СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ КРИЗОВИХ ЯВИЩ
Анотація
У сучасному бізнес-середовищі стратегічний розвиток підприємств стає ключовим аспектом для забезпечення сталого розвитку та конкурентоспроможності на ринку. З урахуванням швидкого розвитку інформаційних технологій, підприємства повинні активно впроваджувати ІТ-системи та переходити на принципи цифровізації. Електронна комерція, он-лайн-маркетинг, системи управління запасами та інші інноваційні технології можуть забезпечити сьогодні конкурентні переваги. Збір та аналіз даних за новими технологіями перетворюється на важливий елемент стратегічного розвитку. Висвітлення попиту, поведінки споживачів та інших ринкових тенденцій дозволяє приймати обґрунтовані та своєчасні рішення, а також оптимізувати бізнес-процеси. Розширення бізнесу за межі національних ринків є ще одним важливим етапом стратегічного розвитку. Глобальна присутність може розширити аудиторію та забезпечити нові можливості для досягнення цілей сталого розвитку. Забезпечення сталості ланцюга постачання, особливо в умовах геополітичної нестабільності, є ключовим елементом стратегічного управління ризиками. Концентрація на покращення споживчого досвіду може забезпечити врахування потреб споживачів та підвищити їхню прихильність до продукції чи послуг конкретного підприємства. Управління цінами в умовах змін вартості ресурсів та кон'юнктури ринку є важливою складовою стратегії розвитку. Виробничі та вітчизняні підприємства формулюють та впроваджують стратегії, які дозволять їм ефективно конкурувати та адаптуватися до змін у сучасному бізнес-середовищі.
Посилання
Чукурна О.П., Сиволап Л.А., Несторенко Т.П. (2021). Економічний механізм оцінки ризику реалізації маркетингової стратегії. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. № 2 (50). С. 102-109.
Маслак О.О., Огерчук Ю.В., Маслак Т.О. (2021). Особливості вибору стратегії розвитку вітчизняних підприємств на основі аналізу стратегічних альтернатив. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, (2), 6-12 .
Бойко Д.С., Чкан І.О., (2021). Методичний підхід до забезпечення фінансової безпеки та збалансування системи розвитку України. Економіка та управління. №4. С. 29-37.
Брюховецька М.С. (2019). Управлінське рішення та фактори, що впливають на процес його прийняття й реалізацію. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції, (4), 3-6.
Василенко В. (2023). Формування стратегічного наративу системи суспільного врядування України у вимірі військового часу. [Електронний ресурс] URL : https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/25500
Ватченко, Б.С., Шаранов, Р.С. (2022). Антикризове управління підприємством в умовах війни. Економічний простір. № 182, С. 32-43.
Лігоненко, Л.О., Андрійчук, В.А. (2023). Резильєнтність в економічному контексті: аналіз світових трендів та перспективи наукових досліджень. Стратегія економічного розвитку України, 52, 16-37.
Пасічник І.В. Стратегічний аналіз виробничого підприємства. Рекомендовано до видання Науково-методичною радою ДВНЗ «КНЕУ імені Вадима Гетьмана» Протокол № 5 від «11» квітня 2019 року, 485 с.
Аспір. А.Р. Стратегічний підхід до розвитку діяльності торговельних підприємств. Національний лісотехнічний університет України. Науковий вісник. №15. 4, С. 354-357
Гармаш Р. Стратегії розвитку промислових підприємств у світлі глобалізаційних процесів [Електронний ресурс]. URL : http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7701773
Мозоленко М.С. Функціональні стратегії в загальноорганізаційному розвитку підприємств. [Електронний ресурс]. URL : https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/8796dfa4-6c8d-47a7-9fd9-ce16794e0b4a/content
Піддубна Т. В. (2019) Процес упровадження стратегії інноваційного розвитку вітчизняного підприємства [Електроний ресурс]. URL : https://core.ac.uk/download/pdf/324240017.pdf
Стратегічний аналіз галузі. 2019. Навчальний посібник / За ред. Лотиш О.Я. Тернопіль: Економічна думка, 248 с.
Акулюшина, М. О., Телюх, К. П., & Цвік, О. О. (2019). Антикризове управління у розрізі підвищення конкурентних позицій підприємства. Вісник, С.14-17.
