РЕЗИЛЬЄНТНІСТЬ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ У FMCG-СЕКТОРІ: ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ
Анотація
У статті досліджено особливості формування резильєнтних маркетингових стратегій у FMCG-секторі в умовах цифрової трансформації та динамічної зміни споживчої поведінки. Розкрито сутність резильєнтності як здатності маркетингової стратегії адаптуватися до кризових ситуацій, технологічних змін та нестабільності ринку. Обґрунтовано роль цифрових технологій у посиленні адаптивності маркетингових політик, зокрема через використання інструментів Big Data, штучного інтелекту, цифрової аналітики та платформенних рішень. Проведено аналіз впливу нових споживчих практик на процес розробки маркетингових стратегій, акцентовано увагу на зростанні значущості персоналізованих комунікацій, омніканального підходу та клієнтоорієнтованості. Запропоновано практичні рекомендації щодо побудови стійких маркетингових стратегій для FMCG-компаній з урахуванням сучасних цифрових трендів і поведінкових патернів споживачів.
Посилання
Gani S.H. Influence of advertisement on consumers’ buying behavior: A case study of FMCG products. World Journal of Advanced Research and Reviews. 2024. Vol. 22 (02). Р. 763–777. DOI: https://doi.org/10.30574/wjarr.2024.22.2.1431
Aaker D. Business marketing activities in Ukraine during wartime. Business Perspectives. 2022. Vol. 18. No 3. P. 48–55. DOI: https://doi.org/10.21511/im.18(3).2022.06
Fareniuk Y. Marketing strategy optimization in FMCG market. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2022. Вип. 2 (219). С. 49–57. DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2022/219
Абрамович І.А., Воловик Д.В. Маркетингова діяльність підприємства та контроль за її реалізацією. Агросвіт. 2020. № 10. С. 52–56. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.10.52
Солодковський А.М. Аналіз впливу економічних тенденцій на функціонування мережевих бізнес-структур сегменту FMCG в Україні. Управління економікою: теорія та практика. 2024. № 30. С. 366–380. DOI: https://doi.org/10.37405/2221-1187.2024.366-380
Зозульов О.В. Маркетингова діяльність в контексті фундаментальних змін. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2022. № 24. C. 99–103. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.24.2022.274833
Kashchena N., Nesterenko I. Digitalization of environmental safety management as a tool for ensuring sustainable development. Integration vectors of sustainable development: economic, social and technological aspects: collective monograph. The University of Technology in Katowice Press, 2023. Р. 109–122. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/27313/1/Monografia_2023_Katowice-110-123.pdf (дата звернення 18 червня 2025 р.)
Чміль Г.Л., Кащена Н.Б., Нестеренко І.В. Розбудова системи контролю витрат на просування та продаж товарів і послуг. Інфраструктура ринку. 2022. Вип. 68. С. 163–169. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct68-29
DigitalDefynd. 5 digital transformation in FMCG case studies. 2024. URL: https://digitaldefynd.com/IQ/digital-transformation-in-fmcg/ (дата звернення 18 червня 2025 р.)
Чміль Г.Л. Соціальний медіа маркетинг як інструмент просування послуг підприємства індустрії гостинності. Ефективна економіка. 2020. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/8_2020/57.pdf DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.8.55 (дата звернення 19 червня 2025 р.)
Statista. URL: https://www.statista.com/(дата звернення 20 червня 2025 р.)
Nielsen. URL: https://www.nielsen.com/ (дата звернення 17 червня 2025 р.)
Нестеренко І.В., Чміль Є.Л. Диджиталізація формування облікової інформації про інноваційну діяльність суб’єктів бізнесу. Цифрова економіка та економічна безпека. 2023. Вип. 6 (06). С. 56–62. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.6-11
Конюхов В.С. Цифрові рішення в аудиті маркетингової діяльності підприємств торгівлі. Бізнес-моделі для сталого розвитку: виклики та цифрова трансформація : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 15-16 лютого 2024 р. Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2024. С. 254–256.
