КОПІРАЙТИНГ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ В СОЦІАЛЬНОМУ МАРКЕТИНГУ НА ПРИКЛАДІ УКРАЇНСЬКОЇ РЕКЛАМИ ПРО ЗАХИСТ ТВАРИН

Ключові слова: копірайтинг, копірайтинг соціальної реклами, маркетинг, соціальний маркетинг, захист тварин, реклама про захист тварин, візуалізація в рекламі, копірайтинг в рекламі

Анотація

У статті досліджується специфіка копірайтингу та візуального ряду у соціальному маркетингу на прикладі української соціальної реклами про захист тварин. Соціальна реклама такого типу розглядається як важливе суспільне явище, а проблема, яку вона висвітлює, потребує популяризації та пошуку шляхів вирішення. Окрема увага приділена складовим впливу на свідомість читача у рекламних повідомленнях про захист тварин. Виявлено, що така соціальна реклама в Україні має місце і розвивається. У рекламних зверненнях присутні необхідні чинники впливу успішної соціальної реклами. Розглянуті окремі рекламні кампанії, зокрема й після початку повномасштабних бойових дій, коли небезпека для людей і тварин явно збільшилась. Також виявлені резерви удосконалення соціальної реклами про захист тварин, зокрема посилення інформаційної компоненти щодо реальних шляхів допомоги тваринам, посилення когнітивної складової й емоційного зв’язку між благом тварин і благом людей, розрив і знищення стереотипів протиставлення цих двох благ. Також серед резервів актуалізації й вирішення проблеми негуманного ставлення до тварин пропонується нативна популяризація гуманного ставлення, висвітлення у рекламних комунікаціях реальних шляхів допомоги тваринам, посилення акценту на взаємозв’язку блага тварини і блага людини, поєднання допомоги тваринам із дозвіллям тощо.

Посилання

Альянс Захисників Тварин. Офіційна спільнота у соціальній мережі Facebook. URL: http://surl.li/oxagp

Дім Сірка. Благодійна організація. Офіційна сторінка у соціальній мережі Instagram. URL: https://www.instagram.com/dim_sirka_official/

«Дім Сірка» хоче запустити соціальну рекламу про проблеми безпритульних тварин (фото). Firtka. Агенція новин. 2019. URL: http://surl.li/oxcmg

Докторович М.О. Соціальна реклама: структура, функції, психологічний вплив. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2014. Вип. 115. С. 70–73.

Домівка Врятованих Тварин / Home Of Rescued Animals. Офіційна спільнота у соціальній мережі Facebook. URL: http://surl.li/jzzoi

Ізюмський М. «Фундаментальні засади» ефективної соціальної реклами. Ресурсний центр ГУРТ. 2010. URL: http://surl.li/owzyr

Коваленко О. Ми відповідаємо за тих, кого приручили, або Новації українського законодавства стосовно захисту тварин. Укрінформ. 2018. URL: http://surl.li/oxblw

Колесник О.С. Основні прийоми психологічного впливу в сучасній телевізійній соціальній рекламі. Науковий блог. Національний університет «Острозька академія». 2020. URL: http://surl.li/owzwc

Скляренко В., Глінська А., Потанін С., Чернявський Б., Яворський О. Соціальна реклама захисту домашніх тварин. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми сучасного дизайну». Київ, КНУТД. 2021. URL: http://surl.li/oxakh

Соціальна реклама як засіб психологічного впливу на свідомість підлітків. RiseAndShine. Київський Столичний Університет імені Бориса Грінченка. 2018. URL: http://surl.li/oxadt

Тимчасовий притулок для тварин «Виставковий центр». Офіційна спільнота у соціальній мережі Facebook. URL: http://surl.li/oxbrx

У Чернівцях зробили соціальну рекламу про безпритульних тварин. Чернівецький промінь. 2016. URL: http://surl.li/oxamt

Happy лапки. БФ «Nika Ukraine» Допомога тваринам. Телеграм-канал. URL: https://t.me/LookForMe_animals

Happy Paw. Благодійний фонд. Офіційний сайт. URL: https://happypaw.ua/ua

UAnimals. Благодійна організація. Офіційний сайт. URL: https://uanimals.org/

UAnimals. Благодійна організація. Офіційна сторінка у соціальній мережі Instagram. https://www.instagram.com/uanimals.official/# URL: http://surl.li/oxbob; http://surl.li/oxbmw; http://surl.li/oxbxq

UAnimals запустили соціальну рекламу про військових, які рятують тварин. Wonderzine. Wonder. Україна. 2022. URL: http://surl.li/oxbcz

Alians Zakhysnykiv Tvaryn [Alliance of Animal Defenders]. Ofitsiina spilnota u sotsialnii merezhi Facebook. Retrieved from: http://surl.li/oxagp [in Ukrainian].

