ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГУ ПОСЛУГ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: управління збутом, ринок, маркетинг послуг, продукція, продаж, канал збуту, комплекс маркетингу

Анотація

У статті досліджено сферу послуг, що займає провідне місце в сучасній економіці, слугуючи ключовим індикатором рівня економічного розвитку будь-якої країни. Розглянуто методологічні аспекти формування комплексу маркетингу послуг. Встановлено, що сучасний етап розвитку економіки характеризується зростанням ролі сфери послуг, яка є важливим індикатором соціально-економічного прогресу. У світовій економіці сфера послуг посідає провідне місце, забезпечуючи значну частку ВВП та зайнятості населення. Водночас зростає значущість маркетингового підходу як основного інструменту забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Особливо це актуально для промислових підприємств, які розширюють спектр послуг у відповідь на виклики ринку, такі як глобалізація, цифровізація та зміна вимог споживачів. Зазначено, що удосконалення маркетингу послуг на промислових підприємствах є важливим напрямом їх розвитку, оскільки дозволяє не лише підвищувати рівень задоволеності клієнтів, а й забезпечувати стабільний ріст прибутковості та конкурентних переваг.

Посилання

Овдіюк О.М., Швець Т.В. Теорія та методологія формування маркетингу послуг у діяльності підприємств. Ефективна економіка. 2023. № 11. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2023_11_36

Мельник Т.С., Красноштан О.М. Маркетингові дослідження та оцінка задоволення споживачів транспортних послуг: методичний і практичний аспекти. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2019. № 6. С. 80-86. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2019_6_17

Багорка М.О., Довбій А.О. Маркетингове забезпечення діяльності промислового підприємства. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2018. Вип. 5 (17). С. 56-62. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evzdia_2018_5_12.

Лошенюк І., Зеленюк О. Сучасні маркетингові інструменти просування товарів і послуг. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2023. Вип. 1. С. 130-140. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchtei_2023_1_12

Рожко В.І. Використання сучасних маркетингових технологій при просуванні товарів та послуг. Бізнес Інформ. 2023. № 3. С. 246-252. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2023_3_36

Голівець А. С. Дослідження та удосконалення мобільного маркетингу у сфері послуг. Ефективна економіка. 2023. № 12. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2023_12_70

Хурдей В. Д., Даценко В.В. Стратегія розвитку глобального маркетингу послуг. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2021. № 6(2). С. 216-219. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2021_6(2)__37

Андрієнко М.М., Корж Л.О. Економічна діагностика конкурентоспроможності підприємства на ринку транспортних послуг. Бізнес Інформ. 2022. № 11. С. 149-154. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2022_11_18

Виноградова О.В., Шендерівська Л.П., Кулик А.А., Закусило В.В. Безпекове управління маркетинговими процесами та стартапів інноваційно орієнтованих підприємств сфери послуг в умовах діджиталізації. Ефективна економіка. 2023. № 10. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2023_10_22

Борблік К.Е. Формування механізму конкурентоспроможності бізнесу у сфері послуг на основі інструментів M&A-концепції. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2022. Вип. 45. С. 50-56. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2022_45_8

Пашкевич С.М., Никончук В.М., Сорока В.С., Кристопчук М.Є. Конкурентоздатність транспортно-експедиційних компаній на ринку транспортних послуг. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2023. № 2. С. 174-179. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ctmbt_2023_2_22

Ovdiiuk O.M. & Shvets T.V. (2023). Teoriia ta metodolohiia formuvannia marketynhu posluh u diialnosti pidpryiemstv [Theory and methodology of forming services marketing in the activities of enterprises]. Effective economy, no. 11.

Melnyk T.S. & Krasnoshtan O.M.(2019). Marketynhovi doslidzhennia ta otsinka zadovolennia spozhyvachiv transportnykh posluh: metodychnyi i praktychnyi aspekt [Marketing research and assessment of consumer satisfaction with transport services: methodological and practical aspects]. State and regions. Series: Economy and Entrepreneurship, no. 6, pp. 80-86.

Bahorka M.O. & Dovbii A.O. (2018). Marketynhove zabezpechennia diialnosti promyslovoho pidpryiemstva [Marketing support of the activities of an industrial enterprise]. Economic Bulletin of the Zaporizhzhia State Engineering Academy, no. 5 (17), pp. 56-62.

Losheniuk I. & Zeleniuk O. (2023). Suchasni marketynhovi instrumenty prosuvannia tovariv i posluh [Modern marketing tools for promoting goods and services]. Bulletin of the Chernivtsi Trade and Economic Institute. Economic Sciences, no. 1, pp. 130-140.

Rozhko V.I. (2023).Vykorystannia suchasnykh marketynhovykh tekhnolohii pry prosuvanni tovariv ta posluh [Using modern marketing technologies in promoting goods and services]. Business Inform, no. 3, pp. 246-252.

Holivets A. S. (2023). Doslidzhennia ta udoskonalennia mobilnoho marketynhu u sferi posluh [Research and improvement of mobile marketing in the service sector]. Efficient economy, no. 12.

Khurdei V. D. & Datsenko V.V. (2021). Stratehiia rozvytku hlobalnoho marketynhu posluh [Strategy for the development of global services marketing. Bulletin of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, no. 6 (2), pp. 216-219.

Andriienko M.M. & Korzh L.O. (2022). Ekonomichna diahnostyka konkurentospromozhnosti pidpryiemstva na rynku transportnykh posluh [Economic diagnostics of the competitiveness of an enterprise in the transport services market]. Business Inform, no. 11, pp. 149-154.

Vynohradova O.V., Shenderivska L.P., Kulyk A.A. & Zakusylo V.V. (2023). Bezpekove upravlinnia marketynhovymy protsesamy ta startapiv innovatsiino oriientovanykh pidpryiemstv sfery posluh v umovakh didzhytalizatsii. [Security management of marketing processes and startups of innovative service enterprises in the context of digitalization]. Efficient economy, no. 10

Borblik K.E. (2022). Formuvannia mekhanizmu konkurentospromozhnosti biznesu u sferi posluh na osnovi instrumentiv M&A-kontseptsii [Formation of a mechanism for business competitiveness in the service sector based on M&A concept tools]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Economic Sciences, no. 45, pp. 50-56.

Pashkevych S.M., Nykonchuk V.M., Soroka V.S. & Krystopchuk M.Ie. (2023). Konkurentozdatnist transportno-ekspedytsiinykh kompanii na rynku transportnykh posluh [Competitiveness of freight forwarding companies in the transport services market]. Modern technologies in mechanical engineering and transport, no. 2, pp. 174-179.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Багорка, М., Юрченко, Н., & Вовк, Д. (2024). ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГУ ПОСЛУГ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-24
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають