МОНІТОРИНГ АУДИТОРІЇ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ В УКРАЇНІ

Ключові слова: соціальні мережі, маркетинг в соціальних мережах, інфлюенс маркетинг, цифровий маркетинг, аналітика соціальних мереж

Анотація

Статтю присвячено визначенню ролі соціальних мереж у формуванні маркетингових стратегій підприємств на основі моніторингу впливу на поведінку споживачів платформ соціальних мереж, таких як Facebook, YouTube, Instagram і TikTok. Проведено оцінку ефективності використання на платформах різних видів реклами, а саме: відео, зображень, слайд-шоу та каруселі. На основі результатів аналізу потенційної аудиторії та демографічних показників користувачів доведено важливість адаптації маркетингових підходів до специфіки кожної платформи. Пріоритетним визначено напрям співпраці з популярними інфлуенсерами, для просування продуктів або послуг бренду, з урахуванням як комерційних так і соціально-орієнтованих аспектів. Отримані результати демонструють, що інтеграція соціальних аспектів у маркетингові кампанії сприяє кращій взаємодії з цільовою аудиторією та підвищенню ефективності реклами.

Посилання

BuzzSumo. URL: https://buzzsumo.com/

D'heer E., Verdegem P. What social media data mean for audience studies: a multidimensional investigation of Twitter use during a current affairs TV programme. Information, communication & society. 2015. Т. 18. №. 2. Р. 221–234.

Digital 2023: Global Overview Report. 2023. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report

Edelman. URL: https://www.edelman.com/

Emarketer. URL: https://www.emarketer.com/

Facebook users, Stats, Data & Trends. 2023. URL: https://datareportal.com/essential-facebook-stats

Gallant L.M., Boone G.M. Communicative Informatics: An active and creative audience framework of social media tripleC: Communication, Capitalism & Critique. Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society. 2011. Т. 9. №. 2. Р. 231–246.

Instagram users, Stats, Data & Trends. 2023. URL: https://datareportal.com/essential-instagram-stats

Kim D. How to Use 13 Types of Facebook. 2023. URL: https://penji.co/types-of-facebook-ads/

Manoharan A. Enhancing audience engagement through ai-powered social media automation. World Journal of Advanced Engineering Technology and Sciences. 2024. Т. 11. №. 2. Р. 150–157.

Procter R., Voss A., Lvov I. Audience research and social media data: Opportunities and challenges. Participations: journal of audience and reception studies. 2015. Т. 12. № 1. Р. 470–493.

Pylypenko A.A., Savytska N.L., Vaksman R.V., Uhodnikova O.I., Schevchenko V.S. Methodical maintenance of management of logistic activity of the trade enterprise: Economic and legal support. Journal of Advanced Research in Law and Economics. 2019. Vol. 10. № 6. P. 1723–1731. URL: https://journals.aserspublishing.eu/jarle/article/view/4943

Socialbakers. URL: https://www.insightplatforms.com/platforms/social-bakers/

Stamenković I. Online audience in digital media network. Media studies and applied ethics. 2020. Т. 1. №. 1. Р. 29–40.

Tiktok users, Stats, Data & Trends. 2023. URL:https://datareportal.com/essential-tiktok-stats

We Are Social. URL: https://wearesocial.com/us/

Woodford D., Goldsmith B., Bruns A. Social media audience metrics as a new form of TV audience measurement. Producing theory in a digital world. 2015. Т. 2. Р. 141-158.

Youtube users, Stats, Data & Trends. 2023. URL: https://datareportal.com/essential-youtube-stats

Андрушкевич З.М. Інтернет-маркетинг у соціальних мережах. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2014. №. 2 (1). С. 163–166.

