МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ В УМОВАХ ВОЄННОГО ПЕРІОДУ: ЗМІНИ ТА ОСОБЛИВОСТІ

Ключові слова: маркетинг, маркетингові комунікації, комунікативна політика, маркетингова стратегія, комплекс маркетингу

Анотація

Стаття присвячена дослідженню комплексу маркетингових комунікацій в умовах воєнного стану. У статті розглянуто теоретичні підходи до визначення поняття «маркетингові комунікації». Для з’ясування ступеню впливу війни на процеси маркетингових комунікацій, було визначено та проаналізовано основні елементи маркетингових комунікацій. Акцентовано увагу на появі нових принципів функціонування маркетингових комунікацій в умовах воєнного стану. У статті також надано аналіз основних змін організації маркетингової стратегії в умовах війни. Зроблено висновок, який свідчить про те, що маркетингові комунікації – це ключовий елемент маркетингу, який впливає на рівень розвитку бізнесу, його рівень прибутку. Як і будь-яка інша сфера соціально-економічного простору України, маркетинг також зазнав значного впливу від повномасштабної війни, яка розпочалася внаслідок військової агресії Російської Федерації.

Посилання

Витвицька О. М., Суворова С. Г., Корюгін А. В. Вплив цифрового маркетингу на розвиток підприємництва в умовах війни. Економіка та суспільство. 2022. № 40.

Гринько Т. В., Гвініашвілі Т. З., Кириченко А. С. Стратегічні підходи до управління маркетинговими комунікаціями на підприємстві. Ефективна економіка. 2021. No 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9703 (дата звернення: 10.06.2024).

Єрмакова Я., Симоненко К. Маркетинг під час воєнного стану: канали комунікації, трансформація бізнесу і стратегій: спільний проект RAU і Promodo. URL: https://rau.ua/novyni/marketing-strategij-rau-promodo/ (дата звернення: 26.06.2024).

Зеркаль А. В., Балабуха К. Є. Маркетинг під час воєнного стану: побудова каналів комунікації та трансформація бізнесу. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". 2023. №1.

Зоріна О. І., Сиволовська О. В., Нескуба Т. В., Мкртичьян О. М. Маркетингові комунікації : навчальний посібник. Харків : УкрДУЗТ, 2022. 228 с.

Король І. В. Маркетингові комунікації: навчально-методичний посібник. Умань: Візаві. 2018. 191 с.

Коростова І. О. Стан та перспективи маркетингу під час війни. Цифрова економіка і економічна безпека. 2022. № 2 (02). С. 52–55. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.2-9

Нестеренко В. І. Вплив сталого розвитку на зміни в застосуванні маркетингових комунікацій. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2022. Випуск 45. URL. http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/45_2022ua/8.pdf (дата звернення: 26.06.2024).

Попова Н. В., Катаєв Л. В., Базалієва Л. В., Кононов О. І., Муха Т. А. Маркетингові комунікації: підручник. Харків: «Факт». 2020. 315 с.

Ромат Є. В. Маркетингові комунікації: підручник. Київ: ННІЖ Київ. нац. унів-т імені Тараса Шевченка. Студцентр. 2022. 354 с.

Як вести комунікацію з клієнтами під час війни. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/vedenie-kommunikacii-s-klientami-vo-vremya-vojny/ (дата звернення: 26.06.2024).

Як змінились життя і поведінка українців – інсайти із досліджень воєнного часу. URL: https://gradus.app/documents/216/Gradus_Dentsu_05052022.pdf (дата звернення: 26.06.2024).

Яловега Н. І. Маркетингові комунікації в умовах війни: виклики й шляхи просування товарів. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. 2023. Випуск 37. С. 373–379. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/824/749 (дата звернення: 26.06.2024).

Vytvycjka O. M., Suvorova S. Gh., Korjughin A. V. (2022) Vplyv cyfrovogho marketynghu na rozvytok pidpryjemnyctva v umovakh vijny [The influence of digital marketing on the development of entrepreneurship in the conditions of war]. Ekonomika ta suspiljstvo – Economy and society. no. 40.

