A COMPLEX APPROACH TO THE MANAGEMENT OF MARKETING COMMUNICATIONS IN THE REAL ESTATE MARKET: ANALYSIS OF THE SITUATION AND SEARCH OF PERSPECTIVES

Keywords: marketing communications, real estate market, analysis, evaluation, military operations, competitiveness, strategic priorities

Abstract

The article provides a critical assessment of approaches to the management of marketing communications in the real estate market, analyzes modern challenges formed in the context of a full-scale military invasion of the territory of Ukraine, in the context of the formation of marketing communications in the real estate market. It was found that there is a list of challenges of a complex and all-encompassing nature, which complicates transformational transformations in companies in the real estate market, leading to a decrease in their level of competitiveness both in the domestic and in the global real estate market. When writing a scientific article, inductive and deductive methods, the method of analysis, the method of comparison, the method of systematization and graphical presentation of information were used. The materials of the scientific research reflect the need to develop and implement a comprehensive management system for marketing communications in the real estate market. Conditions of war always create certain challenges for a different person aspects of social relations, and marketing is not is an exception. In conditions of conflict arise features that affect consumers and their purchasing behavior. Marketing communications as an integral part of strategies modern companies are also exposed to significant factors changes in such circumstances. And therefore, changes in political, economic and socio-cultural environment require marketers to pay special attention to the selection of effective ones communication tools that will help support the brand and maintain loyalty consumers. The relevance of this research topic is in that marketing communications are constantly evolve in accordance with changes in consumer needs. In a military situation state, such changes become more and more active, which leads to the transformation of marketing strategies. Therefore, modern enterprises which do not adapt their activities to new conditions and continue to use outdated marketing approaches, risk losing their own competitive positions.

References

Баран Р. Формування маркетингової комунікативної політики туристичних підприємств в умовах розвитку цифрових комунікацій. Економічний аналіз. 2021. № 31(2). С. 8–89.

Ігнатенко Р.В. Цифрові комунікації в маркетингу: сутність та перспективи розвитку в умовах пандемії COVID-19. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. 2021. № 31. С. 40–46.

Марцінковська О., Легкий О. Організаційні аспекти впровадження CRM-систем у діяльність підприємства. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2019. № 23. С. 81–85.

Пономаренко І.В., Сапян А.С. Інструмент Інтернет-маркетингу – SEO-оптимізація сайту підприємства. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. Серія: Економіка та менеджмент. 2021. № 25. С. 84–89.

Ареф’єва О., Титикало В., Ареф’єв С. Розвиток підприємства на основі комплексної вартості в контексті цифрового маркетингу. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Економіка. 2023. № 15(30).

Смирнова Т., Голей Ю. Взаємозв’язок комунікацій підприємства з процесом формування маркетингової стратегії. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 5 (11).

Садовяк М.С., Секретар І.В., Любчинський Л.І., Бобко О.В., Тимкевич Т.С., Цвик С.Р. Роль цифрового маркетингу в діяльності бізнес-структури. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2023. № 8. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/42528/1/16934017349379.pdf https://chmnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2019/06/Ekonomika-i-suspilstvo-18-2018.pdf#page=551 (дата звернення: 30.09.2023).

Тенденції в управлінні маркетинговими комунікаціями під час війни: стан справ та майбутнє українських компаній-рекламодавців. URL: https://vrk.org.ua/news-events/2022/advertisers-research-2022.html (дата звернення: 11.04.2024).

Витвицька О. М., Суворова С. Г., Корюгін А. В. Вплив цифрового маркетингу на розвиток підприємництва в умовах війни. Економіка та суспільство. 2022. № 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-66 (дата звернення: 11.04.2024).

Коростова І. О. Стан та перспективи маркетингу під час війни. Цифрова економіка і економічна безпека. 2022. № 2 (02). С. 52–55. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.2-9 (дата звернення: 11.04.2024).

Baran R. (2021) Formuvannia marketynhovoi komunikatyvnoi polityky turystychnykh pidpryiemstv v umovakh rozvytku tsyfrovykh komunikatsii [Formation of marketing communicative policy of tourist enterprises in the conditions of development of digital communications]. Ekonomichnyi analiz. vol. 31(2), pp. 80–89.

Ihnatenko R.V. (2021) Tsyfrovi komunikatsii v marketynhu: sutnist ta perspektyvy rozvytku v umovakh pandemii COVID-19 [Digital Communications in Marketing: The Essence and Prospects for Development in Pandemia Covid-19]. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. no. 31, pp. 40-46.

Martsinkovska O., Lehkyi O. (2019) Orhanizatsiini aspekty vprovadzhennia CRMsystem u diialnist pidpryiemstva [Organizational aspects of implementation of CRM systems into an enterprise activity]. Regional aspects of development of productive forces of Ukraine. no. 23, pp. 81–85.

Ponomarenko I.V., Sapian A.S. (2021) Instrument Internet-marketynhu – SEOoptymizatsiia saitu pidpryiemstva [Internet marketing tool-SEO-optimization of the enterprise site]. Problems of innovation and investment development. Series: Economics and Management. vol. 25, pp. 84–89.

Arefieva O., Tytykalo V., Arefiev S. (2023) Rozvytok pidpryiemstva na osnovi kompleksnoi vartosti v konteksti tsyfrovoho marketynhu [Development of the enterprise on the basis of complex value in the context of digital marketing]. Adaptive management: theory and practice. Series Economy. no. 15(30).

Smyrnova T., Holei Yu. (2023) Vzaiemozviazok komunikatsii pidpryiemstva z protsesom formuvannia marketynhovoi stratehii [The interconnection of enterprise communications with the process of forming a marketing strategy]. Topical issues in modern science. № 5 (11).

Sadoviak M.S., Sekretar I.V., Liubchynskyi L.I., Bobko O.V., Tymkevych T.S., Tsvyk S.R. (2023) Rol tsyfrovoho marketynhu v diialnosti biznes-struktury [The role of digital marketing in business structure activity]. International scientific journal "Internauka."Series: "Economic Sciences". Available at: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/42528/1/16934017349379.pdf https://chmnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/06/Ekonomika-i-suspilstvo-182018.pdf#page=551 (accessed 30 September 2023).

Tendenciji v upravlinni marketynghovymy komunikacijamy pid chas vijny: stan sprav ta majbutnje ukrajinsjkykh kompanij-reklamodavciv. URL: https://vrk.org.ua/news-events/2022/advertisers-research-2022.html (accessed April 11, 2024)

Vytvycjka O. M., Suvorova S. Gh., Korjughin A. V. (2022) Vplyv cyfrovogho marketynghu na rozvytok pidpryjemnyctva v umovakh vijny. Ekonomika ta suspiljstvo, no. 40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-66 (accessed April 11, 2024).

Korostova I. O. (2022) Stan ta perspektyvy marketynghu pid chas vijny. Cyfrova ekonomika i ekonomichna bezpeka, no. 2 (02), рр. 52–55. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.2-9 (accessed April 11, 2024).

Article views: 19
PDF Downloads: 10
Published
2024-04-29
How to Cite
Fisunenko, P., & Kuzmin , V. (2024). A COMPLEX APPROACH TO THE MANAGEMENT OF MARKETING COMMUNICATIONS IN THE REAL ESTATE MARKET: ANALYSIS OF THE SITUATION AND SEARCH OF PERSPECTIVES. Economy and Society, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-85
Section
MARKETING