МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ В ПРОЦЕСІ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ
Анотація
Метою статті є розробка процедури формування ієрархічної системи стратегічних цілей підприємства. Запропоновано в залежності від масштабності виділяти дві групи цілей: основні стратегічні цілі та цілі стратегічного спрямування. Основні стратегічні цілі знаходяться на верхньому ієрархічному рівні і повинні відбивати інтереси власників бізнесу щодо економічних параметрів функціонування підприємства (додана вартість, рентабельність активів, вартість бізнесу тощо) та інтереси впливових стейкхолдерів (питомий обсяг викидів забруднюючих речовин; кількість робочих місць, створених на підприємстві і т. ін.). Цілі стратегічного спрямування тісно пов’язані та відбивають результати вибору корпоративної, ділової та функціональних стратегій. Запропоновано процедуру розробки ієрархічної системи стратегічних цілей підприємства у взаємозв’язку з формуванням стратегічного набору. Розроблені рекомендовані набори цілей стратегічного спрямування, що відповідають рівням корпоративної і ділової стратегії підприємства, а також функціональним стратегіям.
Посилання
Chandler, A. D. Strategi and Structure. Cambridge : MIT Press, Mass., 1962. 287 p.
Steiner G.A. Strategic Planning: What Every Manager Must Know, Free Press, NY, 1979.
Porter, M. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New-York : Free Press, 1980. 186 р.
Mintzberg Н. The Strategy Process. Quinn. Imprint Harlow : FT Prentice Hall, 1988. 493 р.
Мінцберг Г. Зліт і падіння стратегічного планування: перекл. з англ. К. Сисоєвої. Видавництво Олексія Капусти. 2008. 412 с.
Карпіщенко О. І. Стратегічне планування: навч. посіб. Суми : Сумський державний університет. 2013. 446 с.
Костецька І. Н. Стратегічне планування діяльності підприємств: теоретичні аспекти. Інноваційна економіка. 2020. № 7-8. С. 65-71. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2020_7-8_10
Куліш Д. Сучасні реалії стратегічного планування діяльності підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: економічні науки. 2022. № 6. Том 2. С. 142-150.
Сталінська О. В. Стратегічне планування діяльності промислового підприємства. Вісник економічної науки України. 2015. № 1 (28). С. 127-133.
Пастухова В. В. Стратегічне управління підприємством: філософія, політика, ефективність: монографія: Київ : КНТЕУ, 2002. 302 с.
Довбня С. Б., Найдовська А.О., Письменна О.О. Стратегія підприємства: навч. посібник. частина 1. Дніпро : НМетАУ, 2021. 98 с.
Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу: Перекл. P англ. Київ : «Новий Світ», 2020. 880 с.
Саєнко М. Г. Стратегія підприємства. підручник. Тернопіль : «Економічна думка», 2006. 390 с.
Сумець О. М. Стратегічний менеджмент : підручник. Харків : ХНУВС, 2021. 208 с.
Довбня С.Б., Пономаренко Р.В. Еволюція стратегічного планування: від бюджетування до партнерства. Економіка підприємства: сучасні проблеми теорії та практики. Одеса: ОНЕУ, 13.09.2024. С. 157-158.
Chandler, A. D. (1962) Strategi and Structure. Cambridge : MIT Press, Mass., 287 p.
Steiner G.A. (1979), Strategic Planning: What Every Manager Must Know, Free Press, NY.
Porter, M. (1980) Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New-York : Free Press, 186 р.
Mintzberg Н. (1988) The Strategy Process. Quinn. – Imprint Harlow : FT Prentice Hall, 493 р.
Mintsberh H. (2008) Zlit i padinnya stratehichnoho planuvannya [Rise and fall of strategic planning]. perekl. z anhl. K. Sysoyevoyi. Vydavnytstvo Oleksiya Kapusty. 412 р.
Karpishchenko O. I. (2013) Stratehichne planuvannya [Strategic planning]: navch. рosibnyk [training manual]. Sumy : Sumsʹkyy derzhavnyy universytet. 446 р. (in Ukrainian)
Kostetsʹka I. N. (2020) Stratehichne planuvannya diyalʹnosti pidpryyemstv: teoretychni aspekty [Strategic planning of enterprises: theoretical aspects]. Innovatsiyna ekonomika. № 7-8. рр. 65-71. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2020_7-8_10
Kulish D. (2022) Suchasni realiyi stratehichnoho planuvannya diyalʹnosti pidpryyemstv . [Modern realities of strategic planning of enterprises] Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya: ekonomichni nauky № 6. tоm 2. рр. 142-150.
Stalinsʹka O. V. (2015) Stratehichne planuvannya diyalʹnosti promyslovoho pidpryyemstva [Strategic planning of industrial enterprise activity]. Visnyk ekonomichnoyi nauky Ukrayiny № 1 (28) рр. 127-133.
Pastukhova V. V. (2002) Stratehichne upravlinnya pidpryyemstvom: filosofiya, polityka, efektyvnistʹ [Strategic management of an enterprise: philosophy, policy, efficiency]. мonohrafiya [a monograph]. Kyiv: KNTEU, 309 р. (in Ukrainian)
Dovbnya S. B., Naydovsʹka A.O., Pysʹmenna O.O. (2021) Stratehiya pidpryyemstva [Enterprise strategy]. navch. posibnyk. chastyna 1 [training manual. part 1]. Dnipro: NMetAU. 98 р. (in Ukrainian)
Kotler F., Аrmstrong G. (2020) Оsnovi marketing [Marketing basics]: Perekl. P anhl. Kyiv: «Novyy Svit». 880 р.
Sayenko M. H. (2006) Stratehiya pidpryyemstva [Enterprise strategy]. рidruchnyk [textbook]. Ternopil: Ekonomichna Dumka. 390 р. (in Ukrainian)
Sumetsʹ O. M. (2021) Stratehichnyy menedzhment [Strategic management]. рidruchnyk [textbook]. Kharkiv : KHNU. 208 р. (in Ukrainian)
Dovbnya S.B., Ponomarenko R.V. (2024) Evolyutsiya stratehichnoho planuvannya: vid byudzhetuvannya do partnerstva [Evolution of strategic planning: from budgeting to partnership]. Ekonomika pidpryyemstva: suchasni problemy teoriyi ta praktyky. Odesa: ONEU. рр. 157-158.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

