КАСТОМІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЙ МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ЯК МАРКЕТИНГОВИЙ ІНСТРУМЕНТ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ГРОМАД
Анотація
У статті досліджено теоретичні та прикладні аспекти впровадження кастомізованих стратегій в практиці управління економічним розвитком громад. Розглянуто взаємозв’язок між маркетингом території та формами управління на муніципальному рівні. Обґрунтовано роль кастомізації як інструменту вироблення унікальної ціннісної пропозиції для мешканців громади та інших зацікавлених сторін. Запропоновано модель кастомізації маркетингових стратегій в муніципальному управлінні, яка описує кореляції між умовами кастомізації стратегій, етапами їх впровадження та можливими ітераціями. Визначено, що результативність впровадження стратегій кастомізації в практику управління полягає в економічному та соціальному ефекті, що проявляється через персоналізацію послуг, партисипативне бюджетне планування, створення сприятливого інвестиційного клімату, цифровізацію управління, адміністрування й способів взаємодії з клієнтами та інкрементальний підхід до прийняття рішень. Доведено, що кастомізація стратегій муніципального управління створює оптимальні умови для формування ідентичності територій, підвищення їх конкурентоспроможності та економічної стійкості.
Посилання
Aleinikova O.V., Datsii O.I., Kalina I.I., Zavgorodnia A.A., Yeremenko, Y. Nitsenko V.S. Digital technologies as a reason and tool for dynamic transformation of territory marketing. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023. no. (1). p. 154–159. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/154
Anholt, S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. New York: Palgrave Macmillan, 2007. 134 р. http://dx.doi.org/10.1057/9780230627727
Bernard-Sasges, А. (2024). Global Cities Index 2024. Report by Oxford Economics. Oxford Economics' Global Cities Service. Retrieved from https://www.oxfordeconomics.com/wp-content/uploads/2024/05/Oxford_Economics_Global_Cities_Index_2024.pdf
Dunleavy, P., Margetts, H., Bastow, S., Tinkler J. (2006) New Public Management Is Dead – Long Live Digital-Era Governance. Journal of Public Administration Research and Theory. Volume 16. Issue 3. Pages 467 – 494. https://doi.org/10.1093/jopart/mui057
Kotler Ph., KartajayaH., and SetiawanI. Marketing 5.0: Technology for humanity.1st edition. John Wiley & Sons, 2021. 224 p. Retrieved from https://www.perlego.com/book/2094980/marketing-50-technology-for-humanity-pdf
Kotler, P., Haider, D. and Rein, I. Marketing Places. Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States, and Nations. Ed. Simon and Schuster. New York: The Free Press, 1993. 388 p.
Kotler, Ph., & Armstrong, G. Principles of Marketing (18th ed.). USA: Pearson Education, 2020. 736 p.
Kotler, Ph., & Keller, K. L. Chernev, A. Marketing Management, Global Edition. 16th Edition. Pearson Education, 2021. 608 p.
Mabillard V., Pasquier M., and Vuignier R. Place Branding and Marketing from a Policy Perspective: Building Effective Strategies for Places. Taylor & Francis Group. New York: Routledge, 2024. 352 p. Retrieved from https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/85544
Pine, B. J. ІІ. Mass Customization: The New Frontier in Business Competition. Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press. 1993. 332 p.
Tseng, M.M., Wang, Y., Jiao, R.J. (2017). Mass Customization. In: The International Academy for Produ, Laperrière, L., Reinhart, G. (eds) CIRP Encyclopedia of Production Engineering. Berlin, Heidelberg: Springer. рр. 1 – 8. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-35950-7_16701-3
Woodruff, R.B (1997). Customer value: The next source for competitive advantage.Journal of the Academy of Marketing Science. Volume25. pр. 139–153. https://doi.org/10.1007/BF02894350
Буднікевич I., (2012) Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика: монографія. Чернівці : Рута. 647 с.
