ІНСТРУМЕНТАРІЙ PR У МАРКЕТИНГУ СФЕРИ В2С

Ключові слова: піар, PR, зв’язки з громадськістю, інструменти PR, сучасний піар, класичний піар, диджитал піар

Анотація

У статті розглядається інструментарій формування зв’язків з громадськістю у маркетингу сфери В2С (у споживчому маркетингу). Інструменти пропонується розподіляти на дві групи: класичні інструменти та сучасні інструменти. До класичних інструментів віднесено медіа-комунікації, реалізацію корпоративної соціальної відповідальності (CSR), івент-маркетинг та партнерство. У якості сучасних інструментів піар розглядаються диджитал піар, партизанський маркетинг і продакт плейсмент. Кожна група нараховує багато прийомів, методів і різновидів інструментів. Загальний інструментарій піар розглядається як система, де набір класичних і сучасних інструментів тісно взаємодіють, створюючи єдину піар-кампанію бренду. Робиться акцент на формуванні зв’язків з громадськістю в сфері В2С, де, на відміну від промислового маркетингу, доцільними є креативи, амбієнтний маркетинг, вірусний ефект, челленджі та інші прийоми, що покликані створити позитивне ставлення кінцевого споживача до бренду, сформувати довгострокову лояльність та створити нативний зв’язок у свідомості споживача між брендом та сукупністю позитивних емоцій. Запропонована система є доцільною практично для будь-якої сфери В2С, включаючи сферу виробництва та продажу харчових продуктів.

Посилання

Балик У. Порівняльний аналіз ефективності традиційних та цифрових PR-інструментів у різних секторах бізнесу. Економіка та суспільство. 2024. № 67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-21

Губіна А.М., Нетреба М.М., Хлєбнікова Т.М. Сучасні PR-технології у менеджменті організацій. Наукові перспективи. 2021. № 11 (17). С. 258-270. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/39319

Зеліч В.В. Використання PR-технологій як інструменту маркетингових комунікацій у просуванні компанії. Держава та регіони. 2022. № 1 (124). DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-1-13

Квітткен А. Тенденції штучного інтелекту 2025 року, які змінять світ маркетингу та PR. Unite.ai. 2025. URL: https://surli.cc/ugwief

Носенко С. TikTok Advertising: повний огляд рекламних функцій платформи. SendPulse UA. 2024. URL: https://surl.li/vlesoy

Скригун Н.П., Розумей С.Б., Молін Н.О. Онлайн та офлайн інструменти в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Маркетинг і цифрові технології. 2022. № 6(2). DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.6.2.2022.4

Тарасова К., Сало Я., Новак Г. PR-інструменти в системі управління брендом. Економіка та суспільство. 2023. № 53. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-78

Тодорова О. Традиційний та інноваційний PR-інструментарій. Збірник праць Науково-дослідного інституту пресознавства. 2014. Вип. 4. С. 308-320. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZPNDZP_2014_4_24

Guerrilla marketing. Wikipedia. URL: https://salo.li/BA81c9D

Balyk U. (2024) Poriavnianyi analiz efektyvnosti tradytsiinykh ta tsyfrovykh PR-instrumentiv u riznykh sektorakh biznesu [Comparative analysis of the effectiveness of traditional and digital PR tools in different business sectors]. Ekonomika ta suspilstvo, 67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-21 [in Ukrainian].

Hubina A.M., Netreba M.M., Khlebnіkova T.M. (2021) Suchasni PR-tekhnolohii u menedzhmenti orhanizatsii [Modern PR-technologies in organization management]. Naukovi perspektyvy, 11(17), 258–270. Retrieved from: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/39319 [in Ukrainian].

Zelich V.V. (2022) Vykorystannia PR-tekhnolohii yak instrumentu marketynhovykh komunikatsii u prosuvanni kompaniї [Use of PR technologies as a tool of marketing communication in company promotion]. Derzhava ta rehiony, 1(124). DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2022-1-13 [in Ukrainian].

Kvitkten A. (2025) Tendentsii shtuchnoho intelektu 2025 roku, yaki zminiat svit marketynhu ta PR [Artificial intelligence trends of 2025 that will change the world of marketing and PR]. Unite.ai. Retrieved from: https://surli.cc/ugwief [in Ukrainian].

Nosenko S. (2024) TikTok Advertising: povnyi ohliad reklamnykh funktsii platformy [TikTok Advertising: a complete overview of the platform’s advertising functions]. SendPulse UA. Retrieved from: https://surl.li/vlesoy [in Ukrainian].

Skryhun N.P., Rozumei S.B., Molin N.O. (2022) Onlain ta oflain instrumenty v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii [Online and offline tools in the system of integrated marketing communications]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, 6(2). DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.6.2.2022.4 [in Ukrainian]

Tarasova K., Salo Ya., Novak H. (2023) PR-instrumenty v systemi upravlinnia brendom [PR tools in the brand management system]. Ekonomika ta suspilstvo, 53. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-78 [in Ukrainian].

Todorova O. (2014) Tradytsiinyi ta innovatsiinyi PR-instrumentarii [Traditional and innovative PR toolkit]. Zbirnyk prats Naukovo-doslidnoho instytutu presoznavstva, 4, 308–320. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZPNDZP_2014_4_24 [in Ukrainian].

Guerrilla marketing. Wikipedia. Retrieved from: https://salo.li/BA81c9D

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-07-28
Як цитувати
Ткачук, С. (2025). ІНСТРУМЕНТАРІЙ PR У МАРКЕТИНГУ СФЕРИ В2С. Економіка та суспільство, (77). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-12
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають