BRANDING AS A TOOL FOR PROMOTING TOURIST DESTINATIONS (ON THE EXAMPLE OF SMT.MLYNI IN THE RIVNE REGION)
Abstract
The article substantiates that in the conditions of growing competition between tourist destinations, one of the tools of competitive struggle and increasing the recognition of territories is branding. An important element of the region's socio-economic growth is the development of the tourism potential of small towns, which often possess unique historical and cultural, natural and climatic, gastronomic or other resources that may be of interest to tourists. Analysis of the tourist potential of the settlement of Mlyniv showed that the territory has a number of resources for the development of tourism. However, their insufficient use reduces the competitiveness of the territory in the tourist market. An analysis of the current state of destination branding was conducted, which revealed a low level of recognition of the settlement among tourists due to the lack of systematic work on positioning. The main problems include underdevelopment of infrastructure, population outflow from rural areas, limited funding, insufficient promotion and the absence of a unified development strategy. Ways to solve the identified problems are proposed, including: restoration of the Chodkiewicz Palace; development of infrastructure, in particular, improving roads, building small hotels and catering establishments; marketing and promotion of the territory, through brand creation, website development, social media management and information campaigns; holding PR events and cultural activities; protection of the territory and development of ecotourism. A concept of branding of the settlement of Mlyniv as a center of ecotourism and cultural recreation is developed, the idea of which is based on the Chodkiewicz Palace - a pearl of history on the banks of the Ikva. A roadmap for promoting the brand of the town of Mlyniv has been developed for the short, medium and long term. The expected results of its implementation will be: increased recognition of the territory; attracting investment to the community; increasing tourist flow; improving the quality of life of local residents.
References
Кузьмук О. Територіальний брендинг як інструмент місцевого розвитку. Вісник Львівського університету. Філософсько-політологічні студії. 2018. Вип. 16. С. 156-161.
Євтушенко О. Н., Суслов М. М., Верба С.М. Брендинг території громади - механізм формування локальної ідентичності та фактор конкурентоспроможності. Public Administration and Regional Development. 2021. C. 622-649. URL: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1625.
Калініченко С., Сподар К., Грібіник А., Холодок В., Лагодієнко В. Особливості формування брендингу територій. Modeling the development of the economic systems. № 3. 2022. С. 87–91. URL: https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-12.
Біловодська, О.А., Гайдабрус Н.В. Теоретико-методичні засади створення бренда міста. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 1. С. 35-43.
Пушек Н., Гнилякевич-Проць І. Етапи формування бренду туристичного продукту. Вісник Львівського університету. Серія економічна. 2023. Вип. 64. С. 140–151. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/economics/article/viewFile/12017/12373.
План соціального та економічного розвитку Млинівської селищної територіальної громади на 2023 рік. Рішення Млинівської селищної ради 08.03.2023 №2552. URL: https://mlunivrada.rv.gov.ua/media/.
Стратегія розвитку туризму та рекреації в Рівненській області до 2027 року. Рівненська обласна державна адміністрація. 2020 р. URL: https://www.rv.gov.ua/.
Палац Ходкевичів у Млинові. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki.
Kuzʹmuk O. (2018) Terytorialʹnyy brendynh yak instrument mistsevoho rozvytku [Territorial branding as a tool of local development]. Visnyk Lʹvivsʹkoho universytetu. Filosofsʹko-politolohichni studiyi, no.16, pp. 156-161.
Yevtushenko O. N., Suslov M. M. (2021) Verba S.M. Brendynh terytoriyi hromady - mekhanizm formuvannya lokalʹnoyi identychnosti ta faktor konkurentospromozhnosti [Branding of community territory - a mechanism for forming local identity and a factor of competitiveness]. Public Administration and Regional Development, pp. 622-649. Available at: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1625. (in Ukrainian)
Kalinichenko S., Spodar K., Hribinyk A., Kholodok V., Lahodiyenko V. (2022) Osoblyvosti formuvannya brendynhu terytoriy [Peculiarities of territory branding formation]. Modeling the development of the economic systems, no. 3, pp.87–91. Available at: https://doi.org/10.31891/mdes/2022-5-12. (in Ukrainian)
Bilovodsʹka, O.A., Haydabrus N.V. (2012) Teoretyko-metodychni zasady stvorennya brenda mista [Theoretical and methodological principles of creating a city brand]. Marketynh i menedzhment innovatsiy, no. 1, pp. 35-43. (in Ukrainian)
Pushek N., Hnylyakevych-Protsʹ I. (2023) Etapy formuvannya brendu turystychnoho produktu [Stages of forming a tourist product brand]. Visnyk Lʹvivsʹkoho universytetu. Seriya ekonomichna, no.64. Pp. 140–151. Available at: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/economics/article/viewFile/12017/12373. (in Ukrainian)
Plan sotsialʹnoho ta ekonomichnoho rozvytku Mlynivsʹkoyi selyshchnoyi terytorialʹnoyi hromady na 2023 rik [Social and Economic Development Plan of the Mlynivka Settlement Territorial Community for 2023]. Rishennya Mlynivsʹkoyi selyshchnoyi rady 08.03.2023 №2552. Available at: https://mlunivrada.rv.gov.ua/media.
Stratehiya rozvytku turyzmu ta rekreatsiyi v Rivnensʹkiy oblasti do 2027 roku [Strategy for the Development of Tourism and Recreation in Rivne Region until 2027]. Rivnensʹka oblasna derzhavna administratsiya. 2020 r. Available at: https://www.rv.gov.ua.
Palats Khodkevychiv u Mlynovi [Chodkiewicz Palace in Mlynów]. Wikipedia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.