АВТОРСЬКІ ТУРИ ЯК ПЕРСПЕКТИВНИЙ РІЗНОВИД І ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК РОЗБУДОВИ ВНУТРІШНЬОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ
Анотація
Статтю присвячено розгляду авторських турів, які можуть стати вагомим чинником розбудови внутрішнього туризму в країні. Мета дослідження: розгляд вітчизняного досвіду організації таких турів та визначення їх ефективності для розвитку внутрішнього туризму. Використано методи спостереження, накопичування фактів та їх аналізу, опис факторів і явищ, систематизація і узагальнення інформації. В статті зроблено ретроспективний аналіз появи авторських турів як результату переорієнтації масового конвеєрного туризму на вузькоспеціалізований, визначено їх специфічні характеристики як окремого підвиду спеціалізованого нішевого туризму, зокрема такі як окреслене коло споживачів, об’єднаних спільним бажанням отримання незвичних вражень та взаємним спілкуванням, багатоаспектність цілей, унікальні програм.
Посилання
Бабарицька В. К., Малиновська О. Ю. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту. Навчальний посібник. 2-ге вид., перероб. та доп. К. : «Альтерпрес», 2008. 288 с.
Кифяк В. Ф. Організація туризму: Навчальний посібник. Чернівці : Книги XXI, 2008. 344 с.
Грабовський Ю.А., Скалій О.В., Скалій Т.В. Спортивний туризм. Навчальний посібник. Тернопіль : Навчальна книга.2009. 304 с.
Пуцентейло П.Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва. Навч. посібник. К. : Центр учбової літератури, 2007. 344 с.
Сокол Т.Г. Основи туризмознавства. Навчальний посібник. К. : Ред Лайн, 1999. 77 с.
Cокол Т.Г. Основи туристичної діяльності. Підручник / За заг. ред. В.Ф.Орлова. К. : Грамота, 2006. 264 с.
Novelli M. Niche Tourism: Contemporary issues, trends and cases/ Oxfordand Burlington: Elsevier Butterworth Heinemann. 2005. URL: https://api.pageplace.de/preview/DT0400.9781136376177_A23851326/preview-9781136376177_A23851326.pdf (дата звернення 13.02.2025).
Lew, Alan A. Long Tail tourism: New geographies for marketing niche tourism products. Journal of Travel and Tourism Marketing. 2008. Vol. 25 (3 – 4). P. 409–419. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/ 10548400802508515
Ali-Nay, J. M. The role of niche tourist products in the Development of the Destination. 2011. URL: https://dokumen.tips/documents/the-role-of-niche-tourism-products-in-mediaworktribeoutput-209366fullthesispdfpdfappendix.html?page=23 (дата звернення 13.02.2025).
O’Regan M. Niche Tourism. In: The SAGE International Encyclopedia of Travel and Tourism. 2017. P. 901–904. DOI: http://dx.doi.org/https://doi. org/10.4135/9781483368924
Лозинський Р., Кучинська І. Спеціалізований (нішевий) туризм: розвиток концепції в українській і зарубіжній науковій літературі. Вісник Львівського університету. Серія географічна. 2018. Вип. 52. С. 170–182. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ vgg.2018.52.10183
Уварова Г. Ш., Мелько Л. Ф. Нішевий туризм як чинник активізації регіонального туризму в Україні. Вчені записки Університету «КРОК». 2021. № 1 (61). С. 154–162. DOI: https://doi.org/10.31732/ 2663-2209-2021-61-154-162
Щука Г.П. Нішевий туризм: концептуальні питання. Нішеві види туризму : [монографія]. Берегове: Вид-во «ЗУІ ім. Ф.Ракоці ІІ», 2024. С. 6–43. DOI: 10.58423/978-617-8143336/8-44
Щука Г.П., Міхо О.І., Літовка-Деменіна С. Нішевий туризм як шлях розвитку повоєнної України. Причорноморські економічні студії.. Випуск 84. 2023. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.84-29
Колотуха О.В. Cпортивний туризм та активна рекреація: географія, систематизація, практика (словник-довідник). Льотна академія Національного авіаційного університету. 2021. URL: https://geohub.org.ua/node/5865 (дата звернення 13 лютого 2025 р.)
Авторські тури. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki (дата звернення 13 лютого 2025 р.)
Edwards, J. Challenges in managing and promoting Niche Tourism in the Irpinia region. Palermo Business Review. 2012. Special Issue. С. 207–212. URL: https://www.palermo.edu/economicas/PDF_2012/PBR6/PBR-edicion-especial-16.pdf (дата звернення 13 лютого 2025 р.)
Державне агентство розвитку туризму України. Офіційний сайт. URL: https://www.tourism.gov.ua. (дата звернення 13 лютого 2025 р.)
Смаки Яготинщини. URL: https://www.facebook.com/groups/1089248341888 (дата звернення 13 лютого 2025 р.)
Мандруй Київщиною. URL: https://kyivregiontours.gov.ua/index (дата звернення 13.02.2025).
Тренди Туризму. URL: https://www.facebook.com/groups/191683413811994? (дата звернення 13 лютого 2025 р.)
Юльча Непосидюча. URL: https://www.facebook.com/YulchaTravelClub/ (дата звернення 13.02.2025).
