УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРОДУКЦІЇ ТА ПОСЛУГ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ НА ОСНОВІ МІЖНАРОДНИХ ПРИНЦИПІВ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ

Ключові слова: якість, принципи, управління якістю, система управління якістю продукції та послуг

Анотація

Стаття присвячена формуванню дієвої системи управління якістю продукції та послуг, що стає можливим завдяки дотриманню вимог, встановлених міжнародними стандартами ISO серії 9000. Визначено, що міжнародні стандарти ISO серії 9000 у комплексі формують узгоджену серію стандартів, спрямованих на управління якістю та ґрунтуються на принципах управління якістю. Застосування методологічного підходу на основі стандартів ISO серії 9000 до управління якістю підприємств ресторанного бізнесу буде сприяти ефективному управлінню якістю продукції та послуг, має практичну значущість реалізації та є одним із векторів діяльності операторів ринку. Окреслено перспективи розвитку системи управління якістю, що ґрунтується на дотриманні вимог міжнародних стандартів серії ISO серії 9000, які охоплюють питання сучасної методології управління якістю.

Посилання

Давидова О. Ю. Писаревський І. М., Ладиженська Р. С. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві. Харків : ХНАМГ, 2012. 468 с.

Давидова О. Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві. Харків : Іванченка І. С., 2018. 488 с.

ДСТУ ISO 9000:2015. Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів. (ISO 9000:2015, IDT). Чинний від 2015-12-21. Вид. офіц. Київ : УкрНДНЦ, 2016. 45 с. URL: https://khoda.gov.ua/image/catalog/files/%209000.pdf (дата звернення: 11.02.2025).

ДСТУ ISO 9001:2015. Системи управління якістю. Вимоги. (ISO 9001:2015, IDT). Вид. офіц. Київ : УкрНДНЦ, 2016. 31 с. URL: https://khoda.gov.ua/image/catalog/files/%209001.pdf (дата звернення: 11.02.2025).

ДСТУ ISO 9004:2001. Системи управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності. (ISO 9004:2000, IDT). Київ, 2001. 70 с. URL: https://dnaop.com/html/34051/doc-ISO_9004-2001 (дата звернення: 11.02.2025).

Козакова Н. В. Метрологічне забезпечення якості. Харків : НТУ «ХПІ», 2017. 11 с.

Мельничук С. Д., Боровиков О. Я., Баль-Прилипко Л. В. Основи системи державного технічного регулювання : навч. посіб. Київ : Вид. центр НУБіП України, 2012. 283 с.

Пархоменко М. М. Міжнародний досвід забезпечення якості продукції. Форум права. 2010. № 3. С. 344–350.

Русавська В. А. Категорія «якість» у контексті функціонування підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2018. № 2. С. 114–126. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2018.157181

Русавська В., Таран М. Теорія та практика управління якістю в історичній ретроспективі та їх вплив на сучасні концепції управління якістю. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 31. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-39

Фейгенбаум А., Фейгенбаум Д. Нова якість для XXI століття. Стандарти та якість. 2012. № 6. С. 59–62.

Davydova, O. Yu., Pysarevskyi, I. M., & Ladyzhenska, R. S. (2012). Upravlinnia yakistiu produktsii ta posluh u hotelno-restorannomu hospodarstvi [Quality management of products and services in the hotel and restaurant industry] Kharkiv: KhNAMH

Davydova, O. Yu. (2018). Upravlinnia yakistiu produktsii ta posluh u hotelno-restorannomu hospodarstvi [Quality management of products and services in the hotel and restaurant industry]. Kharkiv: Ivanchenka I. S.

DSTU ISO 9000:2015. (2016). Systemy upravlinnia yakistiu. Osnovni polozhennia ta slovnyk terminiv. (ISO 9000:2015, IDT). Chynnyi vid 2015-12-21. Vyd. ofits. [DSTU ISO 9000:2015. Quality management systems. Basic provisions and a dictionary of terms. (ISO 9000:2015, IDT). Effective from 2015-12-21. Official edition]. Kyiv: UkrNDNTs. Available at: https://khoda.gov.ua/image/catalog/files/%209000.pdf (accessed February 11, 2025).

DSTU ISO 9001:2015. (2016). Systemy upravlinnia yakistiu. Vymohy. (ISO 9001:2015, IDT). Vyd. ofits. [Quality management systems. Requirements. (ISO 9001:2015, IDT). Official edition] Kyiv: UkrNDNTs. Available at: https://khoda.gov.ua/image/catalog/files/%209001.pdf (accessed February 11, 2025).

DSTU ISO 9004:2001. (2001). Systemy upravlinnia yakistiu. Nastanovy shchodo polipshennia diialnosti. (ISO 9004:2000, IDT) [DSTU ISO 9004:2001. Quality management systems. Guidelines for improving performance. (ISO 9004:2000, IDT)]. Kyiv. Available at: https://dnaop.com/html/34051/doc-ISO_9004-2001 (accessed February 11, 2025).

Kozakova, N. V. (2017). Metrolohichne zabezpechennia yakosti [Metrological Quality Assurance]. Kharkiv: National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute".

Melnychuk, S. D., Borovykov, O. Ya., & Bal-Prylypko, L. V. (2012). Osnovy systemy derzhavnoho tekhnichnoho rehuliuvannia [Fundamentals of the State Technical Regulation System]. Kyiv: Vyd. tsentr NUBiP Ukrainy.

Parkhomenko, M. M. (2010). Mizhnarodnyi dosvid zabezpechennia yakosti produktsii [International Experience in Product Quality Assurance]. Forum prava – Law Forum, 3, 344–350.

Rusavska, V. A. (2018), Katehoriia "iakist" u konteksti funktsionuvannia pidpryiemstv hotelno-restorannoho biznesu [The Quality Category in the Context of Enterprises of Hotel and Restaurant Business Functioning]. Restaurant and hotel consulting. Innovations, no. 2, pp. 114–126. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2018.157181

Rusavska, V., & Taran, M. (2021). Teoriia ta praktyka upravlinnia yakistiu v istorychnii retrospektyvi ta yikh vplyv na suchasni kontseptsii upravlinnia yakistiu [Theory and practice of quality management in historical retrospective and their influence on modern concepts of quality management]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, 31. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-39

Feihenbaum, A., & Feihenbaum, D. (2012). Nova yakist dlia XXI stolittia [New quality for the 21st century]. Standarty ta yakist – Standards and quality, 6, 59–62.

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Русавська, В. (2025). УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРОДУКЦІЇ ТА ПОСЛУГ В ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ НА ОСНОВІ МІЖНАРОДНИХ ПРИНЦИПІВ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ . Економіка та суспільство, (71). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-91
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА