ОРГАНІЗАЦІЯ ЕФЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ МЕНЕДЖЕРІВ АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНИХ КОМПАНІЙ З КЛІЄНТАМИ НА ЗАСАДАХ ТЕОРІЇ НЕНАСИЛЬНИЦЬКОГО СПІЛКУВАННЯ
Анотація
У статті розглядається проблема організації ефективної взаємодії менеджерів архітектурно-будівельних компаній з клієнтами на основі теорії ненасильницького спілкування. Автори наголошують, що забезпечення якісної комунікації з клієнтами є ключовим завданням для сучасних менеджерів у цій галузі, адже клієнти мають високі вимоги та очікування, які необхідно вміло враховувати. Досліджуються сучасні тенденції та проблеми, з якими стикаються менеджери архітектурно-будівельних компаній у процесі взаємодії з клієнтами. Серед основних проблем визначено неефективне управління вимогами клієнтів, недотримання угод та термінів, недостатню підтримку комунікації, а також відсутність адекватного реагування на зміни в потребах клієнтів. Зазначається, що вміння менеджерів організувати якісну комунікацію, забезпечуючи клієнтам відчуття уваги, розуміння та довіри, відіграє важливу роль у вирішенні цих проблем. Детально розкривається теорія ненасильницького спілкування, розроблена психологом Маршаллом Розенбергом. Ця модель базується на емпатії, прийнятті співрозмовника та співчутті, та є універсальною для побудови ефективних стосунків у різних сферах життя. Аналізуються ключові компоненти ненасильницького спілкування, такі як спостереження без оцінювання, розрізнення почуттів та думок, усвідомлення бажань клієнта і вміння формулювати конструктивні прохання. Розглядаються приклади застосування цих принципів у практиці взаємодії менеджерів архітектурно-будівельних компаній з клієнтами. Обґрунтовується важливість використання теорії ненасильницького спілкування для побудови довірливих відносин, уникнення конфліктів, підвищення репутації компанії та досягнення позитивних результатів у бізнесі. Наводяться конкретні рекомендації щодо вдосконалення комунікаційних практик менеджерів, зокрема проведення тренінгів, створення внутрішніх комунікаційних стандартів, впровадження системи зворотного зв'язку з клієнтами, розвиток навичок активного слухання та емпатії. Особливу увагу приділено специфіці застосування ненасильницького спілкування при роботі з конфліктними клієнтами, наведено алгоритм дій для ефективного вирішення проблемних ситуацій.
Посилання
Розенберг М. Ненасильницьке спілкування. Мова життя. Харків: Вид-во «Ранок», 2020. 256 с.
Басюк Н. Метод ненасильницького спілкування в розвитку емоційного інтелекту майбутніх учителів початкової школи. Освіта. Інноватика. Практика. 2024. Том 12, № 8. С. 13–19. DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i8-002.
Селезньова О. О. Розвиток управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств в Україні: монографія. Одеса: Одеська державна академія будівництва та архітектури, 2017. 356 с.
Савченко В. Г., Гура Е. І. Емпатія в процесі професійної адаптації студентів вищих навчальних закладів фізичної культури і спорту. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2013. № 1. С. 87–90.
Діденко М. С. Дослідження психологічних особливостей розвитку професійно значущих якостей майбутніх менеджерів організацій. Організаційна психологія. Економічна психологія: наук. журн. Київ: Ін-т психології ім. Г. С. Костюка Нац. академії пед. наук України, 2018. № 1(12). С. 26–35.
Брюховецька О. В. Психологія професійної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів: монографія. К.: Інтерсервіс, 2018. 360 с.
Кокун О. М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця: монографія. К.: Інформ.-аналіт. агентство, 2012. 200 с.
Набока О. Г. Професійно-орієнтовані технології навчання у фаховій підготовці майбутніх економістів: теорія та методика застосування: монографія. Слов’янськ: Підприємець Маторін Б. І., 2012. 303 с.
Пилипчук В. П., Данніков О. В., Савіч О. П. Побудова системи продажу на принципах гармонізації. Вчені записки: зб. наукових праць. Вип. 12. К.: КНЕУ, 2010. С. 139–145.
Яковлєв А. І., Лаврентьєва Л. С. Управління асортиментом і параметрами продукції у ринкових умовах: монографія. Х.: НТУ ХПІ, 2010. 164 с.
Пєтушкова Л. А. Ненасильницьке спілкування як технологія побудови діалогу працівника соціальної сфери з клієнтом. Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. 2016. № 1. С. 64–69.
Yashchenko O. F., Makatora D. A., Kubanov R. A., Zinych P. L. Customer Focus as a Tool for Improving Business Efficiency in the Architecture and Construction Industry. Проблеми економіки. 2024. № 3 (61). С. 212–2020. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2024-3-212-220. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2024-3_0-pages-212_220.pdf.
Kubanov R. A., Makatora D. A., Yashchenko O. F. Motivational Mechanism of an Architectural and Construction Manager’s Activity. Бізнес Інформ. 2024. № 8. C. 399–412. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-8-399-412; URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2024-8_0-pages-399_412.pdf.
Yashchenko O., Makatora D., Kubanov R. Algorithm for resolving conflicts with clients by managers of architectural and construction companies. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2024. Вип. 52. С. 212–219. DOI: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2024-52-33; URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/52_2024ua/35.pdf.
Авторське право (c) 2025 Руслан Кубанов, Дмитро Макатьора, Ярослав Кушик-Стрельніков

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.