ІНТЕРНЕТ-ТРЕНДИ ЯК ЧИННИКИ ТРАНСФОРМАЦІЇ МЕНЕДЖМЕНТУ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ
Анотація
У статті досліджено сутність інтернет-трендів як багатовимірного соціально-комунікаційного феномену цифрової економіки та обґрунтовано їхню роль у трансформації сучасного менеджменту. Доведено, що вони виступають каталізаторами змін у комунікаціях, поведінці споживачів та організаційних підходах до управління. Проаналізовано психологічні стимули віральності, механізми інформаційних каскадів, мережеві ефекти цифрових платформ та їхній вплив на поведінку споживачів і комунікаційні стратегії організацій. Запропоновано класифікацію інтернет-трендів і розкрито їх значення для розвитку управлінських практик, зокрема у контексті економіки уваги. Наведено приклади інтеграції трендів українськими компаніями. Акцентовано на важливості своєчасного реагування менеджерів на динаміку цифрового середовища. Зроблено висновок про стратегічний характер інтернет-трендів як чинника формування конкурентних переваг організацій у цифровому середовищі.
Посилання
Berger J. Contagious: Why Things Catch On. New York : Simon & Schuster, 2013. 256 p. URL: https://www.simonandschuster.com/books/Contagious/Jonah-Berger/9781451686579 (дата звернення: 27.11.2025).
Bikhchandani S., Hirshleifer D., Welch I. A Theory of Fads, Fashion, Custom, and Cultural Change as Informational Cascades. Journal of Political Economy. 1992. Vol. 100, No. 5. pp. 992-1026. DOI: 10.1086/261849.
DataReportal. Digital 2024: Global overview report. URL:. https://datareportal.com/reports/digital-2024-global-overview-report (дата звернення: 27.11.2025).
Deloitte. 2025 Digital Media Trends. Deloitte Insights. URL: https://www.deloitte.com/cbc/en/Industries/technology/perspectives/digital-media-trends-2025.html (дата звернення: 27.11.2025).
Global Social Media Trends Report. HubSpot & Brandwatch Research Report. 2023. 46 p.
Hootsuite. Social Media Trends 2023. URL: https://www.hootsuite.com/research/social-trends?srsltid=AfmBOop-ilSgjaDOME1x-eQ52swC5jf9zEgPPtfup3WhuEehdOL9CTHW (дата звернення: 27.11.2025).
Jenkins H., Ford S., Green J. Spreadable media: Creating value and meaning in a networked culture. 2013. New York University Press. 352 p.
Kaplan A., Haenlein M. Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons. 2010. 53(1). pp. 59-68. DOI: 10.1016/j.bushor.2009.09.003.
McKinsey & Company. McKinsey Technology Trends Outlook 2025. McKinsey Global Institute. 108 p.
Nissenbaum A., Shifman L. Internet memes as contested cultural capital: The case of 4chan’s /b/ board. New Media & Society. 2017. Volume 19, Issue 4. P. 483-501. DOI: 10.1177/1461444815609313.
Parker G. G., Van Alstyne M. W., Choudary S. P. Platform Revolution: How Networked Markets Are Transforming the Economy and How to Make Them Work for You. W. W. Norton & Company. 2016. 352 p.
PwC. Global Consumer Insights Pulse Survey 2023. URL: https://www.pwc.es/es/retail-consumo/consumer-insights-survey-2023.html (дата звернення: 27.11.2025).
Schwab K. The Fourth Industrial Revolution. New York: Currency Books. 2017. 192 p.
Shifman L. Memes in Digital Culture. Cambridge, MA: The MIT Press. 2014. 200 p.
Simon H. A. Designing organizations for an information-rich world. Computers, communications, and the public interest. Baltimore: The Johns Hopkins Press, 1971. pp. 37-72.
Tuten T. L., Solomon M. R. Social Media Marketing. 3th Edition. SAGE Publications. 2018. 448 p.
Watts D. J. Six Degrees: The Science of a Connected Age. New York: W. W. Norton & Company. 2003. 384 p.
Westerman G., Bonnet D., McAfee A. Leading Digital: Turning Technology Into Business Transformation. Boston, MA: Harvard Business Review Press. 2014. 292 p.
Berger, J. (2013). Contagious: Why things catch on. New York: Simon & Schuster. 256 p. Available at: https://www.simonandschuster.com/books/Contagious/Jonah-Berger/9781451686579 (accessed November 27, 2025).
Bikhchandani, S., Hirshleifer, D., Welch, I. (1992). A theory of fads, fashion, custom, and cultural change as informational cascades. Journal of Political Economy, 100(5), 992-1026. DOI: 10.1086/261849.
DataReportal. (2024). Digital 2024: Global overview report. Available at: https://datareportal.com/reports/digital-2024-global-overview-report (accessed November 27, 2025).
Deloitte. (2025). 2025 Digital Media Trends. Deloitte Insights. Available at:
https://www.deloitte.com/cbc/en/Industries/technology/perspectives/digital-media-trends-2025.html (accessed November 27, 2025).
HubSpot & Brandwatch. (2023). Global Social Media Trends Report. 46 p.
Hootsuite. (2023). Social Media Trends 2023. Available at: https://www.hootsuite.com/research/social-trends?srsltid=AfmBOop-ilSgjaDOME1x-eQ52swC5jf9zEgPPtfup3WhuEehdOL9CTHW (accessed November 27, 2025).
Jenkins, H., Ford, S., Green, J. (2013). Spreadable media: Creating value and meaning in a networked culture. New York: New York University Press. 352 p.
Kaplan, A., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53(1), 59-68. DOI: 10.1016/j.bushor.2009.09.003.
McKinsey & Company. (2025). McKinsey Technology Trends Outlook 2025. McKinsey Global Institute. 108 p.
Nissenbaum, A., Shifman, L. (2017). Internet memes as contested cultural capital: The case of 4chan’s /b/ board. New Media & Society, 19(4), 483-501. DOI: 10.1177/1461444815609313.
Parker, G. G., Van Alstyne, M. W., Choudary, S. P. (2016). Platform revolution: How networked markets are transforming the economy and how to make them work for you. New York: W. W. Norton & Company. 352 p.
PwC. (2023). Global Consumer Insights Pulse Survey 2023. Available at: https://www.pwc.es/es/retail-consumo/consumer-insights-survey-2023.html (accessed November 27, 2025).
Schwab, K. (2017). The Fourth Industrial Revolution. New York: Currency Books. 192 p.
Shifman, L. (2014). Memes in digital culture. Cambridge, MA: MIT Press. 200 p.
Simon, H. A. (1971). Designing organizations for an information-rich world. In M. Greenberger (Ed.), Computers, communications, and the public interest (pp. 37-72). Baltimore, MD: The Johns Hopkins Press.
Tuten, T. L., Solomon, M. R. (2018). Social media marketing (3rd ed.). SAGE Publications. 448 p.
Watts, D. J. (2003). Six degrees: The science of a connected age. New York: W. W. Norton & Company. 384 p.
Westerman, G., Bonnet, D., McAfee, A. (2014). Leading digital: Turning technology into business transformation. Boston, MA: Harvard Business Review Press. 292 p.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

