ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ

  • Юрій Твардовський Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0009-0005-2963-8918
  • Попко Олена Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0003-3356-6070
Ключові слова: клієнтоорієнтований підхід, клієнтоорієнтованість, маркетинг, конкуренція, комунікування, інформування

Анотація

В статті аналізуються та досліджуються теоретико-прикладні проблеми та перспективи формування конкурентних переваг на основі застосування клієнтоорієнтованого підходу. Клієнтоорієнтованість є чітко націленою на генерування стратегічних конкурентних переваг підприємств. Клієнтоорієнтованість повинна чітко спрямовуватися на отримання постійного довготривалого прибутку шляхом застосування ключових компетенцій підприємства. В статті виокремлено стратегічні цілі підприємства задля формування та розвивання клієнтоорієнтованого підходу. В роботі запропоновано схематичну структуру взаємозв’язків ключових структурних елементів механізму клієнтоорієнтованості підприємств. Формування ефективної системи клієнтоорієнтованості підприємства створюватиме його конкурентні переваги.

Посилання

Балабанова Л.В., Гуржій Н.М. Управління маркетинговою діяльністю підприємства: монографія. Донецьк: ДонНУЕТ, 2010. 184 с.

Бєлоусова О.С., Сиротюк Н.В., Затуливітер А.А. Вплив логістичного менеджменту на підвищення конкурентоспроможності сучасних підприємств. Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. 2015. № 11. С. 12-20.

Гавенко М.С., Зімонін А.О., Ковальчук C.В. Клієнтоорієнтоване маркетингове управління роздрібним торговельним підприємством. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2016. № 5. т. 2. С. 112-119.

Завербний А., Ломага Ю. Проблеми та перспективи формування логістичних ланцюгів постачання у воєнний період за умов активізування євроінтеграції. Економіка та суспільство. 45. 2022. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1927

Завербний А., Залізна Л., Трач М. Діджиталізація як важливий фактор формування конкурентоспроможності експортно-орієнтованого підприємства: інформаційний аспект. Економіка та суспільство. 2024. 60. URL: (60).https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3560

Завербний А., Макарова Ю. Проблеми і потенційні можливості реалізування інноваційних стратегій для підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства. Економіка та суспільство. 2021. 34. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/984

Захаренко Д.С. Клієнтоорієнтованість підприємства: сутнісні характеристики. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2017. № 4. С. 187-194.

Іванова О.Ю. Оцінка та формування конкурентних переваг промислових підприємств: дис. канд. екон. наук: 08.06.01. Харків. 2006. 264с.

Ільченко Н.Б. Логістичні стратегії в торгівлі: монографія. Київ: Київ. нац. торг. екон. ун-т. 2016. 432 с.

Ковальчук С. Розвиток клієнтоорієнтованості засобами краудсорсингу. Маркетинг в Україні. 2015. № 5. С. 34-48.

Морохова В., Бойко О., Лорві І. Маркетингове управління підприємствами на засадах клієнтоорієнтованого підходу. Економіка та управління підприємствами. 3. 2020. С. 114-121.

Петриченко П. Клієнтоорієнтований підхід у діяльності підприємств індустрії гостинності. Економіст. 2014. № 1. С. 79-82.

Попко О., Філатов В. Персоналізація в сучасному маркетингу та її вплив на лояльність клієнтів. Економіка та суспільство. 2023. 58. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3266

Попко О.В., Філатов В.В. Аналітичний інструментарій управління лояльністю клієнтів елетротехнічних компаній України. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. Серія: Економічні науки. 2023. №2 (102). С. 161-171.

Романчукевич М.Й. Клієнтоорієнтованість як інструмент формування конкурентних переваг компанії. Інфраструктура ринку. Випуск № 21. 2018. С. 165-173.

Рябоконь Н.П. До питання формування клієнтоорієнтованості як ключової компетенції компанії. Ефективна економіка. № 11. 2015. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4522.

Сліпецький О.Є., Попко О.В. Визначення перспективних постачальників: маркетинговий аспект. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку бізнесу», 17-19 квітня 2024 р. Національний університет «Києво-Могилянська академія». Київ: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія». 2024. T. 1. C. 276-279.

Солодка О.В. Логістична складова конкурентоспроможності промислового підприємства. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2009. № 640. С. 393-399.

Спицька К.В., Гринько Т.В., Гвініашвілі Т.З. Формування конкурентної стратегії підприємства на основі клієнтоорієнтованого підходу. Бізнес Інформ. №5. 2012. С. 309-314.

Balabanova L.V., Hurzhii N.M. (2010). Upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu pidpryiemstva: monohrafiia [Management of marketing activity of the enterprise: monograph]. Donetsk: DonNUET. 184 p. (in Ukrainian).

Bielousova O.S., Syrotiuk N.V., Zatulyviter A.A. (2015). Vplyv lohistychnoho menedzhmentu na pidvyshchennia konkurentospromozhnosti suchasnykh pidpryiemstv [Influence of logistics management on increasing the competitiveness of modern enterprises]. Visnyk Volynskoho instytutu ekonomiky ta menedzhmentu. 11. pp. 12-20. (in Ukrainian).

