СУЧАСНІ МОДЕЛІ ТРАНСФОРМАЦІЇ СОЦІАЛЬНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
Анотація
Актуальність статті зумовлена потребою у вивченні та розробці таких моделей, які дозволять суб’єктам господарювання ефективніше реагувати на запити сучасного суспільства, сприяти розвитку людського потенціалу, забезпечувати соціальну стабільність та підвищувати якість життя населення. Метою статті є комплексний розгляд та аналіз сучасних моделей соціального менеджменту, що допоможуть зрозуміти, які підходи є найбільш ефективними в умовах динамічних змін. За результатами дослідження констатовано, що соціальну спрямованість забезпечують різні типи сучасних моделей трансформації менеджменту підприємств, які відрізняються за застосовуваною фокус-компонентою. Доведено, що завдяки фокус-компоненті сталого розвитку досягається баланс економічних, соціальних та екологічних аспектів діяльності суб’єктів господарювання, що сприяє не лише їхньому довгостроковому успіху, а й позитивному впливу на суспільство загалом. Завдяки компоненті інклюзії формується більш інклюзивне робоче середовище, де кожен працівник може реалізувати свій потенціал. Завдяки компоненті мереж, зокрема партнерству та колективним зусиллям, досягається ефективне вирішення соціальних проблем. Завдяки компоненті цифровізації, що передбачає використання сучасних інформаційних технологій, формується розуміння потреб клієнтів, тенденцій ринку та внутрішніх процесів, а також здатність суб’єктів господарювання ухвалювати точніші та максимально соціально орієнтовані управлінські рішення. Завдяки компоненті інноватизації формуються нові форми соціальних проєктів для залучення громадян, освітні програми з навчання, а також ініціативи, спрямовані на вирішення локальних і глобальних соціальних викликів. Завдяки компоненті етичності формується довіра та соціальна відповідальність бізнесу. Таким чином, сучасні моделі трансформації соціального менеджменту підприємств ґрунтуються на змінах, які за допомогою різних фокус-компонент забезпечують цілісну й ефективну стратегію досягнення не лише економічних, а й соціальних цілей.
Посилання
Baranov O.A. (2021) Sotsialʹna ta tsyfrova transformatsiyi:dzherelo pravovykh problem [Social and digital transformation: a source of legal problems]. Informatsiya i pravo – Information and law. Available at: http://ippi.org.ua/sites/default/files/9_21.pdf (accessed: 01.05.2024).
Bannikov V., Lobunets T., Buriak I., Maslyhan O., Shevchuk L. (2022) On the question of the role of project management in the digital transformation of small and medium-sized businesses: essence and innovative potential. Revista Amazonia Investiga, no. 11, pp. 334–343.
Vasylʹchenko M. (2012) Orhanizatsiyno-funktsionalʹni transformatsiyi arkhivu yak struktury systemy sotsialʹnykh komunikatsiy [Organizational and functional transformations of the archive as a structure of the social communications system]. Visnyk Knyzhkovoyi palaty – Bulletin of the Book Chamber, no. 6, pp. 47–51.
Hnylyansʹka O., Karyy O. (2024) Vplyv samomotyvatsiyi ta samokontrolyu na rozvytok ta dosyahnennya tsiley menedzhera: stratehiyi ta efektyvni praktyky v orhanizatsiynomu konteksti [The influence of self-motivation and self-control on the development and achievement of manager's goals: strategies and effective practices in an organizational context]. Bulletin of Sumy National Agrarian University, no 1(97), pp. 9–14.
Yevchenko V., Khloponina-Hnatenko O. (2022) Sotsialʹnyy menedzhment yak tekhnolohiya efektyvnoho upravlinnya [Social management as a technology of effective management]. Ekonomichnyy analiz – Economic analysis, no. 32(1), pp. 7–13.
Kolenda N.V. (2016) Teoretychni pidkhody do vyznachennya sutnosti ponyattya «sotsialʹnyy menedzhment» [Theoretical approaches to defining the essence of the concept of "social management]. Ekonomichnyy chasopys Skhidnoyevropeysʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky – Economic magazine of Lesya Ukrainka East European National University, no. 3(7), pp. 32–36.
Khmelʹnykov A.O. Sotsialʹno-ekonomichni transformatsiyi yak chynnyk pidvyshchennya instytutsiynoyi spromozhnosti lokalʹnoho politychnoho menedzhmentu [Socio-economic transformations as a factor in increasing the institutional capacity of local political management]. Rehionalʹni studiyi – Regional studios 2023. Available at: http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/32/14.pdf (accessed: 01.05.2024).
Баранов О.А. Соціальна та цифрова трансформації: джерело правових проблем. Інформація і право. 2021. URL: http://ippi.org.ua/sites/default/files/9_21.pdf (дата звернення: 01.05.2024).
Bannikov V., Lobunets T., Buriak I., Maslyhan O., Shevchuk L. On the question of the role of project management in the digital transformation of small and medium-sized businesses: essence and innovative potential. Revista Amazonia Investiga. 2022. No. 11, pp. 334–343.
Васильченко М. Організаційно-функціональні трансформації архіву як структури системи соціальних комунікацій. Вісник Книжкової палати. 2012. № 6. С. 47–51.
Гнилянська О., Карий О. Вплив самомотивації та самоконтролю на розвиток та досягнення цілей менеджера: стратегії та ефективні практики в організаційному контексті. Bulletin of Sumy National Agrarian University. 2024. № 1(97). С. 9–14.
Євченко В., Хлопоніна-Гнатенко О. Соціальний менеджмент як технологія ефективного управління. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 1. С. 7–13.
Коленда Н.В. Теоретичні підходи до визначення сутності поняття «соціальний менеджмент». Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2016. № 3(7). С. 32–36.
Хмельников А.О. Соціально-економічні трансформації як чинник підвищення інституційної спроможності локального політичного менеджменту. Регіональні студії. 2023. URL: http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/32/14.pdf (дата звернення: 01.05.2024).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.