BUSINESS COMMUNICATION STRATEGY IN THE CONTEXT OF THE INFLUENCE OF TRANSFORMATIONAL ECONOMIC CHANGES ON THE BUILDING MATERIALS MARKET

Keywords: strategy, business communication, building materials market, forecast, European integration, tools, mechanism

Abstract

The article analyzes the role of the business communication strategy in the construction services market in Ukraine through the prism of aspects of the impact of a full-scale military invasion, assesses the fundamental problematic features of the formation of the business communication strategy in the construction services market in the context of transformative economic transformations. Communicative strategies of interaction in business communication are one of the most acute and relevant problems of modern economic changes. Based on the all-encompassing nature of transformational economic shifts, it is necessary to solve the problematic aspects of ensuring the functioning of the business communication strategy in the context of forming strategic development priorities in the building materials market. In the conditions of a full-scale military invasion and constant economic fluctuations, ensuring the formation of an effective functioning mechanism of the business communication strategy is an indicator of innovative changes at the macroeconomic level, leveling the negative impact of the factors of the surrounding economic environment. The clear explicability of the mode of obligation is the driving force of economic transformative changes at all stages of the formation of the national economic system, and especially in the construction sector, as the fundamental basis for the post-war recovery of the Ukrainian economy. Particular attention is paid to the search for modern tools for the formation of a business communication strategy, which determines the need for structural changes at all stages of management decisions. Attention is focused on ensuring the comprehensiveness and all-encompassing nature of the relevant structural shifts in the aspect of economic transformations. Taking into account the peculiarities of the formation of a business communication strategy on the building materials market in the context of the post-war recovery of the national economic system, it is necessary to take into account the complexity and all-encompassing nature of the relevant transformations. The question of researching the modern toolkit of the business communication strategy in the construction sector of the national economic system during the period of a full-scale military invasion is insufficiently covered. It requires detailing the mechanism of business communication strategy formation, its features and principles of operation, the level of overall competitiveness. Therefore, the complex of the specified problematic aspects determines the relevance of the specified problems. According to the materials of the conducted scientific research, modern types of business communication strategy in the market of building materials in the conditions of European integration through the prism of a full-scale military invasion of the territory of Ukraine are distinguished.

References

Бабчинська О.І. Комунікаційний процес в управлінні: основні положення. Ефективна економіка. 2020. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6539

Бачинська О.М., Мірошник Р.О., Кундицька Г.С. Наукові комунікації: історія розвитку та сучасні тенденції. Norvegian Journal of development of the international Science. 2021. № 58. P. 28–31.

Гришина В.В. Організаційно-комунікаційне забезпечення управлінської діяльності персоналу підприємства: дис. … канд-та екон. наук / Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця. Харків, 2019. 311 с.

Кузьмін О.Є., Малиновська Ю.Б., Петришин Н.Я., Малиновський Ю.В. Комунікаційні системи підприємств: оцінювання, активізування та ефективність: монографія. Львів: Растр-7, 2019. 184 c.

Мельник Т.Ю. Державна підтримка та стимулювання розвитку бізнесу в Україні під час дії воєнного стану. Економіка, управління та адміністрування. 2022. Вип. 2. Т. 100. С. 3–11.

Юр’єва І.О., Гаряєва Г.С. Ділове спілкування. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Економічні науки. 2020. Вип. 5. С. 39–42.

Гамерська І.С., Смирнова Т.А. Елементи ділових переговорів у комунікаціях бізнес-структур. Проблеми обліково-аналітичного забезпечення управління підприємницькою діяльністю : матеріали ІІІ Міжнар. наук. – практ. конф. (м. Полтава, 21 квітня 2021 р.) / за ред. Пилипенко К. А. Полтава : ПДАУ, 2021. С. 761–765.

Хмелевський Д.О. Сучасні аспекти та стратегії розвитку бізнесу. Економіка та держава. 2021. № 12. С. 135–138.

Фролова Н.Л. Сучасний стан і перспективи розвитку малого та середнього бізнесу в Україні в умовах коронакризи. Інвестиції : практика та досвід. 2021. № 19. С. 16–21.

Крисько Ж.О. Роль ділових комунікацій в управлінні організацією. Економіка та суспільство. 2021. № 24. С. 1–6.

Bаbchynskа О. І. (2018) Komunikatsiinyi protses v upravlinni: osnovni polozhennia [Communication process in management: basic provisions]. Efficient economy. vol. 9, Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6539

Bаchynskа О. М., Міroshnyk R. О., Кundyckа G. S. (2021) Naukovi komunikatsii: istoriia rozvytku ta suchasni tendentsii [Scientific communications: history of development and current trends]. Norvegian Journal of development of the international Science. vol. 58, Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/naukovi-komunikatsiyi-istoriya-rozvitku-ta-suchasni-tendentsiyi

Gryshynа V. V. (2019) Organizational and communication support of management of personnel of the enterprise: dis. … PhD / Kharkiv National Economic University named after Semyon Kuznets. Kharkiv.

Кuzmin О. Ye., Маlynovska Yu. B., Pеtryshyn N. Ya., Маlynovskyi Yu. V. (2019) Komunikatsiini systemy pidpryiemstv: otsiniuvannia, aktyvizuvannia ta efektyvnist: monohrafiia [Communication systems of enterprises: evaluation, activation and efficiency: monograph]. Lviv: Rаstr-7.

Melnyk T. Yu. (2022) Derzhavna pidtrymka ta stymuliuvannia rozvytku biznesu v Ukraini pid chas dii voiennoho stanu [State support and stimulation of business development in Ukraine during martial law]. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia – Economics, management and administration, vol. 2(100), pp. 3–11. [in Ukrainian]

Yurieva I., & Hariaieva H. (2020) Dilove spilkuvannia [Business communication]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut» (ekonomichni nauky) – Bulletin of the National Technical University «Kharkiv Polytechnic Institute» (Еconomic Science), vol. 5, pp. 39–42 [in Ukrainian]

Hamerska I. S., & Smyrnova T. A. (2021) Elementy dilovykh perehovoriv u komunikatsiiakh biznes-struktur [Elements of business negotiations in communications of business structures]. Problemy oblikovo-analitychnoho zabezpechennia upravlinnia pidpryiemnytskoiu diialnistiu – Problems of accounting and analytical support for business management, рр. 761-765. [in Ukrainian]

Khmelevskyi D. O. (2021) Suchasni aspekty ta stratehii rozvytku biznesu [Modern aspects and strategies of business development]. Ekonomika ta derzhava – Economy and the State, 12, pp. 135–138 [in Ukrainian]

Frolova N. L. (2021) Suchasnyi stan i perspektyvy rozvytku maloho ta serednoho biznesu v Ukraini v umovakh koronakryzy [Current state and prospects for the development of small and medium-sized businesses in Ukraine in the conditions of the corona crisis]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, vol. 19, pp. 16–21 [in Ukrainian]

Krysko Zh. (2021) Rol dilovykh komunikatsii v upravlinni orhanizatsiieiu [The role of business communications in organization management]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 24, pp. 1–6 [in Ukrainian]

Article views: 1
PDF Downloads: 0
Published
2024-05-27
How to Cite
Fisunenko, P., & Shevtsova , S. (2024). BUSINESS COMMUNICATION STRATEGY IN THE CONTEXT OF THE INFLUENCE OF TRANSFORMATIONAL ECONOMIC CHANGES ON THE BUILDING MATERIALS MARKET. Economy and Society, (63). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-93
Section
ECONOMICS