ЕФЕКТИВНІ МІЖНАРОДНІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК АСПЕКТ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ

Ключові слова: міжнародні комунікації, готельний бізнес, міжкультурна комунікація, soft skills, глобалізація, клієнтоорієнтованість

Анотація

Питання міжнародних комунікацій у готельному бізнесі стає все більш важливим в умовах глобалізації та зростаючої конкуренції. Проаналізовано роль міжкультурної та мовної компетентності персоналу, адже уміння ефективно взаємодіяти з представниками різних культур є запорукою успішного обслуговування гостей з усього світу. Окрему увагу приділено викликам, з якими стикаються компанії у процесі глобальної взаємодії: мовні бар'єри, відмінності в культурних нормах і цінностях, а також можливі непорозуміння, що можуть виникати під час спілкування. Представлено сучасні стратегії покращення комунікаційного процесу в мультикультурному середовищі. Надано рекомендації щодо удосконалення комунікативних практик, які можуть допомогти готельним компаніям підвищити свою конкурентоспроможність на світовому ринку, створити позитивний імідж і забезпечити високий рівень задоволеності своїх гостей.

Посилання

Customer Experience In The Hotel Industry Statistics. URL: https://wifitalents.com/customer-experience-in-the-hotel-industry-statistics/ (дата звернення: 17.08.2025).

Linder J. Customer Experience In The Hotel Industry Statistics. Gitnux. 2025. URL: https://gitnux.org/customer-experience-in-the-hotel-industry-statistics/ (дата звернення: 17.08.2025).

Eser A. Customer Experience In The Hotel Industry Statistics. Zipdo. 2025. URL: https://zipdo.co/customer-experience-in-the-hotel-industry-statistics/ (дата звернення: 17.08.2025).

Мендела І.Я., Мендела Є.М. «Soft skills» як запорука успішного бізнесу готельно-ресторанних підприємств. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2022. №3. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2022-3-12-01

Колбіна Т.В. Міжкультурна комунікація в міжнародному бізнесі: навч. посіб. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. 128 с.

Borza Valentin. Intercultural Corporate Communication in the Luxury Hotel Industry. In: Luxus als Distinktionsstrategie: Kommunikation in der internationalen Luxus-und Fashionindustrie. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018. P. 213-232.

Круль Г., Заячук О. Організація і технологія надання послуг гостинності: навч. посіб. 2-ге вид., перероб. і доп. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2022. 488 с.

Білоброва Ю. О. Англійська мова як засіб міжкультурної комунікації у туристичній та готельно-ресторанній галузі. Філологічні студії. 2025. С. 63-68.

Лисюк Т.В. Інноваційні рішення в готельно-ресторанному бізнесі: технології автоматизації та персоналізації послуг. Економіка та суспільство, 2024. № 67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-13

Бабіцький Р. Сутність та відмінності організаційно-економічного механізму управління підприємством. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. № 5–6 (294–295). C. 64–72. DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2022-5-6-294-295-64-72

Ніколайчук О.А., Ауліна Р.І., Миснік Я.С. Удосконалення управління якістю обслуговування у готельному закладі. Торгівля і ринок України. 2024. № 1(53). DOI: https://doi.org/10.33274/2079-4762-2023-53-1-64-80

Гакова М.В. Міжнародні готельні мережі: сутність та особливості в умовах глобалізації. Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор». 2023. С. 42-47.

Muhammad A., Lubna A., Shahabuddin H. A Study of Cross Cultural Communication Strategy: Case of Marriott Hotels & Resorts. Journal of Literature, Languages and Linguistics. 2016. Vol. 19. Р. 117-126.

Patafta D., Milohnić I. Challenges of managerial communication in hotel business operations. Tourism & Hospitality Industry-Trends and Challenges : 26th Biennial International Congress. University of Rijeka, 2022. P. 209-225.

Савченко Т., Ніколюк О., Нікітчіна Т. Ефективність системи бізнес-комунікацій закладів гостинності. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. 2021. №10. C. 84-91.

Customer Experience In The Hotel Industry Statistics. Available at: https://wifitalents.com/customer-experience-in-the-hotel-industry-statistics/ (accessed August 17, 2025).

Linder J. Customer Experience In The Hotel Industry Statistics. Gitnux. 2025. Available at: https://gitnux.org/customer-experience-in-the-hotel-industry-statistics/ (accessed August 17, 2025).

Eser A. Customer Experience In The Hotel Industry Statistics. Zipdo. 2025. Available at: https://zipdo.co/customer-experience-in-the-hotel-industry-statistics/ (accessed August 17, 2025).

Mendela I.Ia., Mendela Ye.M. (2022) «Soft skills» yak zaporuka uspishnoho biznesu hotelnorestorannykh pidpryiemstv ["Soft skills" as a key to successful business in hotel and restaurant enterprises]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, vol. 3. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2022-3-12-01 (in Ukrainian)

Kolbina T. V. (2018) Mizhkulturna komunikatsiia v mizhnarodnomu biznesi [Intercultural communication in international business: a textbook]. navch. posib. Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia. 128 s. (in Ukrainian)

Borza Valentin. (2018) Intercultural Corporate Communication in the Luxury Hotel Industry. In: Luxus als Distinktionsstrategie: Kommunikation in der internationalen Luxus-und Fashionindustrie. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, pp. 213-232.

Krul H., Zaiachuk O. (2022) Orhanizatsiia i tekhnolohiia nadannia posluh hostynnosti [Organization and technology of providing hospitality services: a textbook]. navch. posib. 2-he vyd., pererob. i dop. Chernivtsi: Chernivets. nats. un-t im. Yu. Fedkovycha. 488 p. (in Ukrainian)

Bilobrova Yu. O. (2025) Anhliiska mova yak zasib mizhkulturnoi komunikatsii u turystychnii ta hotelno-restorannii haluzi [English as a means of intercultural communication in the tourism and hotel and restaurant industry]. Filolohichni studii. S. 63-68. (in Ukrainian)

Lysiuk T.V. (2024) Innovatsiini rishennia v hotelno-restorannomu biznesi: tekhnolohii avtomatyzatsii ta personalizatsii posluh [Innovative solutions in the hotel and restaurant business: technologies for automation and personalization of services]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-13 (in Ukrainian)

Babitskyi R. (2022) Sutnist ta vidminnosti orhanizatsiino-ekonomichnoho mekhanizmu upravlinnia pidpryiemstvom [The essence and differences of the organizational and economic mechanism of enterprise management]. Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu, 5–6 (294–295), pp. 64–72. DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2022-5-6-294-295-64-72 (in Ukrainian)

Nikolaichuk O.A., Aulina R.I., Mysnik Ya.S. (2024) Udoskonalennia upravlinnia yakistiu obsluhovuvannia u hotelnomu zakladi [Improving service quality management in a hotel establishment]. Torhivlia i rynok Ukrainy, vol. 1(53). DOI: https://doi.org/10.33274/2079-4762-2023-53-1-64-80 (in Ukrainian)

Hakova M.V. (2023) Mizhnarodni hotelni merezhi: sutnist ta osoblyvosti v umovakh hlobalizatsii [International hotel chains: essence and features in the context of globalization]. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Biznes-navihator», pp. 42-47. (in Ukrainian)

Muhammad A., Lubna A., Shahabuddin H. (2016) A Study of Cross Cultural Communication Strategy: Case of Marriott Hotels & Resorts. Journal of Literature, Languages and Linguistics, vol. 19, pp. 117-126.

Patafta D, Milohnić I. (2022) Challenges of managerial communication in hotel business operations. In: 26th Biennial International Congress Tourism & Hospitality Industry-Trends and Challenges. University of Rijeka, pp. 209-225.

Savchenko T., Nikoliuk O., Nikitchina T. (2021). Efektyvnist systemy biznes-komunikatsii zakladiv hostynnosti [The effectiveness of the business communications system of hospitality establishments]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika, vol. 10, pp. 84-91. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-08-25
Як цитувати
Нікітчіна, Т., Кожевнікова, В., & Федосова, К. (2025). ЕФЕКТИВНІ МІЖНАРОДНІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК АСПЕКТ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ. Економіка та суспільство, (78). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-126
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА