МАРКЕТИНГ ПЕРСОНАЛУ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ ОРГАНІЗАЦІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Ключові слова: кадрова політика, HR-маркетинг, інструменти HR-маркетингу, пошук, підбір і залучення персоналу, ринок праці, бренд працедавця, цифровий маркетинг

Анотація

У статті висвітлено роль ER-маркетингу в контексті формування кадрової політики організацій в сучасних умовах. Виділено і охарактеризовано основні функції ER-маркетингу (комунікаційна, інформаційна, дослідно-аналітична, формування бази знань і бренду працедавця), які дотичні до вибору виду кадрової політики та її формування. Зазначено важливість використання інструментарію ER-маркетингу для узгодження потреб й можливостей суб’єктів ринку праці, оптимізування фінансових витрат на пошук і залучення персоналу, створення ефективної системи організації пошуку кандидатів на посади, формування позитивного бренду працедавця, формування банку знань. Аргументовано ефективність впровадження технологій та методів цифрового маркетингу в процес формування кадрової політики. Виділено особливу роль ціннісної пропозиції працедавця у зв’язку із диспропорціями на ринку праці та дефіцитом кадрів багатьох професій через війну.

Посилання

Борисенко О.С., Фісун Ю.В. Маркетинг відносин як сучасна концепція маркетингу. Інфраструктура ринку. 2017. Вип. 7. С. 107–113.

Водянка Л. Д., Ратушняк Д.В., Лусте О.О. Інноваційні методи підбору персоналу в умовах диджиталізації. Бізнес Інформ. 2022. № 1. С. 403-409.

Глушман Т.М. Маркетинг персоналу як інструмент реалізації кадрової політики підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки Електронне наукове фахове видання. Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського. 2016. Випуск 14. С. 322-326.

Дядик Т. В. Необхідність HR-маркетингу на сучасному ринку праці. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 33. С. 246-253.

Захарчин Г.М., Гладун С.О. Кадрова політика на світоглядно-ціннісній основі. Інфраструктура ринку. 2023. Випуск 73. С. 46-50.

Кравчук О. І., Варіс І. О., Потоскуєва А. Д. Цифрові технології HR маркетингу. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, 2023. № 9.

Муштай, В., Лишенко, М., & Макарова, В. Методологічні основи наукового дослідження стратегічних напрямів діяльності підприємств за концепції маркетингу відносин. Економіка та суспільство, 2022. № 35.

Потьомкіна О. В. Формування кадрової політики підприємства: мотиваційний аспект. Економічний форум. 2021. № 3. С. 145‒150.

Райко Д. В., Кролівець І.В. Особливості формування маркетингового персоналу щодо людського капіталу осіб з особливими потребами у системі управління персоналу. Ефективна економіка: електрон. журнал. 2023. № 8. 18 с.

Торяник Ж., Савіна А., Торяник І. Маркетинг персоналу як інструмент формування ефективного бренду роботодавця. Економіка і фінанси. 2022. Вип. 1. № 4. с. 34-47.

Borysenko, O.S., Fisun, U.V. (2017) Marketing vidnosyn iak suchasna kontseptsiia marketingu [Relationship marketing as a modern marketing contract]. Infrastruktura rynku, no 7, pp. 107–113.

Vodjanka, L. D., Ratushnjak, D.V., Luste O. O. (2022). Innovacijni metody pidboru personalu v umovakh dydzhytalizaciji [Innovative methods of personnel selection in conditions of digitization]. Biznes Inform, 1, 403– 409. (in Ukrainian).

Hlushman, T. M. (2016). Marketynh personalu iak instrument realizatsii kadrovoi polityky pidpryiemstva. [Marketing personnel as a tool for implementing personnel policy of the company]. Hlobal'ni ta natsional'ni problemy ekonomiky Elektronne naukove fakhove vydannia. Mykolaivs'kyj natsional'nyj universytet imeni V.O. Sukhomlyns'koho. Vol. 14, pp. 322-326. (in Ukrainian).

Dyady`k, T.V. (2019). Neobkhidnist' HR-marketynhu na suchasnomu rynku pratsi. [The need for HR-marketing in today's labor market]. Market infrastructure, vol. 33, pp. 246-253. (in Ukrainian).

Zakharchyn, H.M., Hladun S.O. (2023). Kadrova polityka na svitohliadno-tsinnisnij osnovi. [Personnel policy on a worldview-value basis]. Infrastruktura rynku, vol. 73, pp. 46-50. (in Ukrainian).

Kravchuk, O.I., Varis, I.O., & Potoskuieva, A.D. (2023). Tsyfrovi tekhnolohii HR marketynhu [Digital technologies for HR marketing]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, No 9. (in Ukrainian).

Mushtai, V.A., Lyshenko, M.O., Makarova, V. V. (2022). «Methodological foundations of scientific research of strategic areas of enterprise activity based on the concept of relationship marketing». Economy and society. No. 35. (in Ukrainian).

Pot'omkina, O. V. (2021). Formuvannia kadrovoi polityky pidpryiemstva: motyvatsijnyj aspekt. [Formation the personnel policy of the enterprise: motivational aspect]. Ekonomichnyj forum, no. 3, pp. 145‒150. (in Ukrainian).

Rajko, D. V., Krolivets' I.V. (2023). Osoblyvosti formuvannia marketynhovoho personalu schodo liuds'koho kapitalu osib z osoblyvymy potrebamy u systemi upravlinnia personalu. [Features of the formation of marketing staff regarding the human capital of persons with special needs in the personnel management system]. Efektyvna ekonomika: elektron. zhurnal, no. 8, 18 p. (in Ukrainian).

Torianyk, Z., Savina, A., & Torianyk, I. (2022). Personnel marketing as a tool for forming an effective employer brand [HR marketing as a tool for building an effective employer brand]. Economics & Finance, 1(4), 34–47. (in Ukrainian).

Переглядів статті: 8
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Захарчин, Г. (2024). МАРКЕТИНГ ПЕРСОНАЛУ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ ОРГАНІЗАЦІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Економіка та суспільство, (66). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-71
Розділ
МАРКЕТИНГ