Буднікевич І. М. Гавриш І. І. (2016). Концепція територіального маркетингу як основа формування та підвищення привабливості регіонів. Регіональна економіка. 2016. № 3. С. 76-85. Отримано з http://nbuv.gov.ua/UJRN/regek_2016_3_12
Кльоба Л.Г., Кльоба Т.Л., Кльоба С.М. Характеристика інструментів підвищення конкурентоспроможності територіальних громад. Економіка та держава. 2022. № 2. С. 46 – 55. DOI: 10.32702/2306-6806.2022.2.46
Линдюк А. О. (2021). Маркетинг територіальних громад як інструмент їх розвитку. Бізнес та інтелектуальний капітал. Інтелект ХХІ. 2021. № 5. С. 77 – 80.
Aleinikova, O.V., Datsii, O.I., Kalina, I.I., Zavgorodnia, A.A., Yeremenko, Y., Nitsenko, V.S. (2023). Digital technologies as a reason and tool for dynamic transformation of territory marketing. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 1, 154–159. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/154.
Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. New York: Palgrave Macmillan. URL: http://dx.doi.org/10.1057/9780230627727.
Bernard-Sasges, А. (2024). Global Cities Index 2024. Report by Oxford Economics. Oxford Economics' Global Cities Service. URL: https://www.oxfordeconomics.com/wp-content/uploads/2024/05/Oxford_Economics_Global_Cities_Index_2024.pdf
Dunleavy, P., Margetts, H., Bastow, S., Tinkler J. (2006) New Public Management Is Dead – Long Live Digital-Era Governance. Journal of Public Administration Research and Theory, 16(3), 467-494.URL: https://doi.org/10.1093/jopart/mui057.
Kotler, Ph., Kartajaya, H., and Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for humanity.1st edition. John Wiley & Sons. URL: https://www.perlego.com/book/2094980/marketing-50-technology-for-humanity-pdf.
Kotler, P., Haider, D. and Rein, I. (1993). Marketing Places. Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States, and Nations. Ed. Simon and Schuster. New York: The Free Press.
Kotler, Ph., & Armstrong, G. (2020). Principles of Marketing (18th ed.). USA: Pearson Education.
Kotler, Ph., & Keller, K.L. Chernev, A. (2021). Marketing Management, Global Edition. 16th Edition. Pearson Education.
Mabillard, V., Pasquier, M., and Vuignier, R. (2024). Place Branding and Marketing from a Policy Perspective: Building Effective Strategies for Places. Taylor & Francis Group. New York: Routledge. URL: https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/85544.
Pine, B.J. ІІ. (1993). Mass Customization: The New Frontier in Business Competition. Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press.
Tseng, M.M., Wang, Y., Jiao, R.J. (2017). Mass Customization. In: The International Academy for Produ, Laperrière, L., Reinhart, G. (eds) CIRP Encyclopedia of Production Engineering. Berlin, Heidelberg: Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-35950-7_16701-3.
Woodruff, R.B. (1997). Customer value: The next source for competitive advantage.Journal of the Academy of Marketing Science,25.DOI: https://doi.org/10.1007/BF02894350.
Budnikevych, I. (2012) Munitsypalnyi marketynh: teoriia, metodolohiia, praktyka [Municipal marketing: theory, methodology, practice]: monohrafiia. Chernivtsi: Ruta.
Budnikevych, I.M. Havrysh, I.I. (2016). Kontseptsiia terytorialnoho marketynhu yak osnova formuvannia ta pidvyshchennia pryvablyvosti rehioniv [The concept of territorial marketing as a basis for forming and increasing the attractiveness of regions]. Rehionalna ekonomika, 3, 76-85. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/regek_2016_3_12.
Kloba, L.H., Kloba, T.L., Kloba, S.M. (2022). Kharakterystyka instrumentiv pidvyshchennia konkurentospromozhnosti terytorialnykh hromad [Characteristics of tools for increasing the competitiveness of territorial communities]. Ekonomika ta derzhava, 2, 46-55. DOI: 10.32702/2306-6806.2022.2.46.
Lyndiuk, A. O. (2021). Marketynh terytorialnykh hromad yak instrument yikh rozvytku [Marketing of territorial communities as a tool for their development]. Biznes ta intelektualnyi kapital. Intelekt KhKhI, 5, 77-80.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.