БРЕНДИНГ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ: МОТИВАЦІЙНІ АКЦЕНТИ ТА СТРАТЕГІЧНІ ОРІЄНТИРИ

Ключові слова: мотивація, регіон, брендинг, ідентичність території, регіональний брендинг, імідж регіону, стратегія розвитку, цінності бренду

Анотація

У статті розглядаються ключові підходи до брендингу регіонів України з урахуванням мотиваційних акцентів, що впливають на формування позитивного іміджу територій та стратегічний розвиток. Особлива увага приділена ролі мотивації у залученні інвестицій, розвитку туризму та підвищенні конкурентоспроможності регіонів. Наведено мотиваційні чинники, що впливають на ефективність бренду території: емоційна залученість, гордість за місце проживання, можливості самореалізації, локальна ідентичність, відкритість до інновацій, рівень сервісу та екологічна свідомість. Запропоновано типологізацію стратегічних орієнтирів бренду регіону. Окреслено важливість взаємодії органів влади, бізнесу та громади у розробці й реалізації ефективних бренд-стратегій. Доведено, що регіональний брендинг є потужним інструментом економічної активації територій.

Посилання

Вакар Т.В. Дослідження вітчизняного досвіду брендингу територій. Причорноморські економічні студії. 2016. № 11. С. 104–108.

Вдовічена О.Г., Шупрудько Н.В., Вовк С.В. Розвиток регіональних брендів (практика областей України). Економіка та держава. 2020. № 11. С. 69–74.

Газуда С.М. Теоретичні підходи до трактування категорії “Брендинг регіонів”. Економіка харчової промисловості. 2023. Том.12. Вип. 4. С. 58–63.

Динник І.П. Брендинг регіону як інструмент публічного управління регіональним розвитком. Держава та регіони. Серія публічне управління та адміністрування. 2024. № 1. С. 48–53.

Забарна Е.М. Система організаційно-управлінських інновацій в розвитку сучасних регіонів України : монографія. Херсон : Олді-Плюс, 2019. 243 с.

Кузьмук О.В. Територіальний брендинг як інструмент місцевого розвитку. Вісник Львівського університету. Філософсько-політологічні студії. 2018. Вип. 16. С. 156–161.

Маркетинговий менеджмент: підручник / Ф. Котлер, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко. Київ : Видавництво «Хімджест», 2008. 720 с.

Марченко О.М. Бренд-менеджмент у сучасному бізнесі: навч. посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2023. 268 с.

Нагорняк Т.Л. Брендинг території як напрям політики глобального, національного та регіонального рівнів. Сучасне суспільство. 2014. № 2. С. 106–121.

Стаднік Т.І. Практики та рекомендації щодо оптимізації брендингу територій в Україні. Економіка і регіон. 2019. № 3. С. 88–95.

Vakar T.V. (2016) Doslidzhennia vitchyznianoho dosvidu brendynhu terytorii [Research on domestic experience in branding territories]. Prychornomorski ekonomichni studii, no 11, pp. 104–108. (in Ukrainian)

Vdovichena O., Shuprudko N. & Vovk S. (2020) Rozvytok rehionalnykh brendiv (praktyka oblastei Ukrainy) [Development of regional brands (practice of regions of Ukraine)]. Ekonomika ta derzhava, vol. 11, pp. 69–74. (in Ukrainian)

Hazuda S.M. (2023) Teoretychni pidkhody do traktuvannia katehorii “Brendynh rehioniv” [Theoretical approaches to the interpretation of the category “Regional branding”]. Ekonomika kharchovoi promyslovosti. Tom.12, no. 4, pp. 58–63. (in Ukrainian)

Dynnyk I.P. (2024) Brendynh rehionu yak instrument publichnoho upravlinnia rehionalnym rozvytkom [Regoional branding a tool for public management of regional development]. Derzhava ta rehiony. Seriia publichne upravlinnia ta administruvannia, no. 1, pp. 48–53. (in Ukrainian)

Zabarna E.M. (2019) Systema orhanizatsiino-upravlinskykh innovatsii v rozvytku suchasnykh rehioniv Ukrainy [System of organizational and managerial innovations in the development of modern regions of Ukraine] : monohrafiia. Kherson : Oldi-Plius, 243 s. (in Ukrainian)

Kuzʹmuk O.V. (2018) Terytorialʹnyy brendynh yak instrument mistsevoho rozvytku [Territorial branding as a tool of local development]. Visnyk Lʹvivsʹkoho universytetu. Filosofsʹko-politolohichni studiyi, no. 16, pp. 156-161. (in Ukrainian)

Kotler P., Keller K.L. & Pavlenko A.F. (2008) Marketing manager [Marketynhovyi menedzhment]. Khimdzhest, Kyiv, 720 s. (in Ukrainian)

Marchenko O.M. (2023) Brend-menedzhment u suchasnomu biznesi [Brand manadement in modern business]. Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav Lviv, 268 s. (in Ukrainian)

Nahorniak T.L. (2014) Brendynh terytorii yak napriam polityky hlobalnoho, natsionalnoho ta rehionalnoho rivniv [Territory branding as a policy direction at global, national and regional levels]. Suchasne suspilstvo, pp. 2, pp. 106–121. (in Ukrainian)

Stadnik T.I. (2019) Praktyky ta rekomendatsii shchodo optymizatsii brendynhu terytorii v Ukraini [Practices and recommendations for optimizing branding of territories in Ukraine]. Ekonomika i rehion. no 3, pp. 88–95. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-07-28
Як цитувати
Оксенюк, К. (2025). БРЕНДИНГ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ: МОТИВАЦІЙНІ АКЦЕНТИ ТА СТРАТЕГІЧНІ ОРІЄНТИРИ. Економіка та суспільство, (77). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-10
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