ХАРАКТЕРИСТИКА ЧИННИКІВ ВПЛИВУ НА РОЗВИТОК МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ
Анотація
Індустрія туризму є однією із найперспективніших та економічно збалансованих галузей економіки. Її динамічний розвиток є основою сталого еволюціонування національного господарства держав та популяризації глобалізаційних процесів на міжнародному фінансовому ринку. Особливістю даної галузі є використання усіх наявних у держави ресурсів, включаючи малорентабельні чи збиткові об’єкти. А розвиток туристичного ринку часто припадає на періоди економічного спаду базових показників ефективності національних економік, часи катастроф та катаклізмів, воєн та революцій. Більше того, часто саме ці процеси стають каталізаторами зародження чи збільшення потенціалу ринку міжнародних туристичних послуг. Тому вивчення принципів, особливостей та закономірностей функціонування міжнародного туризму під час соціально-економічної та військово-демографічної кризи є вкрай важливим. У роботі визначено, що міжнародні туристичні послуги – це основоположний вид діяльності на світовому туристичному ринку з дотриманням міжнародного законодавства для отримання максимальної соціально-економічної та культурно-демографічної вигоди. І поділяються ці послуги на ті, що надані у сфері ділового, розважального, пригодницького, наукового, пізнавального, рекреаційного, елітарного, оздоровчого, зеленого, ностальгічного туризму. А міжнародний туризм – це соціально-економічний, природоохоронний інструмент глобального впливу, покликаний інтегрувати державну культурно-історичну спадщину, інтелектуальний потенціал та рекреаційні можливості оздоровлення і відновлення сил в усесвітній простір, із збереженням національної автентичності. Індустрія туризму, як одна із найприбутковіших віток світової економіки черпає усі її негативні та позитивні тенденції, оскільки від рівня життя населення та фінансових доходів громадян напряму залежить становлення ринку туристичних послуг та його сталий розвиток. Важливими є й інші державотворчі чинники, так, різкий демографічний бум чи індустріальний прорив держави стимулює збільшення потоків туристів та нарощує кількість внутрішніх подорожей, а війни та стихійні лиха зменшують інтерес до потерпілих територій. Тому дослідження чинників впливу на розвиток міжнародного туризму є вкрай важливим завданням сьогодення.
Посилання
Bondarenko L.A. (2017) Mizhnarodnyi turyzm v Ukraini: problemy ta perspektyvy podalshoho rozvytku [International tourism in Ukraine: problems and prospects for further development]. Efektyvna ekonomika. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?Op=1&z=5289
Komlichenko O.O. (2014) Faktory rozvytku turystychnoi haluzi [Development factors of the tourist industry]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu, no. 8, pp. 75–79.
Dovhal O.A. (2016) Osoblyvosti zmistu y form mizhnarodnoho biznesu v umovakh hlobalizatsii [Peculiarities of content and forms of international business in conditions of globalization]. Biznesinform, no. 6, pp. 25–30.
Shein E. (2012) Orhanizatsiina kultura i liderstvo [Organizational culture and leadership]. 352 р.
Diadechko L.P. (2007) Ekonomika turystychnoho biznesu [Economics of tourism business]. navchalnyi posibnyk [a study guide]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. 224 р. (in Ukrainian)
Temnyk O.I. (2011) Umovy ta chynnyky rozvytku mizhnarodnoho turyzmu [Conditions and factors of development of international tourism]. Efektyvna ekonomika. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=499
Бондаренко Л.А. Міжнародний туризм в Україні: проблеми та перспективи подальшого розвитку. Ефективна економіка. 2017. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?Op=1&z=5289
Комліченко О.О. Фактори розвитку туристичної галузі. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. № 8. С. 75–79.
Довгаль О.А. Особливості змісту й форм міжнародного бізнесу в умовах глобалізації. Бізнесінформ. 2016. № 6. С. 25–30.
Шейн Е. Організаційна культура і лідерство. 2012. 352 с.
Дядечко Л.П. Економіка туристичного бізнесу : навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 224 с.
Темник О.І. Умови та чинники розвитку міжнародного туризму. Ефективна економіка. 2011. № 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=499
Авторське право (c) 2024 Ліля Бублик
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.