ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ВИТРАТ НА ПІДПРИЄМСТВІ: БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ТА ПОДАТКОВИЙ ОБЛІК
Анотація
Стаття присвячена актуальним питанням формуванню маркетингових витрат на підприємстві, облік та їх функції. За основу взято формування бухгалтерського і податкового обліку маркетингових витрат, їх накопичення на бухгалтерських рахунках, розподіл та відображення в податковому обліку. Оскільки в сучасних умовах ведення бухгалтерського та податкового обліку, виникає необхідність у реалізації не лише товарів, але й послуг, що зумовило проведення даного дослідження. Також проаналізовано підходи до визначення сутності поняття маркетингових витрат різних авторів. Встановлено розмежування між маркетинговими витратами і витратами на збут. Досліджено нормативно-правові акти, що стосуються маркетингових витрат та визначено основні з них, що є важливим для правильності ведення фінансово-господарської діяльності.
Посилання
Антонюк А.А. Аналіз підходів до визначення суті та змісту маркетингових витрат підприємства. URL: http://www..rusnauka.com/4._SVMN_2007/Economics/30.doc (дата звернення 29.03.2021).
Безугла Л.С., Проходніченко К.Р. Формування маркетингової збутової політики підприємства. Економіка та управління підприємствами. 2018. С. 111-116.
Бест Р. Маркетинг от потребителя / пер. с англ. Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2008. 760 с.
Гофербер Ю. В. Визнання і оцінка маркетингових витрат. Економічні науки. Cер.: Облік і фінанси. 2012. Вип. 9 (1). С. 262–269.
Гуріна Н.В. Облік та аналіз витрат і доходів підприємств: теорія та методика: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.00.09. Національна академія статистики, обліку та аудиту. Київ, 2014. 20 с.
Гуріна Н.В. Формування облікової політики підприємства щодо доходів і витрат. ЕКОНОМІКА: Бухгалтерський облік і аудит. 2015. С. 194-199.
Інструкція «Про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку, активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій»: наказ Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291. Відомості Верховної Ради. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99#Text.
Киселев В. Сколько тратить на маркетинг и рекламу. URL: http://www.sgqconsulting.ru/skolko-stoit-marketing.htm
Копченков В. Маркетинговые расходы: 3 простых, но гениальных способа сэкономить. URL: http://www.kom-dir.ru/article/268-red-marketingovye-rashody.
Мельник І. Теоретичні аспекти формування маркетингової стратегії підприємства. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/40230/1/296.pdf.
Могилевська О.Ю., Гладун А.І., Дмитріченко Т.С. Роль маркетингу в формуванні конкурентоспроможного потенціалу підприємства. Сучасні питання економіки і права. 2018. С. 22-31.
Податковий кодекс України: станом на 01.01.2021. Відомості Верховної Ради. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text.
Правдюк Н.Л. Облікове забезпечення управління маркетинговою стратегією підприємства. Економіка. фінанси. менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2019. С. 100-115.
Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»: наказ Міністерства фінансів України від 07.02.2013 №73. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0336-13#Text.
Antonyuk A.A. Analysis of approaches to determining the nature and content of marketing costs of the enterprise. Available at: http://www.rusnauka.com/4._SVMN_2007/Economics/30.doc (accessed 29 March 2020).
Bezugla L.S., Prokhodnichenko K.R. (2018) Formation of marketing sales policy of the enterprise. Economics and management of enterprises. рр. 111-116.
Best R. (2008) Consumer Marketing. [trans. with English M.: Mann, Ivanov i Ferber]. pp. 760.
Goferber Y.V. (2012) Recognition and evaluation of marketing costs. Economic sciences. Ser .: Accounting and Finance. Vip. 9 (1). pp. 262–269.
Gurina N.V. (2014) Accounting and analysis of costs and revenues of enterprises: theory and methodology. [author. dis. for science. degree of Cand. econ. Science: special. 08.00.09]. National Academy of Statistics, Accounting and Auditing. Kyiv, 20 p.
Gurina N.V.(2015) Formation of the accounting policy of the enterprise on income and expenses. [ECONOMICS]. Accounting and auditing. pp. 194-199.
Instruction «On the application of the Chart of Accounts, assets, capital, liabilities and business operations of enterprises and organizations»: Order of the Ministry of Finance of Ukraine dated 30.11.1999 №291. Information of the Verkhovna Rada. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99#Text (accessed 29 March 2020).
Kiselev V. How much to spend on marketing and advertising. Available at: http://www.sgqconsulting.ru/skolko-stoit-marketing.htm (accessed 29 March 2020).
Kopchenkov V. Marketing costs: 3 simple but ingenious ways to save. Available at: http://www.kom-dir.ru/article/268-red-marketing-expenses (accessed 29 March 2020).
Melnyk I. Theoretical aspects of the formation of marketing strategy of the enterprise. зp. 296-299. Available at:http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/40230/1/296.pdf (accessed 29 March 2020).
Mogilevskaya O.Y., Gladun A.I., Dmitrichenko T.S. (2018) The role of marketing in the formation of the competitive potential of the enterprise. Modern issues of economics and law. рр. 22-31.
Tax Code of Ukraine: as of 01.01.2021. Information of the Verkhovna Rada. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text (accessed 29 March 2020).
Pravdyuk N.L. (2019) Accounting management of marketing strategy of the enterprise. Economy. finances. management: current issues of science and practice. рр. 100-115.
On approval of the National Regulation (standard) of accounting 1 «General requirements for financial reporting»: Order of the Ministry of Finance of Ukraine dated 07.02.2013 №73. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0336-13#Text (accessed 29 March 2020).