ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ТУРИСТИЧНИХ АТРАКЦІЙ ЯК ІНСТРУМЕНТ АДАПТАЦІЇ ГАЛУЗІ ДО УМОВ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ (МОЖЛИВОСТІ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ)
Анотація
У статті обґрунтовано необхідність диверсифікації туристичних атракцій в Карпатському регіоні – найбільш популярній туристичній дестинації України в умовах війни. Проаналізовано етапи розвитку туризму в останні роки, які характеризуються значною невизначеністю економічних умов через пандемію та війну в Україні. В межах Івано-Франківської обл. ідентифіковано нові туристичні атракції – базари Гуцульщини, проаналізовано їх значення для диверсифікації туристичних пропозицій. Акцентовано увагу на негативних аспектах впливу туризму на місцеві ремесла та виробництва, які в літературі означені як ерозія культури та реконструйований етнос. Зроблені висновки, що протягом затяжної війни внутрішній туризм розвивається, тому проаналізовані в статті туристичні об’єкти можуть бути новими туристичними атракціями шопінг туризму та складовими інших пізнавальних туристичних продуктів.
Посилання
Статистика: надходження до держбюджету. Офіційна сторінка ДАРТ. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/u-2024-roci-do-derzhbyudzhetu-vid-turistichnoyi-galuzi-vzhe-nadiyshlo-616-mln-grn (дата звернення 26.11.2024)
Economic Impact Reports. World Travel & Tourism Council. URL: https://wttc.org/Research/Economic-Impact (дата звернення 26.11.2024)
How COVID-19 is changing the world: a statistical perspective Volume III URL: https://unstats.un.org/unsd/ccsa/documents/covid19-report-ccsa_vol3.pdf (дата звернення 26.11.2024)
Роїк О., Лущик М. Розвиток туристичної сфери України в умовах підвищених епідемічних ризиків. Економіка та суспільство. 2020 (22).URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-9 (дата звернення 29.11.2024)
Даниленко-Кульчицька В.А. Вплив пандемії Covid-19 на туристичний ринок світу та України. Причорноморські економічні студії. Випуск 58-1. 2020. С.120 – 124. URL: https://doi.org/10.32843/bses.58-20 (дата звернення 26.11.2024)
Мазаракі А., Ткаченко Т., Гладкий О. Світовий туризм у період пандемії COVID-19. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2020. № 5. С. 27-41. URL: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(133)03 (дата звернення 29.11.2024)
Побігун О.В., Коробейникова Я.С. Антикризовий менеджмент у сфері готельно-ресторанного бізнесу в умовах пандемії Covid-19. Науковий вісник Івано=Франківського національного технічного університету нафти і газу. Серія Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості. 2022: № 1(25). URL: https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-172-182 (дата звернення 29.11.2024)
Непочатенко В.О. Covid-19 і туризм: аналіз ситуації та економічні шляхи виходу з кризи. Ефективна економіка. 2020. № 7. URL: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.7.52 . (дата звернення 29.11.2024)
Омельчак Г. (). Особливості інноваційного розвитку туризму в Україні в умовах війни та євроінтеграції. Сталий розвиток економіки. 2023. 1(46). С.106-109. URL:https://doi.org/10.32782/2308-1988/2023-46-14 (дата звернення 20.12.2024).
Зарубіна, А., Сіра, Е., & Демчук, Л. Особливості туризму в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022 (41). URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-14 (дата звернення 20.12.2024).
Щука Г.П., Міхо О.І., Літовка-Деменіна С.Г. Нішевий туризм як шлях розвитку повоєнної України. Причорноморські економічні студії. 2023. Вип. 84. С. 174 – 179. https://doi.org/10.32782/bses.84-29 (дата звернення 20.12.2024).
Карпенко Ю., Логвин М., Тараненко О., Логвин Д., Луценко, О. (). Стан розвитку туризму в умовах війни та повоєнне відновлення. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2023. 2 (108). С. 59-68. URL: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-2-8 (дата звернення 20.12.2024).
Бойко З., Горожанкіна Н., Грушка В. Тенденції розвитку туризму в Україні в умовах воєнного часу. Економіка та суспільство. 2024 (59). URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-7 (дата звернення 20.12.2024).
За 9 місяців 2024 р. до державного бюджету надійшло понад 2 млд.грн. Офіційна сторінка ДАРТ. URL:https://www.tourism.gov.ua/blog/za-9-misyaciv-2024-roku-do-derzhavnogo-byudzhetu-vid-turistichnoyi-galuzi-nadiyshlo-ponad-2-mlrd-grn (дата звернення 20.12.2024).
365. Мережа туристичних комплексів. URL: https://tur365.ua/shop-tur-na-stryjskyj-rynok (дата звернення 20.12.2024).
Інформаційний портал «Ваш турагент». Шоп-тур «Гуцульські закупи». URL: https://help.vashturagent.lviv.ua/?p=260 (дата звернення 20.12.2024).
Косівська кераміка – спадщина ЮНЕСКО. Українська правда. URL: https://life.pravda.com.ua/culture/2019/12/13/239317/ (дата звернення 20.02.2025).