Dim Sirka. Blahodiina orhanizatsiia [House of Sirko. Charitable Organization]. Ofitsiina storinka u sotsialnii merezhi Instagram. Retrieved from: https://www.instagram.com/dim_sirka_official/ [in Ukrainian].

«Dim Sirka» khoche zapustyty sotsialnu reklamu pro problemy bezprytulnykh tvaryn (foto) [«House of Sirko» wants to launch social advertising about the problems of homeless animals (photo)]. Firtka. Ahentsiia novyn. Retrieved from: http://surl.li/oxcmg [in Ukrainian].

Doktorovych M.O. (2014) Sotsialna reklama: struktura, funktsii, psykholohichnyi vplyv [Social advertising: structure, functions, psychological influence]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky. 115. 70–73. [in Ukrainian].

Domivka Vriatovanykh Tvaryn [Home Of Rescued Animals]. Ofitsiina spilnota u sotsialnii merezhi Facebook. Retrieved from: http://surl.li/jzzoi [in Ukrainian].

Iziumskyi M. (2010) «Fundamentalni zasady» efektyvnoi sotsialnoi reklamy [«Fundamental principles» of effective social advertising] Resursnyi tsentr HURT. Retrieved from: http://surl.li/owzyr [in Ukrainian].

Kovalenko O. (2018) My vidpovidaiemo za tykh, koho pryruchyly, abo Novatsii ukrainskoho zakonodavstva stosovno zakhystu tvaryn [We are responsible for those who have been domesticated, or Innovations in the Ukrainian legislation regarding the protection of animals]. Ukrinform. Retrieved from: http://surl.li/oxblw [in Ukrainian].

Kolesnyk O.S. (2020) Osnovni pryiomy psykholohichnoho vplyvu v suchasnii televiziinii sotsialnii reklami [The main methods of psychological influence in modern television social advertising]. Naukovyi bloh. Natsionalnyi universytet «Ostrozka akademiia». Retrieved from: http://surl.li/owzwc [in Ukrainian].

Skliarenko V., Hlinska A., Potanin S., Cherniavskyi B., Yavorskyi O. (2021) Sotsialna reklama zakhystu domashnikh tvaryn [Social advertising for the protection of pets]. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Aktualni problemy suchasnoho dyzainu». Kyiv, KNUTD. Retrieved from: http://surl.li/oxakh [in Ukrainian].

Sotsialna reklama yak zasib psykholohichnoho vplyvu na svidomist pidlitkiv [Social advertising as a means of psychological influence on the consciousness of teenagers]. RiseAndShine. Kyivskyi Stolychnyi Universytet imeni Borysa Hrinchenka. Retrieved from: http://surl.li/oxadt [in Ukrainian].

Tymchasovyi prytulok dlia tvaryn «Vystavkovyi tsentr» [Temporary shelter for animals «Exhibition Center»]. Ofitsiina spilnota u sotsialnii merezhi Facebook. Retrieved from: http://surl.li/oxbrx [in Ukrainian].

U Chernivtsiakh zrobyly sotsialnu reklamu pro bezprytulnykh tvaryn [In Chernivtsi, a social advertisement about homeless animals was made]. Chernivetskyi promin. Retrieved from: http://surl.li/oxamt [in Ukrainian].

Happy lapky. BF «Nika Ukraine» Dopomoha tvarynam [Happy little feet. BF «Nika Ukraine» Helping animals]. Telehram-kanal. Retrieved from: https://t.me/LookForMe_animals [in Ukrainian].

Happy Paw. Blahodiinyi fond [Happy Paw. Charitable Foundation]. Ofitsiinyi sait. Retrieved from: https://happypaw.ua/ua [in Ukrainian].

UAnimals. Blahodiina orhanizatsiia [UAnimals. Charitable Organization]. Ofitsiinyi sait. Retrieved from: https://uanimals.org/ [in Ukrainian].

UAnimals. Blahodiina orhanizatsiia [UAnimals. Charitable Organization]. Ofitsiina storinka u sotsialnii merezhi Instagram. Retrieved from: https://www.instagram.com/uanimals.official/# [in Ukrainian].

UAnimals zapustyly sotsialnu reklamu pro viiskovykh, yaki riatuiut tvaryn [UAnimals launched a social ad about the military saving animals]. Wonderzine. Wonder. Ukraina. Retrieved from: http://surl.li/oxbcz [in Ukrainian].

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-01-30
Як цитувати
Ткачук, С. (2024). КОПІРАЙТИНГ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ В СОЦІАЛЬНОМУ МАРКЕТИНГУ НА ПРИКЛАДІ УКРАЇНСЬКОЇ РЕКЛАМИ ПРО ЗАХИСТ ТВАРИН. Економіка та суспільство, (59). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-93
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають