СЕГМЕНТУВАННЯ РИНКУ ЯК ПЕРЕДУМОВА ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНИХ МАРКЕТИНГОВИХ ОНЛАЙН КОМУНІКАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ КОРМІВ ДЛЯ ДОМАШНІХ ТВАРИН

Ключові слова: ринок кормів для домашніх тварин України, онлайн - магазини, сегментування ринку, маркетингові комунікації, цифровий маркетинг, маркетингові інструменти, персоналізація, цільова аудиторія, маркетинговий бюджет, конкурентоспроможність

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу сегментації ринку товарів для домашніх тварин на ефективність маркетингових комунікацій продавців. Визначено, що ключовими видами сегментації ринку кормів є демографічна, географічна, поведінкова у поєднанні з RFM-сегментацією. На основі зібраної маркетингової інформації запропоновано модель сегментації для онлайн-магазину, що враховує історію та частоту закупівель клієнтів. Доведено, що використання цієї моделі підвищує ефективність маркетингових комунікацій завдяки сегментоорієнтованому підходу та застосуванню цифрових маркетингових інструментів, що забезпечує персоналізацію взаємодії з клієнтами, зростання їхньої лояльності, підвищення рівня залученості та збільшення обсягів продажів. Запропонований підхід сприяє кращому розумінню потреб цільової аудиторії, оптимізації рекламних кампаній та раціональному розподілу маркетингового бюджету, що дає змогу підвищити конкурентоспроможність онлайн-магазину на ринку товарів для домашніх тварин.

Посилання

Чевганова В., Васюта В. Роль сегментації ринку у вивченні поведінки споживачів. Галицький економічний вісник. 2021. Том 71. № 4. С. 116-122 DOI https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.116

Баюра В.І. Сегментація ринку як внутрішня складова маркетингової діяльності. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2016. Вип. 16(1). С. 48-51. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2016_16(1)__13

Лотиш О. Я. Сегментація ринку як інструмент стратегічного аналізу галузі. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2017. Вип. 24 (1). URL: http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2017/24-1-2017/28.pdf

Бедій Н.І. Сегментація ринку продукції в контексті сучасних тенденцій споживчої поведінки. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 9. С. 84–90. DOI: 10.32702/23066814.2021.9.84

Косар Н.С., Кузьо Н.Є., Кузьо О.І. Особливості маркетингової комунікаційної політики вітчизняних виробників кормів для домашніх тварин. Via Economica. 2023. Вип. 2. С. 46-53. DOI 10.32782/2786-8559/2023-2-7

Косар Н., Заяць П. Інструменти маркетингових онлайн-комунікацій на ринку кормів для домашніх тварин. Економіка та суспільство. 2024. № 61. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-147

Капінус Л.В., Бикова В.О., Ніколаєнко І.В. Дослідження маркетингових комунікацій підприємства на онлайн – ринку. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. Вип. 4. С. 193-199. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2019-4-28

Promodo. Сегментація ринку: що це таке, основні ознаки, типи, поради, застосування https://www.promodo.ua/blog/segmentaciya-rinku-shcho-ce-take-osnovni (дата звернення : 05.02.2025)

Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с.

Москаленко В.В., Матвієнко А.О., Фонта Н.Г. Дослідження та проєктування архітектури marketing cloud salesforce crm в залежності від маркетигової стратегії компанії. Вісник національного технічного університету “ХПІ”. Серія : Системний аналіз, управління та інформаційні технології. 2023. Вип 2. С. 21-30 DOI: 10.20998/2079-0023.2023.02.04

Куденко О.В. Критичний аналіз методів та підходів до сегментування ринку. Продуктивність агропромислового виробництва: економічні науки. 2015. № 26. С. 33-38. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pav_2014_26_7

Sendpulse. RFM – аналіз: вчимося сегментувати клієнтів https://sendpulse.ua/blog/guide-to-building-an-rfm-analysis (дата звернення : 08.02.2025)

KorFor. Демографічна сегментація: що це таке і як нею користуватися https://korfor.com.ua/demohrafichna-sehmentatsiia/ (дата звернення : 08.02.2025)

Marketing link. RFM-аналіз: вчимося сегментувати клієнтів https://marketing.link/uk/rfm-analiz-ta-segmentacziya/ (дата звернення: 10.02.2025)

Chevhanova V., Vasiuta V. (2021) Rol sehmentatsii rynku u vyvchenni povedinky spozhyvachiv. [The role of market segmentation in studying consumer] Behavior Halytskyi ekonomichnyi visnyk, vol. 71(4), pp. 116-122.