Gani S.H. (2024) Influence of advertisement on consumers’ buying behavior: A case study of FMCG products. World Journal of Advanced Research and Reviews, vol. 22 (02), p. 763–777. DOI: https://doi.org/10.30574/wjarr.2024.22.2.1431
Aaker D. (2022) Business marketing activities in Ukraine during wartime. Business Perspectives, vol. 18, no 3, p. 48–55. DOI: https://doi.org/10.21511/im.18(3).2022.06
Fareniuk Y. (2022) Marketing strategy optimization in FMCG market. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka, vyp. 2 (219), pp. 49–57. DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2022/219
Abramovych І.А. & Volovyk D.V. (2020) Marketynhova diialnist pidpryiemstva ta kontrol za yii realizatsiieiu [Marketing activities of the enterprise and control over its implementation]. Ahrosvit, no 10, pp. 52–56. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.10.52 (in Ukrainian)
Solodkovskyi А.М. (2024) Analiz vplyvu ekonomichnykh tendentsii na funktsionuvannia merezhevykh biznes-struktur sehmentu FMCG v Ukraini [Analysis of the impact of economic trends on the functioning of network business structures in the FMCG segment in Ukraine]. Upravlinnia ekonomikoiu: teoriia ta praktyka, no 30, pp. 366–380. DOI: https://doi.org/10.37405/2221-1187.2024.366-380 (in Ukrainian)
Зозульов О.В. (2022) Marketynhova diialnist v konteksti fundamentalnykh zmin [Marketing activities in the context of fundamental changes]. Ekonomichnyi visnyk NTUU «KPI», no 24, pp. 99–103. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.24.2022.274833 (in Ukrainian)
Kashchena N. & Nesterenko I. (2023) Digitalization of environmental safety management as a tool for ensuring sustainable development. Integration vectors of sustainable development: economic, social and technological aspects: collective monograph. The University of Technology in Katowice Press, pp. 109–122. Available at: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/27313/1/Monografia_2023_Katowice-110-123.pdf (accessed June 18, 2025)
Chmil H.L., Kashchena N.B. & Nesterenko І.V. (2022) Rozbudova systemy kontroliu vytrat na prosuvannia ta prodazh tovariv i posluh [Development of a cost control system for the promotion and sale of goods and services]. Infrastruktura rynku, vyp. 68, pp. 163–169. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct68-29 (in Ukrainian)
DigitalDefynd (2024) 5 digital transformation in FMCG case studies. Available at: https://digitaldefynd.com/IQ/digital-transformation-in-fmcg/ (accessed June 18, 2025) (in English)
Chmil H.L. (2020) Sotsialnyi media marketynh yak instrument prosuvannia posluh pidpryiemstva industrii hostynnosti [Social media marketing as a tool for promoting the services of the hospitality industry]. Efektyvna ekonomika, no. 8. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/8_2020/57.pdf DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.8.55 (accessed June 19, 2025) (in Ukrainian)
Statista. Available at: https://www.statista.com/ (accessed June 20, 2025)
Nielsen. Available at: https://www.nielsen.com/ (accessed June 17, 2025)
Nesterenko І.V. & Chmil Ye.L. (2023) Dydzhytalizatsiia formuvannia oblikovoi informatsii pro innovatsiinu diialnist subiektiv biznesu [Digitalization of the formation of accounting information on the innovative activities of business entities]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, vyp. 6 (06), pp. 56–62. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.6-11 (in Ukrainian)
Koniukhov V.S. (2024) Tsyfrovi rishennia v audyti marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv torhivli [Digital solutions in the audit of marketing activities of retail enterprises]. Biznes-modeli dlia staloho rozvytku: vyklyky ta tsyfrova transformatsiia : materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf., m. Kharkiv, 15-16 liutoho 2024 r. Kharkiv: KhNU im. V.N. Karazina, pp. 254–256. (in Ukrainian)
Авторське право (c) 2025 Ганна Чміль, Карина Стрюк

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.