Statystyka: nadkhodzhennia do derzhbiudzhetu. Ofitsiina storinka DART. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/u-2024-roci-do-derzhbyudzhetu-vid-turistichnoyi-galuzi-vzhe-nadiyshlo-616-mln-grn (accessed November 26, 2024)
Economic Impact Reports. World Travel & Tourism Council. URL: https://wttc.org/Research/Economic-Impact (accessed November 26, 2024)
How COVID-19 is changing the world: a statistical perspective Volume III. URL: https://unstats.un.org/unsd/ccsa/documents/covid19-report-ccsa_vol3.pdf (accessed November 26, 2024)
Roik O., & Lushchyk M. (2020) Rozvytok turystychnoi sfery Ukrainy v umovakh pidvyshchenykh epidemichnykh ryzykiv. [Development of the tourism sector of Ukraine in conditions of increased epidemic risks]. Ekonomika ta suspilstvo, (22).URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-9 (accessed November 29, 2024)
Danylenko-Kulchytska V.A. (2020) Vplyv pandemii Covid-19 na turystychnyi rynok svitu ta Ukrainy. [The impact of the Covid-19 pandemic on the global and Ukrainian tourism market]. Prychornomorski ekonomichni studii, Vypusk 58-1. рр.120 – 124. URL: https://doi.org/10.32843/bses.58-20 (accessed November 26, 2024)
Mazaraki A., Tkachenko T., Hladkyi O. (2020) Svitovyi turyzm u period pandemii COVID-19 [World tourism during the COVID-19 pandemic] Visnyk Kyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, № 5. рр. 27-41. URL: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(133)03 (accessed November 29, 2024)
Pobihun O.V., Korobeinykova Ya.S. (2022) Antykryzovyi menedzhment u sferi hotelno-restorannoho biznesu v umovakh pandemii Covid-19 [Anti-crisis management in the hotel and restaurant business during the Covid-19 pandemic]. Naukovyi visnyk Ivano-Frankivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu nafty i hazu. Seriia Ekonomika ta upravlinnia v naftovii i hazovii promyslovosti, № 1(25). URL: https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-172-182 (accessed November 29, 2024)
Nepochatenko V.O. (2020) Covid-19 i turyzm: analiz sytuatsii ta ekonomichni shliakhy vykhodu z kryzy [Covid-19 and tourism: analysis of the situation and economic ways out of the crisis.]. Efektyvna ekonomika, № 7. URL: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.7.52 (accessed November 29, 2024)
Omelchak H. (2023) Osoblyvosti innovatsiinoho rozvytku turyzmu v Ukraini v umovakh viiny ta yevrointehratsii [Peculiarities of innovative tourism development in Ukraine in conditions of war and European integration]. Stalyi rozvytok ekonomiky, 1(46). рр.106-109. URL: https://doi.org/10.32782/2308-1988/2023-46-14 (accessed December 20, 2024) [
Zarubina A., Sira E., Demchuk L. (2022) Osoblyvosti turyzmu v umovakh voiennoho stanu [Features of tourism under martial law]. Ekonomika ta suspilstvo, (41). URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-14 (accessed December 20, 2024)
Shchuka H.P., Mikho O.I., Litovka-Demenina S.H. (2023). Nishevyi turyzm yak shliakh rozvytku povoiiennoi Ukrainy [Niche tourism as a way of developing post-war Ukraine]. Prychornomorski Ekonomichni Studii – Black Sea Economic Studies, Issue 84, pp. 174–179. https://doi.org/10.32782/bses.84-29 (accessed December 20, 2024)
Karpenko Yu., Lohvyn M., Taranenko O., Lohvyn, D., Lutsenko O. (2023) Stan rozvytku turyzmu v umovakh viiny ta povoienne vidnovlennia [The state of tourism development during the war and post-war recovery]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriia «Ekonomichni nauky», 2 (108). рр. 59-68. URL: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-2-8 (accessed December 20, 2024)
Boiko Z., Horozhankina N., Hrushka V. (2024) Tendentsii rozvytku turyzmu v Ukraini v umovakh voiennoho chasu [Trends in tourism development in Ukraine during wartime]. Ekonomika ta suspilstvo, (59). URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-7 (accessed December 20, 2024)
Za 9 misiatsiv 2024 r. do derzhavnoho biudzhetu nadiishlo ponad 2 mld.hrn. Ofitsiina storinka DART [Over 2 billion UAH was received by the state budget in the first 9 months of 2024. Official page of DART]. URL:https://www.tourism.gov.ua/blog/za-9-misyaciv-2024-roku-do-derzhavnogo-byudzhetu-vid-turistichnoyi-galuzi-nadiyshlo-ponad-2-mlrd-grn (accessed December 20, 2024)
365. Merezha turystychnykh kompleksiv [365. Network of tourist complexes]. URL: https://tur365.ua/shop-tur-na-stryjskyj-rynok (accessed December 20, 2024)
Informatsiinyi portal Vash turahent. Shop-tur «Hutsulski zakupy» [Information portal Your travel agent. Shopping tour "Hutsul purchases"] URL: https://help.vashturagent.lviv.ua/?p=260 (accessed December 20, 2024)
Kosivska keramika – spadshchyna YuNESKO. Ukrainska pravda [Kosiv ceramics – UNESCO heritage. Ukrainska Pravda] URL: https://life.pravda.com.ua/culture/2019/12/13/239317/ (accessed February 20, 2025)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.