Havenko M.S., Zimonin A.O., Kovalchuk C.V. (2016). Kliientooriientovane marketynhove upravlinnia rozdribnym torhovelnym pidpryiemstvom [Customer-oriented marketing management of a retail trade enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky.5. т. 2. pp. 112-119. (in Ukrainian).

Zaverbnyj, A., Lomaha, Yu. (2022). Problemy ta perspektyvy formuvannia lohistychnykh lantsiuhiv postachannia u voiennyi period za umov aktyvizuvannia yevrointehratsii [Problems and prospects for the formation of logistics supply chains in wartime in the context of intensified European integration]. Ekonomika ta suspilstvo. 45. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1927

averbnyi A., Zalizna L., Trach M. (2024). Didzhytalizatsiia yak vazhlyvyi faktor formuvannia konkurentospromozhnosti eksportno-oriientovanoho pidpryiemstva: informatsiinyi aspekt [Digitalization as an important factor in the formation of competitiveness of an export-oriented enterprise: an information aspect]. Ekonomika ta suspilstvo. 60. URL: (60).https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3560

Zaverbnyi A., Makarova Yu. (2021). Problemy i potentsiini mozhlyvosti realizuvannia innovatsiinykh stratehii dlia pidvyshchennia rivnia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Problems and potential opportunities for the implementation of innovative strategies to increase the level of competitiveness of the enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo. 34. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/984

Zakharenko D.S. (2017). Kliientooriientovanist pidpryiemstva: sutnisni kharakterystyky [Customer orientation of the enterprise: essential characteristics]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes. 4. pp. 187-194. (in Ukrainian).

Ivanova O.Iu. (2006). Otsinka ta formuvannia konkurentnykh perevah promyslovykh pidpryiemstv [Evaluation and formation of competitive advantages of industrial enterprises]. dys. kand. ekon. nauk: 08.06.01. Kharkiv. 264 p. (in Ukrainian).

Ilchenko N.B. (2016). Lohistychni stratehii v torhivli: monohrafiia [Logistic strategies in trade: a monograph]. Kyiv: Kyiv. nats. torh. ekon. un-t.432 p.

Kovalchuk S. (2015). Rozvytok kliientooriientovanosti zasobamy kraudsorsynhu [Development of customer focus by means of crowdsourcing]. Marketynh v Ukraini. 5. pp. 34-48. (in Ukrainian).

Morokhova V., Boiko O., Lorvi I. (2020). Marketynhove upravlinnia pidpryiemstvamy na zasadakh kliientooriientovanoho pidkhodu [Marketing management of enterprises on the basis of a customer-oriented approach]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy. 3. pp. 114-121. (in Ukrainian).

Petrychenko P. (2014). Kliientooriientovanyi pidkhid u diialnosti pidpryiemstv industrii hostynnosti [Customer-oriented approach in the activities of hospitality industry enterprises]. Ekonomist. 1. pp. 79-82. (in Ukrainian).

Popko O., Filatov V. (2023). Personalizatsiia v suchasnomu marketynhu ta yii vplyv na loialnist kliientiv [Personalization in modern marketing and its impact on customer loyalty]. Ekonomika ta suspilstvo. 58. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3266

Popko O.V., Filatov V.V. (2023). Analitychnyi instrumentarii upravlinnia loialnistiu kliientiv eletrotekhnichnykh kompanii Ukrainy [Analytical tools for managing customer loyalty of electrical companies in Ukraine]. Visnyk Natsionalnoho universytetu vodnoho hospodarstva ta pryrodokorystuvannia. Seriia: Ekonomichni nauky. 2 (102). pp. 161-171. (in Ukrainian).

Romanchukevych M.I. (2018). Kliientooriientovanist yak instrument formuvannia konkurentnykh perevah kompanii [Customer focus as a tool for the formation of competitive advantages of the company]. Infrastruktura rynku. 21. pp. 165-173. (in Ukrainian).

Riabokon N.P. (2015). Do pytannia formuvannia kliientooriientovanosti yak kliuchovoi kompetentsii kompanii [To the question of formation of customer orientation as a key competence of the company]. Efektyvna ekonomika. 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4522.

Slipetskyi O.Ie., Popko O.V. (2024). Vyznachennia perspektyvnykh postachalnykiv: marketynhovyi aspekt [Identification of promising suppliers: a marketing aspect]. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Menedzhment ta marketynh yak faktory rozvytku biznesu», 17-19 kvitnia 2024 r. Natsionalnyi universytet «Kyievo-Mohylianska akademiia». Kyiv: Vydavnychyi dim «Kyievo-Mohylianska akademiia».T. 1. pp. 276-279. (in Ukrainian).

Solodka O.V. (2009). Lohistychna skladova konkurentospromozhnosti promyslovoho pidpryiemstva [Logistic component of the competitiveness of industrial enterprise]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika».640. pp. 393-399. (in Ukrainian).

Spytska K.V., Hrynko T.V., Hviniashvili T.Z. (2012). Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstva na osnovi kliientooriientovanoho pidkhodu [Formation of the competitive strategy of the enterprise on the basis of the client-oriented approach]. Biznes Inform. 5. pp. 309-314. (in Ukrainian).

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Твардовський, Ю., & Олена, П. (2024). ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-121
Розділ
МАРКЕТИНГ