SYNERGETIC APPROACH OF MARKETING MANAGEMENT OF REAL ESTATE MANAGEMENT COMPANIES: ANALYSIS OF OPPORTUNITIES AND ASSESSMENT OF PERSPECTIVES

  • Pavlo Fisunenko Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture https://orcid.org/0000-0002-1339-5860
  • Ian Kosobryukhov Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture
Keywords: synergy, marketing communications, management, analysis, perspectives

Abstract

The article analyzes the conceptual features of the trends in the formation of a synergistic approach in the aspect of the functioning of marketing management of real estate management companies. The list of aspects of the formation of long-term relations and general features of marketing management in real estate management companies, constituent elements of the economic category «marketing activity» of the company in the real estate market is analyzed. The list of basic principles (taking into account the needs of the target group of consumers, adapting to modern market requirements, exerting influence on the formation of demand) and functions (developing a marketing activity strategy based on a comprehensive real estate market research, monitoring the price policy and distribution policy, establishing and ensuring the constant expansion of communication policy, critical analysis of the company’s marketing activity, monitoring of the marketing strategy in the long term) of the company's marketing activity in the real estate market. A thorough analysis of the concept of forming the general features of the company’s marketing activity management system on the real estate market was conducted. It was determined that the concept of creation and successful functioning of the company’s marketing strategy in the real estate market emphasizes the need to analyze the formation of general features of the marketing activity management system. Globalization transformations of the economic environment of the countries of the world necessitate the formation of a context for the modification of traditional models of management of marketing activities, taking into account the need to adapt to the pace of ensuring the progressive formation of the developed countries of the world. The successful reformation of the economy of Ukraine, especially in the context of the impact of aspects of a full-scale military invasion, necessitates the introduction of contextual changes in the marketing policy of companies. This issue is acutely felt in the aspect of functioning of the real estate market, as one of the fundamental ones in the state. Regional differentiation and significant complication of the process of ensuring the progressive development of the economic environment in Ukraine make it necessary to review the essence and main functions of marketing activity management in real estate management companies. In the current conditions, the attraction of additional investment capital into the state economy is a problematic aspect, since the synergistic effect of the set of factors that have a negative impact on the functioning of the economic environment is much greater than the benefit from the implementation of the corresponding investment project. In turn, the implementation of development projects in the field of real estate is a key aspect of ensuring the successful progressive development of the national economy.

References

Яловега Н. І. Маркетингові комунікації в умовах війни: виклики й шляхи просування товарів. Наук. зап. Льв. ун-ту бізнесу та права. 2023. № 37. С. 373–379. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/824 (дата звернення: 25.02.2024).

Ольшанський О.В. Аналіз методів удосконалення бізнес-процесів підприємств торгівлі. Держава та регіони. Серія : економіка та підприємництво. 2019. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_20-19_2_20

Красняк О.П., Амонс С.Е. Маркетингові дослідження ринку і його структурних елементів: теоретичний аспект. Електронний журнал «Ефективна економіка». 2020. № 5. doi: 10.32702/2307-2105-2020.5.106.

URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7926

Ануфрієва О.Л., Пальчевська Т.Г., Лагоцька Г.М. Підприємницька діяльність : Навчальний посібник. Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2014. С. 138–156. URL: http://umo.edu.ua/images/content/depozitar/navichki_pracevlasht/pidpryemn_diyaln.pdf

Смерічевський С. Ф., Зацаринін С. А. Маркетингова стратегія просування інноваційних продуктів. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Т. 6. № 1. С. 21–31. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/165 (дата звернення: 25.02.2024).

Осипенко Н. О. Вплив кризових ситуацій на інтегровані маркетингові комунікації та внутрішнє середовище підприємства. Наук. вісн. Херсон. держ. ун-ту. Серія «Економічні науки». 2023. № 48. С. 25–30. URL: https://www.ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/804 (дата звернення: 25.02.2024).

Тенденції 2023 в управлінні маркетинговими комунікаціями : аналітичний звіт. Factum Group. URL: https://vrk.org.ua/images/Research_by_Factum_Group_and_VRK.pdf (дата звернення: 26.02.2024).

Єрмакова Я., Симоненко К. Маркетинг під час воєнного стану: канали комунікації, трансформація бізнесу і стратегій : спільний проект RAU і Promodo. URL: https://rau.ua/novyni/marketing-strategij-rau-promodo/ (дата звернення: 26.02.2024).

Дмитрик К. Маркетингові комунікації під час війни: 2023 VS 2022. Аптека.ua. 2024. № 5 (1426). URL: https://www.apteka.ua/article/685865 (дата звернення: 26.02.2024).

Зеркаль А. В., Балабуха К. Є. Маркетинг під час воєнного стану: побудова каналів комунікації та трансформація бізнесу. Міжн. наук. журн. «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2023. № 1. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-1-8551 (дата звернення: 25.02.2024).

Ialoveha N. I. (2023) Marketynhovi komunikatsii v umovakh viiny: vyklyky i shliakhy prosuvannia tovariv [Marketing communications in wartime: challenges and ways to promote goods]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava – Scientific Notes of Lviv University of Business and Law, no. 37, pp. 373–379. Available at: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/824 (accessed February 26, 2024).

Olshanskyj O.V. (2019) Analiz metodiv udoskonalennia biznes-protsesiv pidpryiemstv torhivli Information systems and technologies in the management of the enterprise activity [Analysis of methods for improving the business processes of trade enterprises]. Derzhava ta rehiony, no. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2019_2_20 (in Ukrainian)

Krasnyak O.P., Amons S.E. (2020) Marketyngovi doslidzhennya rynku i joho strukturnykh elementiv: teoretychnyj aspect [Marketing researches of market and its structural elements: theoretical aspect]. Efektyvna ekonomika [Online], no. 5. doi: 10.32702/2307-2105-2020.5.106. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7926 (in Ukrainian)

Anufrieva O.L., Palchevska T.H., Lahotska H.M. (2014) Pidpryemnytska diyalnist’ [Entrepreneurial activity]. [Tutorial]. Ivano-Frankivsk: Lileya-NV. Available at: http://umo.edu.ua/images/content/depozitar/na-vichki_pracevlasht/pidpryemn_diyaln.pdf (in Ukrainian)

Smerichevskyi S. F. & Zatsarynin S.A. (2022) Marketynhova stratehiia prosuvannia innovatsiinykh produktiv [Marketing strategy for promoting innovative products]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii – Marketing and Digital Technologies, vol. 6, no. 1, pp. 21–31. Available at: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/165 (accessed February 26, 2024).

Osypenko, N. O. (2023) Vplyv kryzovykh sytuatsii na intehrovani marketynhovi komunikatsii ta vnutrishnie seredovyshche pidpryiemstva [The impact of crisis situations on integrated marketing communications and the internal environment of the enterprise]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky» – Scientific Bulletin of Kherson State University. Series «Economic Sciences», no. 48, pp. 25–30. Available at: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2023-48-4 (accessed February 26, 2024).

Tendentsii 2023 v upravlinni marketynhovymy komunikatsiiamy [Trends 2023 in marketing communications management] : analitychnyi zvit [Analytical report]. Available at: https://vrk.org.ua/images/Research_by_Factum_Group_and_VRK.pdf (accessed February 26, 2024).

Yermakova Ya. & Symonenko K. (2023, January 20) Marketynh pid chas voiennoho stanu: kanaly komunikatsii, transformatsiia biznesu i stratehii (spilnyi proekt RAU i Promodo) [Marketing during martial law: communication channels, business transformation and strategies (joint project of RAU and Promodo)]. Available at: https://rau.ua/novyni/marketing-strategij-rau-promodo/ (accessed February 26, 2024).

Dmytryk K. (2024, February 5). Marketynhovi komunikatsii pid chas viiny: 2023 VS 2022 [Marketing communications during the war: 2023 VS 2022]. Apteka.ua, no. 5. Available at: https://www.apteka.ua/article/685865 (accessed February 26, 2024).

Zerkal A. V. & Balabukha K.Y. (2023) Marketynh pid chas voiennoho stanu: pobudova kanaliv komunikatsii ta transformatsiia biznesu [Marketing in war time: Building communication channels and business transformation]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Seriia: "Ekonomichni nauky" – International Scientific Journal "Internauka". Series: "Economic Sciences", no. 1. Available at: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-1-8551 (accessed February 26, 2024).

Article views: 11
PDF Downloads: 8
Published
2024-04-29
How to Cite
Fisunenko, P., & Kosobryukhov, I. (2024). SYNERGETIC APPROACH OF MARKETING MANAGEMENT OF REAL ESTATE MANAGEMENT COMPANIES: ANALYSIS OF OPPORTUNITIES AND ASSESSMENT OF PERSPECTIVES. Economy and Society, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-112
Section
MARKETING