Grynko T.V., Gviniashvili T.Z., Kirichenko A.S. (2021) Stratehichni pidkhody do upravlinnya marketynhovymy komunikatsiyamy na pidpryyemstvi [Strategic approaches to the management of marketing communications at the enterprise]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy, no. 12. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9703 (accessed June 10, 2024).

Yermakova Ya. & Symonenko K. (2023) Marketynh pid chas voiennoho stanu: kanaly komunikatsii, transformatsiia biznesu i stratehii (spilnyi proekt RAU i Promodo) [Marketing during martial law: communication channels, business transformation and strategies (joint project of RAU and Promodo)]. Available at: https://rau.ua/ novyni/marketing-strategij-rau-promodo/ (accessed June 26, 2024)

Zerkal A.V., Balabuha K.E. (2023) Marketynh pid chas voyennoho stanu: pobudova kanaliv komunikatsiyi ta transformatsiya biznesu [Marketing during martial law: building communication channels and business transformation]. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal "Internauka". Seriya: "Ekonomichni nauky" - International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences". no. 1.

Zorina O. I., Syvolovska O. V., Neskuba T. V., Mkrtychyan O. M. (2022) Marketynhovi komunikatsiyi: navchalʹnyy posibnyk [Marketing communications: a study guide]. Marketynhovi komunikatsiyi: navchalʹnyy posibnyk, 228 p. (in Ukrainian).

Korol I. V. (2018) Marketynhovi komunikatsiyi: navchalʹno-metodychnyy posibnyk [Marketing communications: educational and methodological manual]. Umanʹ: Vizavi. 191 p. (in Ukrainian).

Korostova I. O. (2022) Stan ta perspektyvy marketynghu pid chas vijny. Cyfrova ekonomika i ekonomichna bezpeka, no. 2 (02), рр. 52–55. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.2-9

Nesterenko V. I. (2022) Vplyv staloho rozvytku na zminy v zastosuvanni marketynhovykh komunikatsiy [The impact of sustainable development on changes in the application of marketing communications]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo - Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series: International economic relations and the world economy. Issue 45. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/45_2022ua/8.pdf (access June 26, 2024).

Popova N. V., Kataev L. V., Bazalieva L. V., Kononov O. I., Mukha T. A. (2020) Marketynhovi komunikatsiyi: pidruchnyk [Marketing communications: a textbook]. Kharkiv: "Fact". 2020. 315 p. (in Ukrainian).

Romat Ye. V. (2022) Marketynhovi komunikatsiyi [Marketing communications]. pidruchnyk. Kyyiv: NNIZH Kyyiv. nats. univ-t imeni Tarasa Shevchenka. Studtsentr. 354 p. (in Ukrainian).

Yak vesty komunikatsiyu z kliyentamy pid chas viyny [How to communicate with customers during war]. Available at: https://web-promo.ua/ua/blog/vedenie-kommunikacii-s-klientami-vo-vremya-vojny/ (accessed June 26, 2024).

Yak zminylysʹ zhyttya i povedinka ukrayintsiv – insayty iz doslidzhenʹ voyennoho chasu [How the life and behavior of Ukrainians changed - insights from wartime research]. Available at: https://gradus.app/documents/216/Gradus_Dentsu_05052022.pdf (accessed June 26, 2024).

Ialoveha N. I. (2023) Marketynhovi komunikatsii v umovakh viiny: vyklyky i shliakhy prosuvannia tovariv [Marketing communications in wartime: challenges and ways to promote goods]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava – Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, no. 37, pp. 373–379. Available at: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/824 (accessed June 26, 2024).

Переглядів статті: 19
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Сало, Я., & Кочевой, М. (2024). МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ В УМОВАХ ВОЄННОГО ПЕРІОДУ: ЗМІНИ ТА ОСОБЛИВОСТІ. Економіка та суспільство, (65). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-45
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають