ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ РИЗИК-МЕНЕДЖМЕНТУ
Анотація
У статті досліджено особливості формування та реалізації маркетингових стратегій сільськогосподарських підприємств в умовах високої невизначеності та зростаючих ризиків, пов’язаних з воєнним станом і трансформацією аграрного ринку. Розкрито сутність маркетингової стратегії як інструменту забезпечення стійкості та конкурентоспроможності сільськогосподарського виробництва. Визначено ключові чинники, що впливають на стратегічне планування, охарактеризовано роль ризик-менеджменту на етапах сегментації, позиціонування, ціноутворення та дистрибуції. Проаналізовано практичні аспекти реалізації стратегії з урахуванням цифровізації управлінських процесів, динамічного моніторингу зовнішнього середовища та гнучкого реагування на виклики. Обґрунтовано необхідність інтеграції цифрових інструментів у процес стратегічного маркетингового управління.
Посилання
Багорка М. О., Челак В. В. Сутнісна характеристика маркетингових стратегій, особливості та принципи їх формування у діяльності аграрних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. №20. Ч. 1. С. 32-36. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/20_1_2018ua/9.pdf
Мазур К. В., Мухіна О. В. Розробка маркетингової стратегії сільськогосподарського підприємства агропродовольчого комплексу. Ефективна економіка. 2020. №1. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe? I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=efek_2020_1_55
Кузьменко О. Роль маркетингу в управлінні аграрним підприємством. Суспільство. Економіка. Цифровізація. 2024. №2. С. 22-33. URL: https://www.researchgate.net/publication/384435832_ROL_MARKETINGU_V_UPRAVLINNI_AGRARNIM_PIDPRIEMSTVOM
Красноруцький О., Маренич Т., Полозова Т., Мурзабулатова Т. Концептуальні принципи формування маркетингової стратегії сільськогосподарських підприємств в умовах воєнного часу. Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. №3. 2023. С. 48-59. URL: https://surl.li/hfkoft
Вакуленко Ю. В., Олійник А. С., Чернега В. М. Роль маркетингової стратегії у розвитку аграрних підприємств. Агросвіт. 2019. №21. С. 86-72. URL: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=2999&i=11
Ільченко Т. Маркетингова стратегія діяльності аграрних підприємств в умовах діджиталізації. Економіка та суспільство. 2021. №26. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/346
Калініченко О. В., Лесюк В. С. Сутність та особливості формування маркетингових стратегій аграрних підприємств. Перспективи розвитку національної економіки України: теоретичні та практичні аспекти. 2023. C. 36-48. URL: https://www.researchgate.net/publication/392787594_Sutnist _ta_osoblivosti_formuvanna_marketingovih_strategij_agrarnih_pidpriemstv
Багорка М. О., Устік Т. В., Юрченко Н. І. Формування маркетингової стратегії та шляхи її імплементації в систему управління аграрних підприємств. Проблеми сучасних трансформацій. 2023. №7. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-7-04-10
Шиян Д. В., Страпчук С. І. Урахування цінових і структурних ризиків при виборі маркетингової стратегії сільськогосподарського підприємства. БізнесІнформ. 2013. №11. С. 191-196. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2013-11_0-pages-191_196.pdf
Вакуленко В., Сметан Д. Управління виробничими процесами сільськогосподарських підприємств з використанням блокчейн технологій в умовах забезпечення продовольчої безпеки. Економічний вісник Національного технічного університету України Київський політехнічний інститут. 2023. №27. С. 52-56. URL: https://ev.fmm.kpi.ua/article/view/298440
Bahorka M. O., Chelak V. V. (2018). Sutnisna kharakterystyka marketynhovykh stratehii, osoblyvosti ta pryntsypy yikh formuvannia u diialnosti ahrarnykh pidpryiemstv [Essential characteristics of marketing strategies, their features and principles of formation in the activities of agricultural enterprises]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, vol. 20, part 1, pp. 32–36. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/20_1_2018ua/9.pdf (Accessed on 23.06.2025)