Chukurna O.P., Syvolap L.A., Nestorenko T.P. (2021). Ekonomichnyy mekhanizm otsinky ryzyku realizatsiyi marketynhovoyi stratehiyi. [Economic mechanism of risk assessment of marketing strategy implementation]. Bulletin of the Berdyan University of Management and Business. No. 2(50).pp. 102–109.
Maslak O.O., Oherchuk YU.V., Maslak T.O. (2021). Osoblyvosti vyboru stratehiyi rozvytku vitchyznyanykh pidpryyemstv na osnovi analizu stratehichnykh alʹternatyv. [Peculiarities of choosing a strategy for the development of domestic enterprises based on the analysis of strategic alternatives]. Management and entrepreneurship in Ukraine: stages of formation and development problems, vol. (2), pp. 6–12.
Boyko D.S., Chkan I.O., (2021). Metodychnyy pidkhid do zabezpechennya finansovoyi bezpeky ta zbalansuvannya systemy rozvytku Ukrayiny. [A methodical approach to ensuring financial security and balancing the development system of Ukraine]. Economics and management. No. 4. pp. 29–37.
Bryukhovetsʹka M.S. (2019). Upravlinsʹke rishennya ta faktory, shcho vplyvayutʹ na protses yoho pryynyattya y realizatsiyu. [Management decision and factors affecting the process of its adoption and implementation]. Actual problems of domestic jurisprudence, (4), pp. 3–6.
Vasylenko V. (2023). Formuvannya stratehichnoho naratyvu systemy suspilʹnoho vryaduvannya Ukrayiny u vymiri viysʹkovoho chasu. [The formation of the strategic narrative of the public governance system of Ukraine in the dimension of wartime]. [Electronic resource] URL : https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/25500
Vatchenko, B.S., Sharanov, R.S. (2022). Antykryzove upravlinnya pidpryyemstvom v umovakh viyny. [Anti-crisis management of the enterprise in war conditions]. Economic space. No. 182, pp. 32-43.
Lihonenko, L.O., Andriychuk, V.A. (2023). Rezylʹyentnistʹ v ekonomichnomu konteksti: analiz svitovykh trendiv ta perspektyvy naukovykh doslidzhenʹ. [Resilience in the economic context: analysis of world trends and perspectives of scientific research]. Strategy of Economic Development of Ukraine, vol. 52, pp.16–37.
Pasichnyk I.V. 2019. Stratehichnyy analiz vyrobnychoho pidpryyemstva. [Strategic analysis of a manufacturing enterprise]. Recommended for publication by the Scientific and Methodological Council of the Vadym Hetman KNEU, Protocol No. 5 dated April 11, 485 p.
Aspir. A.R. Stratehichnyy pidkhid do rozvytku diyalʹnosti torhovelʹnykh pidpryyemstv. Natsionalʹnyy lisotekhnichnyy universytet Ukrayiny. [A strategic approach to the development of trade enterprises. National Forestry University of Ukraine]. Scientific Bulletin. No. 15.4, pp. 354–357
Harmash R. Stratehiyi rozvytku promyslovykh pidpryyemstv u svitli hlobalizatsiynykh protsesiv. [Development strategies of industrial enterprises in the light of globalization processes] [Electronic resource]. URL : http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7701773
Mozolenko M.S. Funktsionalʹni stratehiyi v zahalʹnoorhanizatsiynomu rozvytku pidpryyemstv. [Functional strategies in the overall organizational development of enterprises]. [Electronic resource] URL : https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/8796dfa4-6c8d-47a7-9fd9-ce16794e0b4a/content
Piddubna T. V. (2019) Protses uprovadzhennya stratehiyi innovatsiynoho rozvytku vitchyznyanoho pidpryyemstva. [The rocess of implementing the strategy of innovative development of a domestic enterprise] [Electronic resource] URL : https://core.ac.uk/download/pdf/324240017.pdf
Stratehichnyy analiz haluzi. 2019. [Strategic analysis of the industry]. Study guide / Ed. Lotysh O.Ya. Ternopil: Economic Opinion, 248 p.
Akuliushyna, M.O., Telyukh, K. P., & Tsvik, O. O. (2019). Antykryzove upravlinnya u rozrizi pidvyshchennya konkurentnykh pozytsiy pidpryyemstva. [Anti-crisis management in terms of improving the company's competitive position]. Visnyk, pp. 14-17.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.