СУТНІСТЬ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ТА ЇЇ ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ
Анотація
У статті досліджено діджиталізацію мікропідприємництва як ключовий чинник підвищення ефективності управлінських і бізнес-процесів у сучасному цифровому середовищі. Проаналізовано сутність цифровізації, її вплив на бізнес-моделі, роль підприємця та специфіку впровадження в мікробізнесі. Визначено, що цифрова трансформація створює нові можливості для розвитку підприємництва, знижуючи бар’єри входу на ринок, підвищуючи швидкість реагування на зміни та сприяючи гнучкості й інноваційності. Окреслено ключові вектори діджиталізації, що охоплюють цифровий маркетинг, електронну комерцію, CRM-системи, автоматизацію операцій, аналітику даних, цифрову безпеку, фінансові цифрові інструменти та мобільні технології. Встановлено, що діджиталізація сприяє не лише оптимізації витрат, а й формує нові підходи до взаємодії з клієнтами, персоналізації сервісу, побудови лояльності та створення довгострокової конкурентної переваги.
Посилання
Soltanifar, M., Hughes, M., & Göcke, L. (2021). Digital Entrepreneurship. Future of Business and Finance. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-030-53914-6 . (accessed May 03, 2025).
Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Kallinger, F., & Spitzer, J. (2018). Digital entrepreneurship: A research agenda on new business models for the twenty-first century. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(2), 353-375. URL: https://doi.org/10.1108/IJEBR-06-2018-0425 .
Nambisan, S. (2017). Digital Entrepreneurship: Toward a Digital Technology Perspective of Entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 41, 1029 - 1055. URL: https://doi.org/10.1111/etap.12254 .
Vadana, I., Torkkeli, L., Kuivalainen, O., & Saarenketo, S. (2019). Digitalization of companies in international entrepreneurship and marketing. International Marketing Review, 37, 471-492. URL: https://doi.org/10.1108/imr-04-2018-0129 .
Rachinger, M., Rauter, R., Müller, C., Vorraber, W., & Schirgi, E. (2019). Digitalization and its influence on business model innovation. Journal of Manufacturing Technology Management, 30(8), 1143-1160. URL: https://doi.org/10.1108/JMTM-01-2018-0020 .
6. Youssef, A., Boubaker, S., Dedaj, B., & Carabregu-Vokshi, M. (2020). Digitalization of the economy and entrepreneurship intention. Technological Forecasting and Social Change, 120043. URL: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120043 (accessed May 03, 2025).
Bharadwaj, A., Sawy, O. A. E., Pavlou, P. A., & Venkatraman, N. (2013). Digital business strategy: Toward a next generation of insights. MIS Quarterly, 37(2), 471–482. URL: https://doi.org/10.25300/MISQ/2013/37:2.3
Du, W., Pan, S. L., Zhou, N., & Ouyang, T. (2018). From a marketplace of electronics to a digital entrepreneurial ecosystem (DEE): The emergence of a meta-organization in Zhongguancun, China. Information Systems Journal, 28(6), 1158–1175. URL: https://doi.org/10.1111/isj.12176
Grégoire, D. A., & Shepherd, D. A. (2012). Technology-market combinations and the identification of entrepreneurial opportunities: An investigation of the opportunity-individual nexus. Academy of Management Journal, 55, 753–785. URL: https://doi.org/10.5465/amj.2011.0126
Soltanifar, M., Hughes, M., & Göcke, L. (2021). Digital Entrepreneurship. Future of Business and Finance. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-030-53914-6 (accessed May 03, 2025).
Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Kallinger, F., & Spitzer, J. (2018). Digital entrepreneurship: A research agenda on new business models for the twenty-first century. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(2), 353-375. URL: https://doi.org/10.1108/IJEBR-06-2018-0425 .
Nambisan, S. (2017). Digital Entrepreneurship: Toward a Digital Technology Perspective of Entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 41, 1029 - 1055. URL: https://doi.org/10.1111/etap.12254 .
Vadana, I., Torkkeli, L., Kuivalainen, O., & Saarenketo, S. (2019). Digitalization of companies in international entrepreneurship and marketing. International Marketing Review, 37, 471-492. URL: https://doi.org/10.1108/imr-04-2018-0129 .
Rachinger, M., Rauter, R., Müller, C., Vorraber, W., & Schirgi, E. (2019). Digitalization and its influence on business model innovation. Journal of Manufacturing Technology Management, 30(8), 1143-1160. URL: https://doi.org/10.1108/JMTM-01-2018-0020 .
Youssef, A., Boubaker, S., Dedaj, B., & Carabregu-Vokshi, M. (2020). Digitalization of the economy and entrepreneurship intention. Technological Forecasting and Social Change, 120043. URL: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120043 (accessed May 03, 2025).
Bharadwaj, A., Sawy, O. A. E., Pavlou, P. A., & Venkatraman, N. (2013). Digital business strategy: Toward a next generation of insights. MIS Quarterly, 37(2), 471–482. URL: https://doi.org/10.25300/MISQ/2013/37:2.3
Du, W., Pan, S. L., Zhou, N., & Ouyang, T. (2018). From a marketplace of electronics to a digital entrepreneurial ecosystem (DEE): The emergence of a meta-organization in Zhongguancun, China. Information Systems Journal, 28(6), 1158–1175. URL: https://doi.org/10.1111/isj.12176
Grégoire, D. A., & Shepherd, D. A. (2012). Technology-market combinations and the identification of entrepreneurial opportunities: An investigation of the opportunity-individual nexus. Academy of Management Journal, 55, 753–785. URL: https://doi.org/10.5465/amj.2011.0126

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.