МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ МІЖНАРОДНИХ КОМПАНІЙ НА УКРАЇНСЬКОМУ РИНКУ ТОВАРІВ ПОВСЯКДЕННОГО ПОПИТУ
Анотація
У статті розкрито сутність поняття «маркетингова стратегія». Досліджено маркетингові стратегії міжнародних компаній на українському ринку товарів повсякденного попиту. Охарактеризовано ризики, на які наражаються суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, розглянуто різновиди маркетингових ризиків. Досліджено переваги та завдання маркетингу товарів повсякденного попиту, зроблено висновок про різноманітність маркетингових стратегій міжнародних компаній на ринку FMCG. Виявлено, що початок повномасштабної війни в Україні спричинив значні зміни як на ринку FMCG, так і в маркетингових стратегіях міжнародних гравців на цьому ринку. Досліджено стратегії реагування на ризики, реалізовані міжнародними компаніями на початку повномасштабної війни. Зроблено висновок про актуальність застосування ризик-орієнтованого підходу у стратегічному маркетинговому плануванні.
Посилання
Струк Н. Р., Капраль О. Р. Маркетингова стратегія підприємства: суть і процес вибору. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 55. URL: https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2927/2848 (дата звернення: 15.03.2024).
Лошенюк О. В., Галан Л. В., Посохов І. М. Сучасні стратегії в міжнародному маркетингу. Вчені записки Університету «КРОК». 2022.
№ 2(66). С. 123–131.
Пронько Л. М., Токар К. С. Маркетингова стратегія у формуванні конкурентоспроможності підприємства. Ефективна економіка. 2022. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2022/75.pdf (дата звернення: 15.03.2024).
Кобець Д. Л., Слободян Н. Я., Дербеньова Я. В., Зеліч В. В. Теоретико-методологічні засади розробки маркетингової стратегії підприємства (український досвід). Академічні візії. 2023. Випуск 15. URL: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/108/100 (дата звернення: 15.03.2024).
Цвігун Т. В. Механізм управління ризиками в системі управління підприємством. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2017. Вип. 23(2). С. 9–13.
Фень К. С., Гавриш І. І., Ібрагімов Е. Ю. Результативність управління ризиками у маркетингу підприємницької діяльності. Вісник ОНУ імені
І. І. Мечникова. 2021. Т. 26. Вип. 5(90). С. 72–76.
Голубова О. FMCG. URL: https://apix-drive.com/ua/blog/ecommerce/fmcg (дата звернення: 15.03.2024).
«Данон» в Україні: стратегія, системність, сталість – формула трьох «С» на користь здорового довкілля». URL: https://ecolog-ua.com/articles/danon-v-ukrayini-strategiya-systemnist-stalist-formula-troh-s-na-koryst-zdorovogo-dovkillya (дата звернення: 15.03.2024).
Дослідження українського ринку FMCG. URL: https://hub.kyivstar.ua/news/doslidzhennya-ukrayinskogo-rynku-fmcga/ (дата звернення: 15.03.2024).
Struk N. R., Kapral O. R. (2023). Marketynhova stratehiia pidpryiemstva: sut i protses vyboru [Marketing strategy of the enterprise: the essence and process of selection]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 55. Available at: https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2927/
[in Ukrainian].
Losheniuk O. V., Halan L. V., Posokhov I. M. (2022). Suchasni stratehii v mizhnarodnomu marketynhu [Modern strategies in international marketing]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK» – Scientific notes of the «KROK» University, vol. 2(66), pp. 123–131 [in Ukrainian].
Pronko L. M., Tokar K. S. (2022). Marketynhova stratehiia u formuvanni konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Marketing strategy in shaping the competitiveness of the enterprise]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy,
vol. 4. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2022/75.pdf [in Ukrainian].
Kobets D. L., Slobodian N. Ya., Derbenova Ya. V., Zelich V. V. (2023). Teoretyko-metodolohichni zasady rozrobky marketynhovoi stratehii pidpryiemstva (ukrainskyi dosvid) [Theoretical and methodological principles of development of the marketing strategy of the enterprise (Ukrainian experience)]. Akademichni vizii – Academic visions, vol. 15. Available at: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/108/100 [in Ukrainian].
Tsvihun T. V. (2017). Mekhanizm upravlinnia ryzykamy v systemi upravlinnia pidpryiemstvom [Risk management mechanism in the enterprise management system]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu – Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and management, vol. 23(2), pp. 9–13 [in Ukrainian].
Fen K. S., Havrysh I. I., Ibrahimov E. Yu. (2021). Rezultatyvnist upravlinnia ryzykamy u marketynhu pidpryiemnytskoi diialnosti [Effectiveness of risk management in business marketing]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova – Bulletin of I. I. Mechnikov ONU, vol. 5(90), pp. 72-76 [in Ukrainian].
Holubova O. (2022). FMCG. Available at: https://apix-drive.com/ua/blog/ecommerce/fmcg [in Ukrainian].
«Danon» v Ukraini: stratehiia, systemnist, stalist – formula trokh «S» na koryst zdorovoho dovkillia» ["Danone" in Ukraine: strategy, systematicity, sustainability – the formula of three "Cs" for the benefit of a healthy environment"]. Available at: https://ecolog-ua.com/articles/danon-v-ukrayini-strategiya-systemnist-stalist-formula-troh-s-na-koryst-zdorovogo-dovkillya [in Ukrainian].
Doslidzhennia ukrainskoho rynku FMCG [Study of the Ukrainian FMCG market]. Available at: https://hub.kyivstar.ua/news/doslidzhennya-ukrayinskogo-rynku-fmcga/ [in Ukrainian].
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.