МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
У статті досліджено напрями використання штучного інтелекту у маркетинговій діяльності підприємства. Розглянуто погляди вчених щодо дефініції «штучний інтелект» та сформульовано авторське трактування. Визначено можливі аспекти для покращення господарської діяльності із застосуванням штучного інтелекту, а саме: здійснено TOWS-аналіз інтеграції штучного інтелекту та розглянуто випадки, де переваги штучного інтелекту найбільш виражені. Доведено актуальність використання штучного інтелекту під час ведення роботи підприємствами із споживачами та визначено складнощі, які можуть виникати під час даного процесу. Запропоновано підходи щодо мінімізації ризиків під час використання штучного інтелекту. Розроблено механізм інтеграції штучного інтелекту у систему маркетингової діяльності підприємств.
Посилання
Haenlein M., Kaplan A. A brief history of artificial intelligence: On the past, present, and future of artificial intelligence. California Management Review. 2019. . 61(4). P. 5–14.
Kumar V., Rajan B., Venkatesan R., Lecinski J. Understanding the Role of Artificial Intelligence in Personalized Engagement Marketing. California Management Review. 2019. № 61(4). Р. 135–155.
Chatterjee S., Ghosh S.K., Chaudhuri R., Nguyen B. Are CRM systems ready for AI integration? A conceptual framework of organizational readiness for effective AI-CRM integration. The Bottom Line. 2019. № 32(2). P. 144–157.
Заячковська Г. А. Маркетингові можливості підприємств на основі штучного інтелекту. Трансформаційна економіка. 2024. № 2 (07). С. 17–22.
Балук Н. Р., Бойчук І. В. Цифрові технології на базі штучного інтелекту в маркетингу: виклики й можливості для бізнесу. Маркетинг і цифрові технології. 2024. № 3. С. 17–25.
Бакін М. О., Ларченко О. В. Використання штучного інтелекту в сільському господарстві. «Сучасна молодь в світі інформаційних технологій» : матеріали I Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. молодих вчених та здобувачів вищої освіти, присвяченої Дню науки. ХДЕУ. Херсон : Книжкове видавництво ФОП Вишемирський В.С. 2020. С. 31–33.
Пчелянський Д. П., Воінова С. А. Штучний інтелект: перспективи та тенденції розвитку. Automation of Technological and Business Processes. № 11(3). С. 59–64.
Мар’єнко М. В., Коваленко В. В. Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта. 2023. № 38(1). С. 48–53.
Robinson J. A machine-oriented logic based on the resolution principle. Journal of the ACM (JACM). 1965. № 12(1). P. 23–41.
Кармаза О. Використання видів (форм) штучного інтелекту в нотаріальному процесі України: проблеми та шляхи вирішення. Підприємство, господарство і право. 2021. № 3. С. 13–18.
Haenlein M., Kaplan A. (2019) A brief history of artificial intelligence: On the past, present, and future of artificial intelligence. California Management Review, vol. 61(4), pp. 5–14.
Kumar V., Rajan B., Venkatesan R., Lecinski J. (2019) Understanding the Role of Artificial Intelligence in Personalized Engagement Marketing. California Management Review, vol. 61(4), pp. 135–155.
Chatterjee S., Ghosh S.K., Chaudhuri R., Nguyen B. (2019) Are CRM systems ready for AI integration? A conceptual framework of organizational readiness for effective AI-CRM integration. The Bottom Line, vol. 32(2), pp. 144–157.
Zaiachkovska H. A. (2024) Marketynhovi mozhlyvosti pidpryiemstv na osnovi shtuchnoho intelektu [Marketing capabilities of enterprises based on artificial intelligence]. Transformatsiina ekonomika – Transformational economy, vol. 2(07), pp. 17–22.
Baluk N. R., Boichuk I. V. (2024) Tsyfrovi tekhnolohii na bazi shtuchnoho intelektu v marketynhu: vyklyky y mozhlyvosti dlia biznesu [Digital technologies based on artificial intelligence in marketing: challenges and opportunities for business]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii – Marketing and digital technologies, vol. 3, pp. 17–25.
Bakin M. O., Larchenko O. V. (2020) Vykorystannia shtuchnoho intelektu v silskomu hospodarstvi [Use of artificial intelligence in agriculture]. «Suchasna molod v sviti informatsiinykh tekhnolohii» : materialy I Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. molodykh vchenykh ta zdobuvachiv vyshchoi osvity, prysviachenoi Dniu nauky. Kherson : Knyzhkove vydavnytstvo FOP Vyshemyrskyi V.S., pp. 31–33. (in Ukrainian)
Pchelianskyi D. P., Voinova S. A. (2024) Shtuchnyi intelekt: perspektyvy ta tendentsii rozvytku [Artificial intelligence: prospects and development trends]. Avtomatyzatsiia tekhnolohii i biznes-protsesiv – Automation of Technological and Business Processes, vol. 11(3), pp. 59–64.
Marienko M. V., Kovalenko V. V. (2023) Shtuchnyi intelekt ta vidkryta nauka v osviti [Artificial intelligence and open science in education]. Fizyko-matematychna osvita – Physical and mathematical education, vol. 38(1), pp. 48–53.
Robinson J. (1965) A machine-oriented logic based on the resolution principle. Journal of the ACM (JACM), vol. 12 (1), pp 23–41.
Karmaza O. (2021) Vykorystannia vydiv (form) shtuchnoho intelektu v notarialnomu protsesi Ukrainy: problemy ta shliakhy vyrishennia [The use of types (forms) of artificial intelligence in the notary process of Ukraine: problems and solutions]. Pidpryiemstvo, hospodarstvo i pravo – Enterprise, economy and law, vol. 3, pp. 13–18.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.