ХАРАКТЕРИСТИКИ РЕГУЛЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ В ЕЛЕКТРОННІЙ КОМЕРЦІЇ ЯК ОБ’ЄКТ МОДЕЛЮВАННЯ

Ключові слова: електронна комерція, адаптивність, інновації, інновації моніторинг, стратегії управління

Анотація

На основі обговорення різних аспектів регулювальних систем в електронній комерції можна аргументовано стверджувати, що вони представляє собою складні, багаторівневі структури, які включають взаємопов'язані стани, властивості та функції. Ці компоненти не лише тісно пов'язані між собою, але й взаємозалежні, формуючи динамічні системи, здатні адаптуватися до зовнішніх змін та викликів, забезпечуючи при цьому стабільність, безпеку та ефективність електронної комерції. Обґрунтовано, що адаптивність, взаємозв'язаність, самоорганізація, робастність, стійкість та інтегрованість властивостей регулювальної системи відіграють ключову роль у її здатності до самовдосконалення та інновацій. Доведено, що функції регулювання, контролю, підтримки інновацій, безпеки, вирішення конфліктів та управління скаргами взаємодіють із властивостями систем, сприяючи їх адаптації та розвитку в умовах цифрових викликів.

Посилання

Zhu, B., & Ahamat, H. (2023). The Role of E-commerce Adoption in Enhancing Regulatory Compliance in Information Systems of Foreign Investment Management in Malaysia - A Moderating Effect of Innovation Management. Journal of Information Systems Engineering and Management, 8(3), 21797. https://doi.org/10.55267/iadt.07.13611 .

Akour, I., Alnazzawi, N., Alshurideh, M., Almaiah, M. A., Al Kurdi, B., Alfaisal, R. M., & Salloum, S. (2022). A Conceptual Model for Investigating the Effect of Privacy Concerns on E-Commerce Adoption: A Study on United Arab Emirates Consumers. Electronics, 11(22), 3648. https://doi.org/10.3390/ELECTRONICS11223648 .

Al-Adwan, A. S., Al-Debei, M. M., & Dwivedi, Y. K. (2022). E-commerce in high uncertainty avoidance cultures: The driving forces of repurchase and word-of-mouth intentions. Technology in Society, 71, 102083. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2022.102083.

AlGhanboosi, B., Ali, S., & Tarhini, A. (2023). Examining the effect of regulatory factors on avoiding online blackmail threats on social media: A structural equation modeling approach. Computers in Human Behavior, 144, 107702. https://doi.org/10.1016/j.chb.2023.107702 .

Argilés-Bosch, J. M., Ravenda, D., & Garcia-Blandón, J. (2021). E-commerce and labour tax avoidance. Critical Perspectives on Accounting, 81, 102202. https://doi.org/10.1016/j.cpa.2020.102202 .

Dove, E. S. (2018). The EU General Data Protection Regulation: Implications for International Scientific Research in the Digital Era. The Journal of Law, Medicine & Ethics, 46(4), 1013-1030. https://doi.org/10.1177/1073110518822003 .

Hulitt, E., Vaughn, R.B. (2010). Information system security compliance to FISMA standard: a quantitative measure. Telecommun Syst, 45, 139–152. https://doi.org/10.1007/s11235-009-9248-8 .

Michael Keen, Sajal Lahiri, (1998). The comparison between destination and origin principles under imperfect competition. Journal of International Economics, Vol. 45, Iss. 2, P. 323-350. https://doi.org/10.1016/S0022-1996(98)00005-1 .

Zhu, B., & Ahamat, H. (2023). The Role of E-commerce Adoption in Enhancing Regulatory Compliance in Information Systems of Foreign Investment Management in Malaysia - A Moderating Effect of Innovation Management. Journal of Information Systems Engineering and Management, 8(3), 21797. https://doi.org/10.55267/iadt.07.13611 .

Akour, I., Alnazzawi, N., Alshurideh, M., Almaiah, M. A., Al Kurdi, B., Alfaisal, R. M., & Salloum, S. (2022). A Conceptual Model for Investigating the Effect of Privacy Concerns on E-Commerce Adoption: A Study on United Arab Emirates Consumers. Electronics, 11(22), 3648. https://doi.org/10.3390/ELECTRONICS11223648 .

Al-Adwan, A. S., Al-Debei, M. M., & Dwivedi, Y. K. (2022). E-commerce in high uncertainty avoidance cultures: The driving forces of repurchase and word-of-mouth intentions. Technology in Society, 71, 102083. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2022.102083.

AlGhanboosi, B., Ali, S., & Tarhini, A. (2023). Examining the effect of regulatory factors on avoiding online blackmail threats on social media: A structural equation modeling approach. Computers in Human Behavior, 144, 107702. https://doi.org/10.1016/j.chb.2023.107702 .

Argilés-Bosch, J. M., Ravenda, D., & Garcia-Blandón, J. (2021). E-commerce and labour tax avoidance. Critical Perspectives on Accounting, 81, 102202. https://doi.org/10.1016/j.cpa.2020.102202 .

Dove, E. S. (2018). The EU General Data Protection Regulation: Implications for International Scientific Research in the Digital Era. The Journal of Law, Medicine & Ethics, 46(4), 1013-1030. https://doi.org/10.1177/1073110518822003 .

Hulitt, E., Vaughn, R.B. (2010). Information system security compliance to FISMA standard: a quantitative measure. Telecommun Syst, 45, 139–152. https://doi.org/10.1007/s11235-009-9248-8 .

Michael Keen, Sajal Lahiri, (1998). The comparison between destination and origin principles under imperfect competition. Journal of International Economics, Vol. 45, Iss. 2, P. 323-350. https://doi.org/10.1016/S0022-1996(98)00005-1 .

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Залуцький, Ю., Русин-Гриник, Р., & Косарєв, М. (2025). ХАРАКТЕРИСТИКИ РЕГУЛЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ В ЕЛЕКТРОННІЙ КОМЕРЦІЇ ЯК ОБ’ЄКТ МОДЕЛЮВАННЯ. Економіка та суспільство, (73). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-26
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають