприємств при формуванні їх конкурентних переваг. Під постачальницькою діяльністю розуміється діяльність, спрямована на оптимізування матеріальних, інформаційних, фінансових потоків при доставлянні, складуванні, облікуванні, підготуванні їх до виробничого використання при оптимумі витрат.
Посилання
Балдинюк В.М. Система управління конкурентоспроможністю підприємства. Економіка та суспільство. 2022. 42. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1647
Гірна О.Б. Ланцюг поставок: оцінювання надійності постачальника. Економіка та суспільство. 2022. 41. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1574
Завербний А.С., Ломага Ю. Проблеми та перспективи формування логістичних ланцюгів постачання у воєнний період за умов активізування євроінтеграції. Економіка та суспільство. 2022. 45. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1927
Завербний А.С., Залізна Л.В., Трач М. Діджиталізація як важливий фактор формування конкурентоспроможності експортно-орієнтованого підприємства: інформаційний аспект. Економіка та суспільство. 2024. 60. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3560
Запащук Л.В. Формування конкурентних переваг підприємства шляхом підвищення його енергоефективності. Економіка та суспільство. 2018. 15. С. 303-308.
Кондратюк Д.М. Оптимальний постачальник як чинник конкурентоспроможності підприємств. Економіка. Управління. Інновації. 2014. 1 (11). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2014_1_53
Копитко М.І., Завербний А.С. Проблеми і перспективи формування конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств та вплив на його рівень системи управління персоналом. Науковий погляд: економіка та управління. 2022. № 4 (80). С. 63-68.
Крикавський Є.В. Логістика для економістів. Львів: Вид-во нац. ун-ту «Львівська політехніка». 2004. 448 с.
Куницька О.М., Мержиєвська Є.В. Управління запасами з використанням сучасних підходів до логістики та маркетингу. Вісник Національного уні¬верситету «Львівська політехніка». Серія «Логістика». 2009. № 649. С. 193-197.
Михаліцька Н.Я., Верескля М.Р. Логістичний менеджмент: навчальний посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ. 2020. 440 с.
Мулик Т.О., Мудрик С.О., Бешлей Б.В. Постачальницько-збутова діяльність дистриб’юторських підприємств як об’єкт бухгалтерського обліку. Ефективна економіка. 2024. № 2. URL: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.2.71
Новікова Н.М. Вибір постачальників товарних ресурсів підприємства торгівлі. Приазовський економічний вісник. 2018. 4 (09). С. 43-48.
Перевозова І.В., Даляк Н.А., Морозова О.С., Перевозова Д.Д. Матриця комерційного аналізу як інструмент оцінки ефективності постачальницько-збутової діяльності підприємства. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2018. 7. С. 51-60. DOI: 10.25313/2520-2294-2018-7-3988
Скриньковський Р.М. Діагностика постачальницької та збутової діяльності підприємства. Бізнес Інформ. 2015. № 7. С. 201-205.
Собчишин В.М. Закупівельна логістика й логістичне управління закупівлями: сутність, функції та відмінності. Ефективна економіка. 9. 2013. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=230
Телішевська О.Б., Жежуха В.Й., Овчарук В.В. Логістично-постачальницька діяльність: особливості здійснення, адміністрування та реінжинірингу. Причорноморські економічні студії. 2017. № 24. С. 149-152.
Фролова В.Ю. Системний підхід до управління конкурентоспроможністю підприємства. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2013. № 2. С. 98-102.
Baldyniuk, V.M. (2022). Systema upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [System of management of enterprise competitiveness]. Ekonomika ta suspilstvo. 42. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1647
Hirna, O.B. (2022). Lantsiuh postavok: otsiniuvannia nadiinosti postachalnyka [Supply chain: assessing the reliability of the supplier.]. Ekonomika ta suspilstvo. 41. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1574
Zaverbnyi, A.S., Lomaha, Yu. (2022). Problemy ta perspektyvy formuvannia lohistychnykh lantsiuhiv postachannia u voiennyi period za umov aktyvizuvannia yevrointehratsii [Problems and prospects of forming logistics supply chains in wartime in the context of intensified European integration]. Ekonomika ta suspilstvo. 45. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1927
Zaverbnyi, A.S., Zalizna, L.V., Trach, M. (2024). Didzhytalizatsiia yak vazhlyvyi faktor formuvannia konkurentospromozhnosti eksportno-oriientovanoho pidpryiemstva: informatsiinyi aspekt [Digitalization as an important factor in the formation of the competitiveness of an export-oriented enterprise: an information aspect]. Ekonomika ta suspilstvo. 60. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3560
Zapashchuk L.V. (2018). Formuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstva shliakhom pidvyshchennia yoho enerhoefektyvnosti [Formation of competitive advantages of the enterprise by increasing its energy efficiency]. Ekonomika ta suspilstvo.15. pp. 303-308. (in Ukrainian).
Kondratiuk, D.M. (2014). Optymalnyi postachalnyk yak chynnyk konkurentospromozhnosti pidpryiemstv [Optimal supplier as a factor of competitiveness of enterprises]. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii.1 (11). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2014_1_53
Kopytko, M.I., Zaverbnyi, A.S. (2022). Problemy i perspektyvy formuvannia konkurentospromozhnosti vitchyznianykh promyslovykh pidpryiemstv ta vplyv na yoho riven systemy upravlinnia personalom [Problems and prospects of forming the competitiveness of domestic industrial enterprises and the impact of the personnel management system on its level]. Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia. 4 (80). рр. 63-68. (in Ukrainian).
Krykavskyi, Ye.V. (2004). Lohistyka dlia ekonomistiv [Logistics for economists]. Lviv: Vyd-vo nats. un-tu «Lvivska politekhnika». 448 р. (in Ukrainian).
Kunytska, O.M., Merzhyievska, Ye.V. (2009). Upravlinnia zapasamy z vykorystanniam suchasnykh pidkhodiv do lohistyky ta marketynhu [Inventory management using modern approaches to logistics and marketing]. Visnyk Natsionalnoho uni¬versytetu «Lvivska politekhnika». Seriia «Lohistyka».649. рр. 193-197. (in Ukrainian).
Mykhalitska, N.Ia., Veresklia, M.R. (2020). Lohistychnyi menedzhment: navchalnyi posibnyk [Logistics management: a textbook]. Lviv: Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav. 440 р. (in Ukrainian).
Mulyk, T.O., Mudryk, S.O., Beshlei, B.V. (2024). Postachalnytsko-zbutova diialnist dystrybiutorskykh pidpryiemstv yak obiekt bukhhalterskoho obliku [Supply and distribution activities of distribution enterprises as an object of accounting]. Efektyvna ekonomika. 2. URL: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.2.71
Novikova, N.M. (2018). Vybir postachalnykiv tovarnykh resursiv pidpryiemstva torhivli [Selection of suppliers of commodity resources of a trade enterprise]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk. 4 (09). рр. 43-48. (in Ukrainian).
Perevozova, I.V., Daliak, N.A., Morozova, O.S., Perevozova, D.D. (2018). Matrytsia komertsiinoho analizu yak instrument otsinky efektyvnosti postachalnytsko-zbutovoi diialnosti pidpryiemstva [The matrix of commercial analysis as a tool for assessing the effectiveness of supply and marketing activities of the enterprise]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka». Seriia: Ekonomichni nauky. 7. рр. 51-60. DOI: 10.25313/2520-2294-2018-7-3988
Skrynkovskyi, R.M. (2015). Diahnostyka postachalnytskoi ta zbutovoi diialnosti pidpryiemstva [Diagnostics of supply and marketing activities of the enterprise]. Biznes Inform. 7. рр. 201-205. (in Ukrainian).
Sobchyshyn, V.M. (2013). Zakupivelna lohistyka y lohistychne upravlinnia zakupivliamy: sutnist, funktsii ta vidminnosti [Procurement logistics and logistics management of procurement: the essence, functions and differences]. Efektyvna ekonomika. 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=230
Telishevska, O.B., Zhezhukha, V.I., Ovcharuk, V.V. (2017). Lohistychno-postachalnytska diialnist: osoblyvosti zdiisnennia, administruvannia ta reinzhynirynhu [Logistics and supply activities: features of implementation, administration and reengineering]. Prychornomorski ekonomichni studii. 24. рр. 149-152. (in Ukrainian).
Frolova, V.Iu. (2013). Systemnyi pidkhid do upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Systematic approach to managing the competitiveness of the enterprise]. Visnyk Berdianskoho universytetu menedzhmentu i biznesu. 2. pp. 98-102. (in Ukrainian).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.