Кузнецова А. Реклама в українських Instagram блогерів – усе про вартість, формати співпраці та користь для бренду. 2024. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/reklama-v-ukrayinskih-instagram-blogeriv-use-pro-vartist-formati-spivpraci-ta-korist-dlya-brendu/

Романишин С.Б., Греськів І.Р. Особливості маркетингової діяльності в соціальних мережах. Вісник Національного університету Львівська політехніка. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2015. № 819. С. 183–188.

Савицька Н.Л. Драйвери та бар’єри розвитку онлайн-ритейлу: теоретико-методичний аспект. Бізнес Інформ. 2014. № 10. С. 236–241.

Савицька Н.Л., Полевич К.В. Підприємницький маркетинг у соціальній мережі Instagram. Бізнес Інформ. 2016. № 11. С. 419–424.

Семененко К.Ю., Юрченко В.І., Скригун Н.П. Маркетингова діяльність в соціальних мережах Facebook та Instagram. Вчені записки Таврійського національного університету імені ВІ Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2019. №. 30 (69). С. 164–168.

Уголькова О.З. Цифровий маркетинг та соціальні мережі. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2021. № 3 (1). С. 146–152.

Чміль Г.Л. Трансформація поведінки економічних суб’єктів споживчого ринку в умовах цифровізації. Сучасні реалії фінансово-економічного розвитку регіонів, галузей, підприємств, бізнесу: монографія за ред. Л.М. Савчук, Л.М. Бандоріної. Дніпро: Пороги, 2020. С. 374–383.

Чміль Г.Л. Цифровізація діяльності суб’єктів споживчого ринку: можливості та загрози. Вісник ХНУ імені В.Н. Каразіна. Серія : «Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм». 2021. № 13. С. 124–134. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-13-13

BuzzSumo. Available at: https://buzzsumo.com/ (accessed April 15, 2024).

D'heer, E., & Verdegem, P. (2015) What social media data mean for audience studies: a multidimensional investigation of Twitter use during a current affairs TV programme. Information, communication & society, t. 18, no. 2, pp. 221–234.

Digital 2023: Global Overview Report. (2023) Available at: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report (accessed April 16, 2024).

Edelman. Available at: https://www.edelman.com/ (accessed April 15, 2024).

Emarketer. Available at: https://www.emarketer.com/ (accessed April 16, 2024).

Facebook users, Stats, Data & Trends. (2023) Available at: https://datareportal.com/essential-facebook-stats (accessed April 17, 2024).

Gallant, L.M., & Boone, G.M. (2011) Communicative Informatics: An active and creative audience framework of social media tripleC: Communication, Capitalism & Critique. Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society, t. 9, no. 2, pp. 231–246.

Instagram users, Stats, Data & Trends. (2023) Available at: https://datareportal.com/essential-instagram-stats (accessed April 15, 2024).

Kim, D. (2023) How to Use 13 Types of Facebook. Available at: https://penji.co/types-of-facebook-ads/ (accessed April 16, 2024).

Manoharan, A. (2024) Enhancing audience engagement through ai-powered social media automation. World Journal of Advanced Engineering Technology and Sciences, t. 11, no. 2, pp. 150–157.

Procter, R., Voss, A., & Lvov, I. (2015) Audience research and social media data: Opportunities and challenges. Participations: journal of audience and reception studies, t. 12, no. 1, pp. 470–493.

Pylypenko, A.A., Savytska, N.L., Vaksman, R.V., Uhodnikova, O.I., & Schevchenko, V.S. (2019) Methodical maintenance of management of logistic activity of the trade enterprise: Economic and legal support. Journal of Advanced Research in Law and Economics, vol. 10, no. 6, pp. 1723–1731. Available at: https://journals.aserspublishing.eu/jarle/article/view/4943 (accessed April 15, 2024).

Socialbakers. Available at: https://www.insightplatforms.com/platforms/social-bakers/ (accessed April 18, 2024).

Stamenković, I. (2020). Online audience in digital media network. Media studies and applied ethics, t. 1, no. 1, pp. 29–40.

Tiktok users, Stats, Data & Trends. (2023) Available at: https://datareportal.com/essential-tiktok-stats (accessed April 16, 2024).

We Are Social. Available at: https://wearesocial.com/us/ (accessed April 17, 2024).

Woodford, D., Goldsmith, B., & Bruns, A. (2015) Social media audience metrics as a new form of TV audience measurement. Producing theory in a digital world, t. 2, pp. 141–158.

Youtube users, Stats, Data & Trends. (2023) Available at: https://datareportal.com/essential-youtube-stats (accessed April 15, 2024).

Andrushkevych, Z.M. (2014) Internet-marketynh u sotsialnykh merezhakh [Internet marketing in social networks]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 2 (1), pp. 163–166. (in Ukrainian)

Kuznetsova, A. (2024) Reklama v ukrainskykh Instagram bloheriv – use pro vartist, formaty spivpratsi ta koryst dlia brendu [Advertising on Ukrainian Instagram bloggers - everything about the cost, formats of cooperation and benefits for the brand]. Available at: https://web-promo.ua/ua/blog/reklama-v-ukrayinskih-instagram-blogeriv-use-pro-vartist-formati-spivpraci-ta-korist-dlya-brendu/ (accessed April 17, 2024).

Romanyshyn, S.B., & Hreskiv, I.R. (2015) Osoblyvosti marketynhovoi diialnosti v sotsialnykh merezhakh [Peculiarities of marketing activities in social networks]. Visnyk Natsionalnoho universytetu Lvivska politekhnika. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku, no. 819, pp. 183–188. (in Ukrainian)

Savytska, N.L. (2014) Draivery ta bariery rozvytku onlain-ryteilu: teoretyko-metodychnyi aspekt [Drivers and barriers to the development of online retail: a theoretical and methodological aspect]. Biznes Inform, no. 10, pp. 236–241. (in Ukrainian)

Savytska, N.L., & Polevych, K.V. (2016) Pidpryiemnytskyi marketynh u sotsialnii merezhi Instagram [Business marketing on the Instagram social network]. Biznes Inform, no. 11, pp. 419–424. (in Ukrainian)

Semenenko, K.Iu., Yurchenko, V.I., & Skryhun, N.P. (2019) Marketynhova diialnist v sotsialnykh merezhakh Facebook ta Instagram [Marketing activity in social networks Facebook and Instagram]. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni VI Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia, no. 30 (69), pp. 164–168. (in Ukrainian)

Uholkova, O.Z. (2021) Tsyfrovyi marketynh ta sotsialni merezhi [Digital marketing and social networks]. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku, no. 3 (1), pp. 146–152. (in Ukrainian)

Chmil, H.L. (2020) Transformatsiia povedinky ekonomichnykh subiektiv spozhyvchoho rynku v umovakh tsyfrovizatsii [Transformation of the behavior of economic subjects of the consumer market in conditions of digitalization]. Suchasni realii finansovo-ekonomichnoho rozvytku rehioniv, haluzei, pidpryiemstv, biznesu: monohrafiia za red. L.M. Savchuk, L.M. Bandorinoi. Dnipro: Porohy, pp. 374–383. (in Ukrainian)

Chmil, H.L. (2021) Tsyfrovizatsiia diialnosti subiektiv spozhyvchoho rynku: mozhlyvosti ta zahrozy [Digitization of the activities of consumer market entities: opportunities and threats]. Visnyk KhNU imeni V.N. Karazina. Seriia : «Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krainoznavstvo. Turyzm», no. 13, pp. 124–134. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-13-13 (in Ukrainian)

Переглядів статті: 30
Завантажень PDF: 24
Опубліковано
2024-05-27
Як цитувати
Чміль, Г., Новаківський, К., & Демидова, В. (2024). МОНІТОРИНГ АУДИТОРІЇ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ В УКРАЇНІ. Економіка та суспільство, (63). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-129
Розділ
МАРКЕТИНГ