Baiura V.I. Sehmentatsiia rynku yak vnutrishnia skladova marketynhovoi diialnosti.[Market segmentation as an internal component of marketing activity] Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, vol. 16(1), pp. 48-51.

Lotysh O. Ya. (2017) Sehmentatsiia rynku yak instrument stratehichnoho analizu haluzi. [Market segmentation as a tool for strategic industry analysis]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia: Ekonomika i menedzhment, vol. 24(1)

Bedii N.I. (2021) Sehmentatsiia rynku produktsii v konteksti suchasnykh tendentsii spozhyvchoi povedinky. [Market segmentation of products in the context of modern consumer behavior trends] Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. 9, pp. 84-90.

Kosar N.S., Kuzo N.I., Kuzo O.I. Osoblyvosti marketynhovoi komunikatsiinoi polityky vitchyznianykh vyrobnykiv kormiv dlia domashnikh tvaryn.[Features of marketing communication policy of domestic pet food manufacturers.] Via Economica – Via Economica. 2023. vol. 2. pp. 46-53. DOI 10.32782/2786-8559/2023-2-7

Kosar N., Zaiats P. (2024) Instrumenty marketynhovykh onlain-komunikatsii na rynku kormiv dlia domashnikh tvaryn. [Tools of online marketing communications in the pet food market]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 61

Kapinus L.V., Bykova V.O., Nikolaienko I.V., Doslidzhennia marketynhovykh komunikatsii pidpryiemstva na onlain – rynku. [Study of marketing communications of enterprises in the online market.] Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi - Problems of System Approach in Economy. 2019. vol. 4. pp. 193-199. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2019-4-28

Promodo. Sehmentatsiia rynku: shcho tse take, osnovni oznaky, typy, porady, zastosuvannia [Market segmentation: what it is, key features, types, tips, and applications] Available at: https://www.promodo.ua/blog/segmentaciya-rinku-shcho-ce-take-osnovni (accessed February 05, 2025)

Kosar N.S., Mnykh O.B., Krykavskyi Ye.V., Leonova S.V. (2018) Marketynhovi doslidzhennia: pidruchnyk. [Marketing Research: Textbook]. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky. 460 p. (in Ukrainian)

Moskalenko V.V., Matviienko A.O., Fonta N.H. (2023) Doslidzhennia ta proiektuvannia arkhitektury marketing cloud salesforce crm v zalezhnosti vid marketyhovoi stratehii kompanii.[Research and design of salesforce CRM marketing cloud architecture depending on the company's marketing strategy] Visnyk natsionalnoho tekhnichnoho universytetu “KhPI”. Seriia : Systemnyi analiz, upravlinnia ta informatsiini tekhnolohii, vol. 2, pp. 21-30.

Kudenko O.V. (2015) Krytychnyi analiz metodiv ta pidkhodiv do sehmentuvannia rynku.[ Critical analysis of methods and approaches to market segmentation] Produktyvnist ahropromyslovoho vyrobnytstva: ekonomichni nauky, vol. 26, pp. 33-38.

Sendpulse. RFM – analiz: vchymosia sehmentuvaty kliientiv [Sendpulse. RFM analysis: learning to segment customers]. Available at: https://sendpulse.ua/blog/guide-to-building-an-rfm-analysis (accessed February 08, 2025)

KorFor. Demohrafichna sehmentatsiia: shcho tse take i yak neiu korystuvatysia [KorFor. Demographic Segmentation: What it is and how to use it] Available at: https://korfor.com.ua/demohrafichna-sehmentatsiia/ (accessed February 08, 2025)

Marketing link. RFM-analiz: vchymosia sehmentuvaty kliientiv [Marketing link. RFM analysis: learning to segment customers] Available at: https://marketing.link/uk/rfm-analiz-ta-segmentacziya/ (accessed February 10, 2025)

Переглядів статті: 12
Завантажень PDF: 9
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Косар, Н., & Заяць, П. (2025). СЕГМЕНТУВАННЯ РИНКУ ЯК ПЕРЕДУМОВА ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНИХ МАРКЕТИНГОВИХ ОНЛАЙН КОМУНІКАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ КОРМІВ ДЛЯ ДОМАШНІХ ТВАРИН. Економіка та суспільство, (71). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-84
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають