МАРКЕТИНГОВІ ПІДХОДИ В ПРОМОЦІЇ СТАЛОГО ТУРИЗМУ
Анотація
Стаття присвячена дослідженням доцільності застосування маркетингових підходів та інструментів у промоції сталого туризму з метою досягнення цілей концепції сталого розвитку. Проаналізовано останні дослідження та публікації, які розкривають проблеми досягнення цілей сталого розвитку, ролі туристичної галузі у цьому процесі та сутності поняття сталого туризму, активізація якого відбувається під впливом викликів сьогодення та вимог суспільства. Авторкою сформовано основні переваги реалізації сталого туризму гравцями туристичної галузі. Проаналізовано результати останніх досліджень на предмет дотримання сталого туризму та ефективних практик у досягненні цілей сталого туризму усіма учасниками туристичної галузі. Наведено статистичні дані, які підтверджують необхідність впровадження та популяризації принципів сталого туризму за допомогою інструментів маркетингу. Авторкою згруповано основні ефективні маркетингові інструменти, які дадуть змогу повідомити про прихильність бізнесу до сталого розвитку і висвітлити його екологічні практики та ініціативи цільовим споживачам та суспільству загалом.
Посилання
Соловій І.П., Адамовський О.М. Сталий туризм: сучасний стан та перспективи розвитку в Україні. Економіка та суспільство. Вип. 50. 2023. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-79
Lozano-Oyola M., Blancas F.J., González M., Caballero R. Sustainable Tourism Indicators as Planning Tools in Cultural Destinations. Ecological Indicators. 2012. Vol.18. pp. 659-675.
Горіна Г.О., Борблік К. Е. Механізм забезпечення сталого розвитку ринку туристичних послуг. Торгівля і ринок України. 2019. № 1(45). С. 137-147. DOI : https://doi.org/10.33274/2079-4762-2019-45-1-137-147
UNWTO International Network of Sustainable Tourism Observatories. URL: https://www.unwto.org/insto (дата звернення: 10.12.2024).
Мелько Л.Ф. Туризм в контексті сталого розвитку. Вчені записки університету «КРОК». Вип. 48. 2017. С. 190-197.
Осітнянко Д.О., Примак Т.Ю. Впровадження принципів сталого розвитку в туристичній індустрії. Ефективна економіка. Вип. 1. 2020. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.152
Єрко І.В. Сталий та безпечний розвиток туризму як один з критеріїв трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії. Підприємництво та інновації. Вип. 29. 2023. С. 7-13.
Заячковська Г. Концепція сталого розвитку туризму як засіб післякризового відновлення галузі. Вісник ТНЕУ. Вип. 5-2. 2011. С. 345-350.
Тимкова В.А., Савіна С.С. Вдосконалення маркетингових інструментів для розробки концепції сталого розвитку туристичних підприємств. Молодий вчений. Вип. 5(69). 2019. С. 241-245.
A Practical Guide to Sustainable Tourism for real travelers and not just tourists. URL: https://www.enelgreenpower.com/learning-hub/gigawhat/search-articles/articles/2024/02/sustainable-tourism (дата звернення: 12.12.2024).
Air passenger transport statistics. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Air_passenger_transport_statistics (дата звернення: 12.12.2024).
Заваріка Г.М., Зеленко О.О. Сталий туризм як інструмент збереження культурної спадщини та відновлення постраждалих територій. Економіка та суспільство. Вип. 39. 2022. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-78
Booking.com Sustainable Travel Report 2024. URL: https://www.gstcouncil.org/booking-sustainable-travel-report-2024/ (дата звернення: 12.12.2024).
Effective Policies for Reducing Tourism-Related Emissions. URL: https://www.statista.com/chart/31780/policies-to-reduce-tourism-emissions/ (дата звернення: 12.12.2024).
Enhance Your Tourism Marketing Strategies with Climate Contribution. URL: https://ecocart.io/sustainable-tourism-marketing-strategies/ (дата звернення: 13.12.2024).
Sustainable Tourism Marketing in the Age of Conscious Consumerism. URL: https://skyline.studio/sustainable-tourism-marketing/ (дата звернення: 13.12.2024).
Soloviy I.P., Adamovsʹkyy O.M. (2023). Stalyy turyzm: suchasnyy stan ta perspektyvy rozvytku v Ukrayini [Sustainable tourism: current state and development prospects in Ukraine]. Ekonomika ta suspilʹstvo [Economy and Society]. Vyp. 50. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-7
Lozano-Oyola M., Blancas F.J., González M., Caballero R. (2012). Sustainable Tourism Indicators as Planning Tools in Cultural Destinations. Ecological Indicators. Vol.18. pp. 659-675.
Horina H.O., Borblik K. E. (2019). Mekhanizm zabezpechennya staloho rozvytku rynku turystychnykh posluh [Mechanism for ensuring sustainable development of the tourism services market]. Torhivlya i rynok Ukrayiny [Trade and Market of Ukraine]. № 1(45). S. 137-147. DOI : https://doi.org/10.33274/2079-4762-2019-45-1-137-147
UNWTO International Network of Sustainable Tourism Observatories. Available at: https://www.unwto.org/insto (accessed December, 10, 2024).
Melʹko L.F. (2017). Turyzm v konteksti staloho rozvytku [Tourism in the sustainable development context]. Vcheni zapysky universytetu «KROK» [Academic notes of the University "KROK"]. Vyp. 48. S. 190-197.
Ositnyanko D.O., Prymak T.Yu. (2020). Vprovadzhennya pryntsypiv staloho rozvytku v turystychniy industriyi [Implementation of sustainable development principles in the tourism industry]. Efektyvna ekonomika [Effective Economy]. Vyp. 1. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.152
Yerko I.V. (2023). Stalyy ta bezpechnyy rozvytok turyzmu yak odyn z kryteriyiv transformatsiyi konkurentnoho potentsialu subʺyektiv turystychnoyi industriyi [Sustainable and safe development of tourism as one of the criteria for transforming the competitive potential of tourism industry entities]. Pidpryyemnytstvo ta innovatsiyi [Entrepreneurship and Innovation]. Vyp. 29. S. 7-13.
Zayachkovsʹka H. (2011). Kontseptsiya staloho rozvytku turyzmu yak zasib pislyakryzovoho vidnovlennya haluzi [The concept of sustainable tourism development as a means of post-crisis recovery of the industry]. Visnyk TNEU [Bulletin of TNEU]. Vyp. 5-2. S. 345-350.
Tymkova V.A., Savina S.S. (2019). Vdoskonalennya marketynhovykh instrumentiv dlya rozrobky kontseptsiyi staloho rozvytku turystychnykh pidpryyemstv [Improving marketing tools for developing a concept of sustainable development of tourism enterprises]. Molodyy vchenyy [Young Scientist]. Vyp. 5(69). S. 241-245.
A Practical Guide to Sustainable Tourism for real travelers and not just tourists. Available at: https://www.enelgreenpower.com/learning-hub/gigawhat/search-articles/articles/2024/02/sustainable-tourism (accessed December, 10, 2024).
Air passenger transport statistics. Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Air_passenger_transport_statistics (accessed December, 10, 2024).
Zavarika H.M., Zelenko O.O. (2022). Stalyy turyzm yak instrument zberezhennya kulʹturnoyi spadshchyny ta vidnovlennya postrazhdalykh terytoriy [Sustainable tourism as a tool for preserving cultural heritage and restoring affected areas]. Ekonomika ta suspilʹstvo [Economy and Society]. Vyp. 39. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-78
Booking.com Sustainable Travel Report 2024. Available at: https://www.gstcouncil.org/booking-sustainable-travel-report-2024/ (accessed December, 12, 2024).
Effective Policies for Reducing Tourism-Related Emissions. Available at: https://www.statista.com/chart/31780/policies-to-reduce-tourism-emissions/ (accessed December, 12, 2024).
Enhance Your Tourism Marketing Strategies with Climate Contribution. Available at: https://ecocart.io/sustainable-tourism-marketing-strategies/ (accessed December, 13, 2024).
Sustainable Tourism Marketing in the Age of Conscious Consumerism. Available at: https://skyline.studio/sustainable-tourism-marketing/ (accessed December, 13, 2024).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.