PROMOTION OF CUSTOMS SERVICES IN SOCIAL MEDIA MARKETING

Keywords: customs services, promotion, conversion, media marketing, tools, restrictions, network, Internet, visitors

Abstract

Peculiarities and methods of promoting customs services in social media marketing have been studied. The need for a clear toolkit for the promotion of customs services in social media marketing and the need to identify and eliminate restrictions that prevent the company from realizing its potential in social media marketing are highlighted. Recommendations for the implementation of tools based on conversion at the enterprise for the purpose of promoting customs services in social media marketing, and for the application of Goldratt's theory of limitations in the promotion of customs services in social media marketing have been formed. It is indicated that the promotion of customs services in social media marketing holds profound significance in the contemporary business landscape. As global trade continues to expand, customs services play a crucial role in facilitating the seamless movement of goods across borders. Leveraging social media platforms for the promotion of these services offers a multitude of benefits and opportunities for businesses operating in the customs industry. Social media provides a dynamic and interactive environment for engagement. Customs services often involve complex procedures and regulations, and social media offers a space for companies to demystify these processes. Educational content, updates on regulatory changes, and informative posts can be shared to keep the audience well-informed. Establishing an active presence on social media also allows for direct communication with clients, addressing inquiries promptly and building a trustworthy relationship. By strategically promoting customs services on these platforms, companies can tap into a vast audience and raise awareness about their offerings. This not only enhances brand visibility but also ensures that potential clients are informed about the comprehensive range of customs services available. It is highlighted that the promotion of customs services in social media marketing is not just a modern trend but a strategic necessity. It offers a powerful platform to reach a vast audience, engage with clients, stay informed about industry dynamics, and build a positive brand image.

References

Чміль Г. Л. Соціальний медіа маркетинг як інструмент просування послуг підприємства індустрії гостинності. Ефективна економіка. 2020. № 8. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8126

Братко О. С., Саламон І. Р. Використання цифрових технологій для просування продукції на міжнародних ринках. Ефективна економіка. 2022. № 5. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=10289

Віннікова І., Гребньов Г., Пузанова Ю. Особливості використання інструментів SMM у маркетинговій діяльності українських підприємств. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2017. № 14. С. 275–280.

Руди М. Інтеграція інструментів SMM у маркетингову діяльність українських підприємств. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. 2013. № 24 (997). С. 136–142.

Суровцев О. Соціальний медіа-маркетинг як маркетингова комунікація підприємств під час виходу на зовнішні ринки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. № 9. С. 145–148.

Григор'єва Л.В. Застосування соціального медіа-маркетингу в просуванні туристичного продукту. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2018. №1. С. 166-170.

Пашко О. В., Гончаренко І. М. Проблеми сучасного медіа маркетингу як сучасний інструмент просування послуг підприємства. Актуальні проблеми інноваційного розвитку кластерного підприємництва в Україні : матеріали IV Всеукр. наук.-практ. конф. (27 березня 2020 р., м. Київ). – Київ : КНУТД, 2020. С. 81-84.

Міщенко Д. А., Даценко В. В., Хурдей В. Д. Маркетингові дослідження у сфері митних послуг. Ефективна економіка. 2020. № 12. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8439

Цифровий маркетинг – модель маркетингу XXI сторіччя : монографія / за ред. М.А. Окландера. Одеса : Астропринт, 2017. 292 с.

Chmil H. L. (2020) Sotsialnyi media marketynh yak instrument prosuvannia posluh pidpryiemstva industrii hostynnosti [Social media marketing as a tool for promoting the services of a hospitality industry enterprise]. Efektyvna ekonomika, No8. Avаitable at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8126

Bratko O. S., Salamon I. R. (2022) Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii dlia prosuvannia produktsii na mizhnarodnykh rynkakh [Use of digital technologies to promote products on international markets]. Efektyvna ekonomika, No5. Avаitable at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=10289

Vinnikova I., Hrebnov H., Puzanova Yu. (2017) Osoblyvosti vykorystannia instrumentiv SMM u marketynhovii diialnosti ukrainskykh pidpryiemstv [Peculiarities of using SMM tools in the marketing activities of Ukrainian enterprises]. Efektyvna ekonomika, No. 14. pp. 275–280. (in Ukrainian)

Rudy M. (2013) Intehratsiia instrumentiv SMM u marketynhovu diialnist ukrainskykh pidpryiemstv [Integration of SMM tools in the marketing activity of Ukrainian enterprises]. Visnyk NTU «KhPI». Seriia: Aktualni problemy upravlinnia ta finansovo-hospodarskoi diialnosti pidpryiemstva, No24 (997). pp. 136–142. (in Ukrainian)

Surovtsev O. (2016) Sotsialnyi media-marketynh yak marketynhova komunikatsiia pidpryiemstv pid chas vykhodu na zovnishni rynky [Social media marketing as marketing communication of enterprises when entering foreign markets]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, No 9. pp. 145–148. (in Ukrainian)

Hryhorieva L.V. (2018) Zastosuvannia sotsialnoho media-marketynhu v prosuvanni turystychnoho produktu [The application of social media marketing in the promotion of a tourist product]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, No1. pp. 166-170. (in Ukrainian)

Pashko O. V., Honcharenko I. M. (2020) Problemy suchasnoho media marketynhu yak suchasnyi instrument prosuvannia posluh pidpryiemstva. Aktualni problemy innovatsiinoho rozvytku klasternoho pidpryiemnytstva v Ukraini: materialy IV Vseukr. nauk.-prakt. konf. [Problems of modern media marketing as a modern tool for the promotion of enterprise services. Actual problems of innovative development of cluster entrepreneurship in Ukraine]: materials IV Vseukr. science and practice conf. Kyiv: KNUTD, pp. 81-84. (in Ukrainian)

Mishchenko D. A., Datsenko V. V., Khurdei V. D. (2020) Marketynhovi doslidzhennia u sferi mytnykh posluh [Marketing research in the field of customs services]. Efektyvna ekonomika, No. 12. Avаitable at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8439

Oklandera M.A. (2017) Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu XXI storichchia [Digital marketing - a model of marketing of the 21st century] Odesa : Astroprynt 292 p. (in Ukrainian)

Article views: 48
PDF Downloads: 41
Published
2023-10-31
How to Cite
Hryhoriev, O., Petryshyn, N., & Belianska, O. (2023). PROMOTION OF CUSTOMS SERVICES IN SOCIAL MEDIA MARKETING. Economy and Society, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-57
Section
MANAGEMENT