Mazur K. V., Mukhina O. V. (2020). Rozrobka marketynhovoi stratehii silskohospodarskoho pidpryiemstva ahroprodovolchoho kompleksu [Development of a marketing strategy for an agricultural enterprise of the agri-food complex]. Efektyvna ekonomika – Efficient Economy, vol. no 1. pp. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN= LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=efek_2020_1_55 (Accessed on 23.06.2025)
Kuzmenko O. (2024). Rol marketynhu v upravlinni ahrarnym pidpryiemstvom [The role of marketing in managing an agricultural enterprise]. Suspilstvo. Ekonomika. Tsyfrovizatsiia – Society. Economy. Digitalization, vol. no 2, pp. 22–33. Available at: https://www.researchgate.net/publication/ 384435832_ROL_MARKETINGU_V_UPRAVLINNI_AGRARNIM_PIDPRIEMSTVOM (Accessed on 24.06.2025)
Krasnorutskyi O. et al. (2023). Kontseptualni pryntsypy formuvannia marketynhovoi stratehii silskohospodarskykh pidpryiemstv v umovakh voiennoho chasu [Conceptual principles of forming marketing strategy of agricultural enterprises in wartime]. Aktualni problem innovaciyno] ekonomiki ta prava [Current issues in the innovative economy and law]. vol. no 3. pp. 48-59. Available at: https://surl.li/hfkoft (Accessed on 26.06.2025)
Vakulenko Yu. V., Oliinyk A. S., Cherneha V. M. (2019). Rol marketynhovoi stratehii u rozvytku ahrarnykh pidpryiemstv [The role of marketing strategy in the development of agricultural enterprises]. Ahrosvit – Agroworld, vol. no 21, pp. 86–72. Available at: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=2999&i=11 (Accessed on 26.06.2025)
Ilchenko T. (2021). Marketynhova stratehiia diialnosti ahrarnykh pidpryiemstv v umovakh didzhytalizatsii [Marketing strategy of agricultural enterprises in the context of digitalization]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. no 26. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/346 (Accessed on 26.06.2025)
Kalinichenko O. V., Lesiuk V. S. (2023). Sutnist ta osoblyvosti formuvannia marketynhovykh stratehii ahrarnykh pidpryiemstv [Essence and features of forming marketing strategies of agricultural enterprises]. Perspektivi rozvitku natsionalnoi ekonomiki Ukraini: teoretichni ta practichni aspekti - Prospects for the development of Ukraine's national economy: theoretical and practical aspect, pp. 36-48. Available at: https://www.researchgate.net/publication /392787594_Sutnist_ta_osoblivosti_formuvanna_marketingovih_strategij_agrarnih_pidpriemstv (Accessed on 26.06.2025)
Bahorka M. O., Ustik T. V., Yurchenko N. I. (2023). Formuvannia marketynhovoi stratehii ta shliakhy yii implementatsii v systemu upravlinnia ahrarnykh pidpryiemstv [Formation of marketing strategy and ways of its implementation in the management system of agricultural enterprises]. Problemy suchasnykh transformatsii – Problems of Modern Transformations, vol. no 7. Available at: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-7-04-10 (Accessed on 27.06.2025)
Shyian D. V., Strapchuk S. I. (2013). Urakhuvannia tsinovykh i strukturnykh ryzykiv pry vybori marketynhovoi stratehii silskohospodarskoho pidpryiemstva [Consideration of price and structural risks in the selection of a marketing strategy of an agricultural enterprise]. BiznesInform – BusinessInform, vol. no 11, pp. 191–196. Available at: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2013-11_0-pages-191_196.pdf Available at: (Accessed on 28.06.2025)
Vakulenko V. L., Smetan D. S. (2023). Upravlinnya virobnichimi procesami silskogospodarskih pidpriemstv z vikoristannyam blokchein tehnologiy [Management of production processes of agricultural enterprises using blockchain technologies in the context of food security]. Ekonomichniy visnik Natsionalnogo tehnichnogo universitetu Ukraini “Kyivskyi politehnichniy institute” – Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, no. 27, pp. 52-56. Available at: https://ev.fmm.kpi.ua/article/view/298440 (Accessed on 29.06.2025)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

