КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТА ОБГРУНТУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЇЇ ПІДВИЩЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ КОНДИТЕРСЬКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
Анотація
Стаття присвячена комплексній оцінці конкурентоспроможності підприємств з використанням сукупності методів стратегічної та інтегральної діагностики. Досліджено та систематизовано методи оцінки конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано доцільність використання методів SWOT-аналізу та «п’яти сил конкуренції» для визначення стратегічної позиції підприємства та його конкурентних переваг. Особливу увагу приділено методу «ефективної конкуренції», що передбачає оцінку ефективності виробничої діяльності та використання ресурсів підприємства, аналіз його фінансового стану та конкурентоспроможності продукції. За допомогою запропонованих методів оцінено рівень конкурентоспроможності підприємства, обґрунтована стратегія та розроблена програма його розвитку, результатом реалізації якої буде зміцнення фінансової стійкості та конкурентної позиції.
Посилання
Сумець О.М., Сомова О.Є., Пєліхов Є.Ф. Оцінка конкурентоспроможності сучасного промислового підприємства. Навчально-практичний посібник. 2-е вид., перероб. та доповн. Київ : «Видавничий дім «Професіонал», 2009. 280 с.
Должанський І.З., Загорна Т.О. Конкурентоспроможність підприємства : навч. посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2006. 384 с.
Загорна Т.О. Конкурентоздатність фірми в системі стратегічного маркетингу. Торгівля і ринок України. Донецьк : ДонДУЕТ, 2000. Вип. 11. Т. 1. С. 87–91.
Сіваченко І.Ю. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств : навч. посіб. Київ : Центр навчальної літератури, 2006. 456 с.
Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка та стратегія забезпечення : монографія. Дніпропетровськ : Вид-во ДУЕП, 2006. 276 с.
Артеменко Л.П. Наукові підходи до стратегічної ефективності підприємства. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2014. № 2(2). С. 115–119.
Толмачова Г.В., Артеменко Л.П. Методика оцінки стратегічної конкурентоспроможності підприємства. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2015. № 4. С. 113–116.
Портер М. Стратегія конкуренції і методика аналізу галузей і діяльності конкурентів. Київ : Основи, 1997. 451 с.
Фатхутдінов Р.А. Осовська Г.В. Управління конкурентоздатністю організації : підручник. Київ : Кондор, 2009. 470 с.
Sumets O.M., Somova O.E., Pyelikhov E.F. (2009). Otsinka konkurentospromozhnosti suchasnoho promyslovoho pidpryiemstva [Assessment of the competitiveness of a modern industrial enterprise: texbook] 2nd ed., revision. and additional. Kyiv: "Professional" Publishing House, 280 p.
Dolzhansky I.Z., Zagorna T.O. Konkurentospromozhnist pidpryiemstva : navch. posibnyk [Enterprise competitiveness: texbook]. Kyiv: Center for Educational Literature, 2006. -384 p.
Zagorna T.O. (2000) Konkurentozdatnist firmy v systemi stratehichnoho marketynhu [Competitiveness of the firm in the strategic marketing system]. Trade and Market of Ukraine. Donetsk: DonDUET, Issue 11. Vol. 1. P. 87–91.
Sivachenko I.Yu. (2006). Upravlinnia mizhnarodnoiu konkurentospromozhnistiu pidpryiemstv : navch. posib. [Management of international competitiveness of enterprises: training manual]. Kyiv: Center of educational literature, 456 p.
Pavlova V.A. (2006). Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: otsinka ta stratehiia zabezpechennia : monohrafiia [Enterprise competitiveness: assessment and strategy of provision: monograph]. Dnipro: Publishing House DUEP, 276 p.
Artemenko L.P. (2014). Naukovi pidkhody do stratehichnoi efektyvnosti pidpryiemstva [Scientific approaches to the strategic efficiency of the enterprise: monograph]. Problems and prospects of entrepreneurship development. No. 2(2). P. 115–119.
Tolmachova G.V., Artemenko L.P. (2015). Metodyka otsinky stratehichnoi konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Methodology for assessing the strategic competitiveness of an enterprise: monograph]. Problems and prospects of entrepreneurship development, no. 4, pp. 113–116.
Porter M. (1997). Stratehiia konkurentsii i metodyka analizu haluzei i diialnosti konkurentiv [Competition strategy and methods of analysis of industries and activities of competitors: texbook]. Kyiv: Osnovy, 451 p.
Fathutdinov R.A. Osovska G.V. (2009). Upravlinnia konkurentozdatnistiu orhanizatsii: pidruchnyk [Management of the organization's competitiveness: texbook]. Kyiv: Kondor, 470 p.