МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ТА ДРУКОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ ВИДАВНИЦТВА В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ РИНКУ

  • Людмила Пронько Вінницький національний аграрний університет
  • Вікторія Пташинська Вінницький національний аграрний університет https://orcid.org/0009-0009-6948-6567
  • Дмитро Сирітко Вінницький національний аграрний університет https://orcid.org/0009-0002-0144-0262
Ключові слова: маркетинг видавництва, ROMI, CLV, комунікаційна стратегія, мультиплатформенність, брендова капіталізація, маркетинг, стратегія, поліграфічні послуги, стимулювання збуту, цифровізація

Анотація

У статті розглянуто сучасні тенденції розвитку маркетингових стратегій у видавничій галузі України в умовах цифровізації. Проаналізовано сутність маркетингових підходів, виявлено ключові проблеми й можливості для підвищення ефективності видавництв. Запропонована система показників оцінювання маркетингової ефективності (ROMI, CLV, CAC) спрямована на оптимізацію ціноутворення, покращення контролю та підвищення рентабельності інвестицій у маркетинг. Обґрунтовано необхідність переходу до аналітичного управління маркетингом із використанням KPI. Систематизовано висновки щодо стану маркетингової діяльності українських видавництв, визначено обмеження та перспективи. Окремо розглянуто адаптацію стратегій до цифрового середовища, зокрема комунікації, персоналізовані послуги й інструменти інтернет-маркетингу. Стаття може допомогти видавництвам покращити конкурентоспроможність і ефективність рішень.

Посилання

Бутенко О. П., Чумир О. М., Малахов В. А. Аналіз стану та тенденцій розвитку книжкового ринку України. Ефективна економіка. 2024. № 1. URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/2865/2901

DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.1.19

Про схвалення Стратегії розвитку читання на період до 2032 року «Читання як життєва стратегія»: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.03.2023 №190-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/190-2023-р#Tex

Савицька Н.Л., Забаштанська Т.В., Забаштанський М.М., Борисович В.А. Соціальні медіа як сучасний інструмент просування бренда. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2020. Вип. 2. С. 116–130.

Кащенко, Н. Б., та Нестеренко, І. В.Цифровізація та екологізація інноваційного розвитку бізнесу: маркетингові аспекти післявоєнного відновлення. Маркетинг у підприємництві, біржовій діяльності та торгівлі в SMART-суспільстві: управлінські, інноваційні та методологічні аспекти: колективна монографія / Науковий редактор І. В. Перевозова. Львів: Видавництво Кошевський Б.-П. О., 2023. С. 482–504.

URL: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/31522

Чміль Г. Л., Олініченко К. С., Пахуча Е. В. Базові положення концепції маркетингу в період соціалізації суспільства. Економіка і регіон. 2022. Вип. 2 (85). С. 26–33.

Butenko O. P., Chumir O. M., Malakhov V. A. (2024). Analysis of the state and trends in the development of the book market in Ukraine [Analysis of the state and development trends of the Ukrainian book market]. Effective Economy, No. 1. URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/2865/2901

DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.1.19 [in Ukrainian].

On the approval of the Strategy for the Development of Reading for the period until 2032 “Reading as a Life Strategy”: Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated 03.03.2023 No. 190-r. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/190-2023-р#Tex [in Ukrainian].

Savitska N.L., Zabashta T.V., Zabashta M.M., Borisovich V.A. Social media as a modern tool for brand promotion [Social media as a modern tool for brand promotion] Economic strategy and prospects for the development of trade and services. 2020. Issue 2. P. 116–130. [in Ukrainian].

Kashchena, N. B., & Nesterenko, I. V. Digitalization and ecologization of innovative business development: marketing aspects of post-war recovery. Marketing in entrepreneurship, stock exchange activity and trade in SMART society: managerial, innovative and methodological dimensions: collective monograph / Scientific editor I. V. Perevozova. Lviv: Publisher Koshevyi B.-P. O., 2023. P. 482–504.URL: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/31522 [in Ukrainian].

Chmil, G. L., Olinenko, K. S., & Pakhucha, E. V. Basic provisions of the concept of inbound marketing in the period of socialization of society [ Basic principles of the marketing concept during the period of socialization of society]. Economy and Region .2022. Issue 2 (85). Pp. 26–33. [in Ukrainian].

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-10-27
Як цитувати
Пронько, Л., Пташинська, В., & Сирітко, Д. (2025). МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ТА ДРУКОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ ВИДАВНИЦТВА В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ РИНКУ. Економіка та суспільство, (80). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-80-15
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають