ІННОВАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: інновація, стратегія, інноваційна стратегія, стратегічний набір підприємства, система менеджменту підприємства

Анотація

У статті досліджено сутність інноваційної стратегії, уточнено її місце в стратегічному наборі сучасного підприємства та обґрунтовано роль в системі його менеджменту. Визначено, що в теперішніх реаліях інноваційна стратегія є дієвим інструментом забезпечення успішного розвитку сучасного підприємства у довгостроковій перспективі. Поглиблений аналіз поняття «інноваційна стратегія» дозволив сформувати підходи до його трактування, запропонувати авторське бачення та виокремити сутнісно-змістові характеристики. Аргументовано доцільність віднесення інноваційної стратегії до функціональних стратегій. Доведено, що інноваційна стратегія відіграє вагому роль в системі менеджменту підприємства, оскільки надає процесу створення, впровадження, виробництва та комерціалізації інновацій цілеспрямованого характеру, формує передумови для його стратегічного розвитку.

Посилання

Боковець В. В., Прутська Т. Ю. Формування та обґрунтування стратегії інноваційного розвитку корпоративних підприємств. Інфраструктура ринку. 2017. Вип. 6. С. 79–84. URL : http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/6_2017_ukr/17.pdf (дата звернення: 20.12.2024).

Вергал К. Ю. Теоретичні підходи до класифікації інноваційних стратегій. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2011. Вип. 2. С. 214-219.

Волощук Ю. Р., Іванишин О. В., Богачик С. В. Формування та реалізація стратегії інноваційного розвитку підприємства. Держава та регіони. Серія «Економіка та підприємництво». 2020. №2 (113). С. 101–106.

Глуха Г. Я., Цимбалюк А. І. Сучасний підхід до побудови інноваційної стратегії на підприємстві. Академічний огляд. 2018. №2 (49). С. 62–74.

Золевська М. І. Розроблення інноваційної стратегії підприємства. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія «Економіка і управління». 2018. Т. 29 (68). №6. С. 59–62.

Коваль А. А. Концептуальні підходи до формування стратегії управління інноваційною діяльністю підприємства. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. 2011. №3. С. 134–138.

Ковтун О. І. Інноваційні стратегії для вітчизняних підприємств: принципи та методи генерації та вибору альтернатив. Економіка та держава. 2013. № 3. С. 27–31.

Кравець І. В. Формування стратегії інноваційного розвитку підприємств галузі свинарства на основі SWOT-аналізу. Агроінком. 2012. № 10–12. С. 48–50.

Лук’янчук О., Ткачук Т. Інноваційна стратегія: сутність, особливості використання, економічний ефект. Соціально-економічні проблеми і держава. 2019. Вип. 2 (21). С. 312-321. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2019/19lomvee.pdf (дата звернення: 21.12.2024)

Семенюк О. М. Узагальнення теоретичних підходів до сутності інноваційної стратегії підприємства. Економічний аналіз. 2013. Т 13. С. 372–379.

Bokovets V. V., Prutska T. Yu. (2017) Formuvannia ta obgruntuvannia stratehii innovatsiinoho rozvytku korporatyvnykh pidpryiemstv [The formation and justification of strategy of innovative development of corporate enterprises]. Infrastruktura rynku, vol. 6, pp. 79–84. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/6_2017_ukr/17.pdf (accessed December 20, 2024).

Verhal K. Yu. (2011) Teoretychni pidkhody do klasyfikatsii innovatsiinykh stratehii [The theoretical approaches to the classification of innovative strategies]. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, vol. 2, pp. 214–219.

Voloshchuk Yu. R., Ivanyshyn O. V., Bohachyk S. V. (2020) Formuvannia ta realizatsiia stratehii innovatsiinoho rozvytku pidpryiemstva [Implementation of the enterprise innovation development strategy]. Derzhava ta rehiony. Seriia «Ekonomika ta pidpryiemnytstvo», no. 2 (113), pp. 101–106.

Hlukha H. Ya., Tsymbaliuk A. I. (2018) Suchasnyi pidkhid do pobudovy innovatsiinoi stratehii na pidpryiemstvi [Modern approach for development of innovative strategy at the enterprise]. Akademichnyi ohliad, no. 2 (49), pp. 62–74.

Zolevska M. I. (2018) Rozroblennia innovatsiinoi stratehii pidpryiemstva [Development of an innovative strategy of the enterprise]. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia «Ekonomika i upravlinnia», vol. 29 (68), no. 6, pp. 59–62.

Koval A. A. (2011) Kontseptualni pidkhody do formuvannia stratehii upravlinnia innovatsiinoiu diialnistiu pidpryiemstva [Conceptual approaches to the formation of a strategy for managing the innovation activity of an enterprise]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu, no. 3, pp. 134–138.

Kovtun O. I. (2013) Innovatsiini stratehii dlia vitchyznianykh pidpryiemstv: pryntsypy ta metody heneratsii ta vyboru alternatyv [Innovative strategies for domestic enterprises: principles and methods of generating choice of alternatives]. Ekonomika ta derzhava, no. 3, pp. 27–31.

Kravets I. V. (2012) Formuvannia stratehii innovatsiinoho rozvytku pidpryiemstv haluzi svynarstva na osnovi SWOT-analizu [Formation of the strategy of innovative development of enterprises in the pig industry based on SWOT-analysis]. Ahroinkom, no. 10–12, pp. 48–50.

Lukianchuk O., Tkachuk T. (2019) Innovatsiina stratehiia: sutnist, osoblyvosti vykorystannia, ekonomichnyi efekt [Innovative strategy: essence, features of use, economic effect]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava, vol. 2 (21), pp. 312–321. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2019/19lomvee.pdf (accessed December 21, 2024)

Semeniuk O. M. (2013) Uzahalnennia teoretychnykh pidkhodiv do sutnosti innovatsiinoi stratehii pidpryiemstva [Theoretical approaches generalization to the nature of an enterprise innovative strategy]. Ekonomichnyi analiz, vol. 13, pp. 372–379.

Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Буняк, Н. (2024). ІННОВАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ СУЧАСНОГО ПІДПРИЄМСТВА. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-17
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