ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОЦЕСУ КООПЕРАЦІЇ У СФЕРІ ТУРИЗМУ

Ключові слова: кооперація у туризмі, інтеграційні процеси, стратегічні альянси, конкурентоспроможність, туристичні підприємства

Анотація

У статті досліджено організаційно-економічні засади процесу кооперації у сфері туризму. Проаналізовано теоретичні підходи до розуміння кооперації та її впливу на розвиток туристичних підприємств. Розглянуто сучасні тенденції інтеграційних процесів, включаючи створення стратегічних альянсів, мережевих форм кооперації та впровадження інноваційних технологій. Проаналізовано успішні приклади стратегічних альянсів у різних галузях, таких як авіація (Star Alliance), технології (Google та NASA), готельно-ресторанний бізнес (Coca-Cola та McDonald's), що демонструють ефективність кооперації для досягнення спільних цілей. Розглянуто, як ефективне партнерство може забезпечити значні досягнення, включаючи розширення ринків, зниження витрат, впровадження інновацій та підвищення конкурентоспроможності. Особлива увага приділена можливостям застосування подібних коопераційних стратегій у сфері туризму. Результати дослідження можуть бути використані для розробки стратегій розвитку підприємств туризму, спрямованих на посилення коопераційних зв'язків і оптимізацію організаційно-економічних процесів.

Посилання

Шамара І.М. Інтеграційні процеси в управлінні підприємств туристичної галузі. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2014. № 1144. Т. 1 Економічні науки, вип. 3. С. 179–181.

Oliinyk, O., Dolynska, O., Polova, O., Shykina, O. and Sliusarchuk, O. (2024). Modern, Innovative Approaches to Managing the Quality and Competitiveness of Hospitality and Tourism Businesses. Econ. Aff., 69 (Special Issue): 169–177. URL: http://surl.li/uoweb

Шикіна О.В., Гончаренко Я.Є., Ремігайло І.Ю. Досвід створення стратегічних альянсів в готельному бізнесі. Економіка та суспільство. 2022. № 36. URL: https://cutt.ly/Q8luw3M

Регіональні напрями стратегії кластерного розвитку сфери туризму та гостинності : моногр. / заг. ред.: І.В. Давиденко, О.Л. Михайлюк. Київ : ФОП Гуляєва В.М., 2024. 270 с.

Шикіна О., Кузнєцова О. Дуальна освіта як інструмент інтеграційного розвитку готельних мереж. Економіка та суспільство. 2024. № 60). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-27

Коцюрубенко Г. М. Аналіз доходів та витрат вітчизняних домогосподарств у сучасних умовах розвитку економіки України. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2011. №19. С. 262–269.

Даніліна С. О. Ринок похідних фінансових інструментів. Вісник Хмельницького національного університету. 2017. № 2(2). С. 52–55.

Shamara I.M. (2014). Intehratsiini protsesy v upravlinni pidpryiemstv turystychnoi haluzi [Integration processes in the management of tourism enterprises]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. 2014. № 1144. T. 1 Ekonomichni nauky, vyp. 3. S. 179–181. [In Ukrainian].

Oliinyk, O., Dolynska, O., Polova, O., Shykina, O. and Sliusarchuk, O. (2024). Modern, Innovative Approaches to Managing the Quality and Competitiveness of Hospitality and Tourism Businesses. Econ. Aff., 69 (Special Issue): 169–177. URL: http://surl.li/uoweb

Shykina O.V., Goncharenko Ya.E., & Remigailo I.Yu. (2022). Dosvid stvorennia stratehichnykh aliansiv v hotelnomu biznesi [Experience in creating strategic alliances in the hotel business], Ekonomika ta suspilstvo, (36). URL: https://cutt.ly/Q8luw3M [In Ukrainian].

Davydenko, I. V., & Mykhailiuk, O. L. (Eds.). (2024). Rehionalni napriamy stratehii klasternoho rozvytku sfery turyzmu ta hostynnosti : monohr [Regional directions of cluster development strategy in tourism and hospitality: Monograph]. Kyiv: FOP Huliaieva V. M. p. 270. [In Ukrainian].

Shykina O., Kuznetsova O. (2024). Dualna osvita yak instrument intehratsiinoho rozvytku hotelnykh merezh [Dual education as a tool for the integration development of hotel chains], Ekonomika ta suspilstvo, (60). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-27 U [In Ukrainian].

Kotsiurubenko G. M. (2011). Analiz dokhodiv ta vytrat vitchyznianykh domohospodarstv u suchasnykh umovakh rozvytku ekonomiky Ukrainy [Analysis of income and expenses of domestic households in modern conditions of development of the economy of Ukraine], Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky. № 19, p. 262–269. [In Ukrainian].

Danilina S. O. (2017). Rynok pokhidnykh finansovykh instrumentiv [Market of financial derivatives], Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. № 2(2). S. 52–55. [In Ukrainian].

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-11-25
Як цитувати
Шикіна, О., Нижниченко, Я., & Ремігайло, І. (2024). ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОЦЕСУ КООПЕРАЦІЇ У СФЕРІ ТУРИЗМУ. Економіка та суспільство, (69). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-39