МАРКЕТИНГОВІ ПІДХОДИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ НА СПОЖИВАЧІВ

Ключові слова: психологія, психологія маркетингу, маркетинговий інструментарій, методи дослідження, маркетологи, психологія споживача, поведінка споживача, служба маркетингу, цільова аудиторія

Анотація

У цьому дослідженні була зроблена спроба проаналізувати психологію споживача у зв’язку з різними методами маркетингу, які використовують маркетологи для донесення своїх повідомлень до цільових споживачів. Акцент робиться на поглибленому розумінні того, які психологічні фактори впливають на купівельну поведінку споживачів. Вивчаючи поведінку споживачів і процеси прийняття рішень, маркетологи можуть розробити ефективні стратегії, які резонують з їхніми клієнтами. Це розуміння дозволяє маркетологам створювати переконливі повідомлення, розробляти привабливі рекламні оголошення та розробляти продукти та послуги, які відповідають потребам і бажанням їхніх клієнтів. Одним із аспектів психології, який має особливе відношення до маркетингу, є вивчення споживчої мотивації. Розуміючи, що спонукає споживачів приймати рішення про покупку, маркетологи можуть створювати маркетингові кампанії, які враховують ці мотиви. Маркетологи повинні мати чітке розуміння та візуалізацію психології споживачів, аби успішно функціонувати на сучасному конкурентному ринку, не втрачаючи позицій перед конкурентами. Виходячи з цього, необхідно не лише дотримуватись заявленої якості пропозиції, а й поступово її підвищувати. Крім того, слід формувати в бренді чітко виражену індивідуальність, яка відповідатиме цінностям і очікуванням цільової аудиторії, щоб стимулювати споживчий інтерес. Практична складова полягає в тому, що маркетологи можуть використовувати результати для розуміння поведінки споживачів. У цьому контексті дослідження показало, що інструменти маркетингу є найвпливовішими важелями впливу на рішення споживачів про покупку товару. Розуміння психології рішень про купівлю дозволить маркетологам створювати переконливі та ефективні маркетингові стратегії. Вивчаючи емоції, сприйняття та когнітивні упередження споживачів, маркетологи можуть формувати поведінку споживачів і стимулювати продажі. Поведінка споживача охоплює широкий спектр факторів, включаючи культурні, соціальні та психологічні впливи. Маркетологи повинні аналізувати та інтерпретувати ці впливи, щоб розробити ефективні маркетингові стратегії.

Посилання

Kimmel, A.J. (2018), Psychological Foundations of Marketing. Routledge is an imprint of the Taylor & Francis Group, an informa business. 488 p.

Solomon, M. R. (2019). Consumer Behavior: A European Perspective. (7th ed). Pearson Education. 647 p.

Anderson R.C., Spiro R.J., & Montague, W.E. (2017). Schooling and the acquisition of knowledge. Routledge: Taylor & Francis Group. 460 p.

Barsalou, L.W. (2014). Cognitive Psychology (1st ed.). Psychology Press. Course: Master Thesis in MSc International Marketing and Brand Management & Globalisation, Brands & Consumption. 424 p.

Stankevich, A.V. (2017). Explaining the Consumer Decision-Making Process: Critical Literature Review. Journal of International Business Research and Marketing, 2(6), 7- 14. https://doi.org/10.18775/jibrm.1849-8558.2015.26.3001.

Okoroafo, S.C. (2009). The Impact of the Marketing Activities ofFamily Owned Businesses on Consumer Purchase Intentions, International Journal of Business and Management. Vol. 4. No.10.

Bahorka M.O. & Yakubenko Yu.L. (2024). Marketynh vidnosyn – nevidiemnyi chynnyk pokrashchennia efektyvnosti vedennia biznesu [Relationship marketing is an integral factor in improving business efficiency]. Efficient economy, no. 5

Bahorka, M., & Pererva, K. (2024). Kohnityvni vykryvlennia u pryiniatti rishen shchodo kupivli tovariv ta posluh: nevydymi syly na rynku [Cognitive distortions in decision-making regarding the purchase of goods and services: invisible forces in the market]. Economy and Society, no. 69 https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-12

Hagander A. & Runarsdottir E.M. (2016). The Online Consumer Decision Journey in the Cosmetic Industry. Lund University: School of economics and management. 70 p.

Noble, H., & Smith, J. (2015). Issues of validity and reliability in qualitative research. Evidence Based Nursing, 18(2), 34-35. https://doi.org/10.1136/eb-2015-102054

Kimmel, A.J. Psychological Foundations of Marketing. Routledge is an imprint of the Taylor & Francis Group, an informa business. 2018. 488 p. https://doi.org/10.4324/9781315436098

Solomon, M. R.. Consumer Behavior: A European Perspective. (7th ed). Pearson Education. 2019. 647 p.

Anderson R.C., Spiro R.J., & Montague, W.E. Schooling and the acquisition of knowledge. Routledge: Taylor & Francis Group. 2017. 460 p. https://doi.org/10.4324/9781315271644

Barsalou, L.W. Cognitive Psychology (1st ed.). Psychology Press. Course: Master Thesis in MSc International Marketing and Brand Management & Globalisation, Brands & Consumption 2014. 424 p. https://doi.org/10.4324/9781315807485

Stankevich, A.V. Explaining the Consumer Decision-Making Process: Critical Literature Review. Journal of International Business Research and Marketing, 2017. No 2(6). 7-14 pp. https://doi.org/10.18775/jibrm.1849-8558.2015.26.3001.

Okoroafo, S.C. The Impact of the Marketing Activities of Family Owned Businesses on Consumer Purchase Intentions, International Journal of Business and Management. 2009. Vol. 4. No.10.

Багорка М.О., Якубенко Ю.Л. Маркетинг відносин – невід’ємний чинник покращення ефективності ведення бізнесу. Ефективна економіка. 2024. № 5. http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.5.5

Багорка, М., & Перерва, К. Когнітивні викривлення у прийнятті рішень щодо купівлі товарів та послуг: невидимі сили на ринку. Економіка та суспільство. 2024. (69). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-12 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5106/5052

Hagander A. & Runarsdottir E.M. The Online Consumer Decision Journey in the Cosmetic Industry. Lund University: School of economics and management. 2016. 70 p.

Noble, H., & Smith, J. Issues of validity and reliability in qualitative research. Evidence Based Nursing. 2015. No 18(2). 34-35 pp. https://doi.org/10.1136/eb-2015-102054

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-04-28
Як цитувати
Багорка, М., & Юрченко, Н. (2025). МАРКЕТИНГОВІ ПІДХОДИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ НА СПОЖИВАЧІВ. Економіка та суспільство, (74). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-74-101
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають