БРЕНДИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОСУВАННЯ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ (НА ПРИКЛАДІ СМТ.МЛИНІВ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ)

Ключові слова: туристичний потенціал, туристична дестинація, брендинг територій, брендинг туристичних дестинацій, просування територій

Анотація

У статті обґрунтовано, що в умовах зростаючої конкуренції між туристичними дестинаціями, одним із інструментів конкурентної боротьби і підвищення впізнаваності територій є брендинг. Аналіз туристичного потенціалу смт. Млинів показав, що територія має низку ресурсів для розвитку туризму, зокрема природні, історико-культурні та рекреаційні об'єкти. Однак, їх недостатнє використання знижує конкурентоспроможність регіону на туристичному ринку. Проведено аналіз сучасного стану брендингу дестинації, який виявив низький рівень впізнаваності населеного пункту серед туристів через відсутність системної роботи з позиціювання. Основні проблеми включають нерозвиненість інфраструктури, відтік населення із сільських районів, обмежене фінансування, недостатню промоцію та відсутність єдиної стратегії розвитку. Запропоновано шляхи вирішення визначених проблем та розроблено концепцію брендингу смт. Млинів як центру екотуризму та культурного відпочинку, в основі ідеї якого - Палац Ходкевичів – перлина історії на берегах Ікви. Розроблено дорожню карту просування бренду смт. Млинів на коротко-, середньо- та довгострокову перспективу.

Посилання

Кузьмук О. Територіальний брендинг як інструмент місцевого розвитку. Вісник Львівського університету. Філософсько-політологічні студії. 2018. Вип. 16. С. 156-161.

Євтушенко О. Н., Суслов М. М., Верба С.М. Брендинг території громади - механізм формування локальної ідентичності та фактор конкурентоспроможності. Public Administration and Regional Development. 2021. C. 622-649. URL: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1625.

Калініченко С., Сподар К., Грібіник А., Холодок В., Лагодієнко В. Особливості формування брендингу територій. Modeling the development of the economic systems. № 3. 2022. С. 87–91. URL: https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-12.

Біловодська, О.А., Гайдабрус Н.В. Теоретико-методичні засади створення бренда міста. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 1. С. 35-43.

Пушек Н., Гнилякевич-Проць І. Етапи формування бренду туристичного продукту. Вісник Львівського університету. Серія економічна. 2023. Вип. 64. С. 140–151. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/economics/article/viewFile/12017/12373.

План соціального та економічного розвитку Млинівської селищної територіальної громади на 2023 рік. Рішення Млинівської селищної ради 08.03.2023 №2552. URL: https://mlunivrada.rv.gov.ua/media/.

Стратегія розвитку туризму та рекреації в Рівненській області до 2027 року. Рівненська обласна державна адміністрація. 2020 р. URL: https://www.rv.gov.ua/.

Палац Ходкевичів у Млинові. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki.

Kuzʹmuk O. (2018) Terytorialʹnyy brendynh yak instrument mistsevoho rozvytku [Territorial branding as a tool of local development]. Visnyk Lʹvivsʹkoho universytetu. Filosofsʹko-politolohichni studiyi, no.16, pp. 156-161.

Yevtushenko O. N., Suslov M. M. (2021) Verba S.M. Brendynh terytoriyi hromady - mekhanizm formuvannya lokalʹnoyi identychnosti ta faktor konkurentospromozhnosti [Branding of community territory - a mechanism for forming local identity and a factor of competitiveness]. Public Administration and Regional Development, pp. 622-649. Available at: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1625. (in Ukrainian)

Kalinichenko S., Spodar K., Hribinyk A., Kholodok V., Lahodiyenko V. (2022) Osoblyvosti formuvannya brendynhu terytoriy [Peculiarities of territory branding formation]. Modeling the development of the economic systems, no. 3, pp.87–91. Available at: https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-12. (in Ukrainian)

Bilovodsʹka, O.A., Haydabrus N.V. (2012) Teoretyko-metodychni zasady stvorennya brenda mista [Theoretical and methodological principles of creating a city brand]. Marketynh i menedzhment innovatsiy, no. 1, pp. 35-43. (in Ukrainian)

Pushek N., Hnylyakevych-Protsʹ I. (2023) Etapy formuvannya brendu turystychnoho produktu [Stages of forming a tourist product brand]. Visnyk Lʹvivsʹkoho universytetu. Seriya ekonomichna, no.64. Pp. 140–151. Available at: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/economics/article/viewFile/12017/12373. (in Ukrainian)

Plan sotsialʹnoho ta ekonomichnoho rozvytku Mlynivsʹkoyi selyshchnoyi terytorialʹnoyi hromady na 2023 rik [Social and Economic Development Plan of the Mlynivka Settlement Territorial Community for 2023]. Rishennya Mlynivsʹkoyi selyshchnoyi rady 08.03.2023 №2552. Available at: https://mlunivrada.rv.gov.ua/media.

Stratehiya rozvytku turyzmu ta rekreatsiyi v Rivnensʹkiy oblasti do 2027 roku [Strategy for the Development of Tourism and Recreation in Rivne Region until 2027]. Rivnensʹka oblasna derzhavna administratsiya. 2020 r. Available at: https://www.rv.gov.ua.

Palats Khodkevychiv u Mlynovi [Chodkiewicz Palace in Mlynów]. Wikipedia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki.

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Шейко, Ю., & Чугай, С. (2024). БРЕНДИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОСУВАННЯ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ (НА ПРИКЛАДІ СМТ.МЛИНІВ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ). Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-125