Babaritska, V. K., & Malynovska, O. Y. (2008). Menedzhment turyzmu. Turoperatyng. Poniatiino-terminalohichni osnovy, servise zabezpechennia turproduktu [Tourism management. Tour operating. Conceptual and terminological foundations, service provision of the tourism product] (2nd ed.). Kyiv: Alterpress. 288 р. (іn Ukrainian).
Kyfiak, V. F. (2008). Orhanizatsiia turyzmu [Tourism organization]. Chernivtsi: Knyhy XXI. 344 р. (іn Ukrainian).
Hrabovskyi, Yu. A., Skalii, O. V., & Skalii, T. V. (2009). Sportyvnyi turyzm [Sports tourism]. Ternopil: Navchalna Knyha, 304 р. (In Ukrainian).
Putsenteilo, P. R. (2007). Ekonomika i orhanizatsiia turystychno-hotelnoho pidpryiemnytstva [Economy and organization of tourism and hotel entrepreneurship]. Kyiv: Tsentr Uchbovoi Literatury, 344 р. (іn Ukrainian).
Sokol, T. H. (1999). Osnovy turyzmoznavstva [Basics of tourism studies]. Kyiv: Red Line, 77 р. (іn Ukrainian).
Sokol, T. H. (2006). Osnovy turystychnoi diialnosti [Basics of tourism activities] (V. F. Orlov, Ed.). Kyiv: Hramota, 264 р. (іn Ukrainian).
Novelli, M. (2005). Niche tourism: Contemporary issues, trends and cases. Oxford & Burlington: Elsevier Butterworth Heinemann. Available at: https://api.pageplace.de/preview/DT0400.9781136376177_A23851326/preview-9781136376177_A23851326.pdf (accessed February 13, 2025).
Lew, A. A. (2008). Long tail tourism: New geographies for marketing niche tourism products. Journal of Travel and Tourism Marketing, 25(3–4), 409–419. DOI: https://doi.org/10.1080/10548400802508515
Ali-Nay, J. M. (2011). The role of niche tourist products in the development of the destination. Available at: https://dokumen.tips/documents/the-role-of-niche-tourism-products-in-mediaworktribeoutput-209366fullthesispdfpdfappendix.html? (accessed February 13, 2025).
O’Regan, M. (2017). Niche tourism. In The SAGE International Encyclopedia of Travel and Tourism (pp. 901–904). DOI: https://doi.org/10.4135/9781483368924.
Lozinskyi, R., & Kuchynska, I. (2018). Spetsializovanyi (nishevyi) turyzm: rozvytok kontseptsii v ukrainskii i zarubizhnii naukovii literaturi [Specialized (niche) tourism: Development of the concept in Ukrainian and foreign scientific literature]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia heohrafichna, 52, 170–182. DOI: https://doi.org/10.30970/vgg.2018.52.10183 (іn Ukrainian)
Uvarova, H. Sh., & Melko, L. F. (2021). Nishevyi turyzm yak chynnyk aktyvizatsii rehionalnoho turyzmu v Ukraini [Niche tourism as a factor in activating regional tourism in Ukraine]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK», 1(61), 154–162. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-61-154-162 (іn Ukrainian)
Shchuka, H. P. (2024). Nishevyi turyzm: kontseptualni pytannia [Niche tourism: Conceptual issues]. Nishevi vydy turyzmu – Niche types of tourism. Berehove: Vydavnytstvo «ZUI im. F. Rakotsi II», pp. 6–43. DOI: 10.58423/978-617-8143336/8-44 (іn Ukrainian)
Shchuka, H. P., Mikho, O. I., & Litovka-Demenina, S. (2023). Nishevyi turyzm yak shliakh rozvytku povoiiennoi Ukrainy [Niche tourism as a way of developing post-war Ukraine]. Prychornomorski ekonomichni studii, 84. DOI: https://doi.org/10.32782/bses.84-29 (іn Ukrainian)
Kolotukha, O. V. (2021). Sportyvnyi turyzm ta aktyvna rekreatsiia: heohrafiia, systematyzatsiia, praktyka (slovnyk-dovidnyk) [Sports tourism and active recreation: Geography, systematization, practice (dictionary-guide)]. Flight Academy of the National Aviation University. Available at: https://geohub.org.ua/node/5865 (accessed February 13, 2025) (іn Ukrainian).
Wikipedia contributors. (n.d.). Avtorski tury [Author’s tours]. Wikipedia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki (accessed February 13, 2025). (іn Ukrainian).
Edwards, J. (2012). Challenges in managing and promoting niche tourism in the Irpinia region. Palermo Business Review, Special Issue, 207–212. Available at: https://www.palermo.edu/economicas/PDF_2012/PBR6/PBR-edicion-especial-16.pdf (accessed February 13, 2025).
State Agency for Tourism Development of Ukraine. (n.d.). Official website. Available at: https://www.tourism.gov.ua (accessed February 13, 2025) (іn Ukrainian)
Smaky Yahotynshchyny. (n.d.). Available at: https://www.facebook.com/groups/1089248341888 (accessed February 13, 202 (іn Ukrainian)
Mandruy Kyivshchynoiu. (n.d.). Available at: https://kyivregiontours.gov.ua/index (accessed February 13, 2025) (іn Ukrainian)
Trendy Turyzmu. (n.d.). Available at: https://www.facebook.com/groups/191683413811994 (accessed February 13, 2025) (іn Ukrainian)
Yulcha Neposydyucha. (n.d.). Available at: https://www.facebook.com/YulchaTravelClub/ (accessed February 13, 2025) (іn Ukrainian)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.