РОЛЬ КОМУНІКАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ В УПРАВЛІННІ ПЕРСОНАЛОМ

Ключові слова: культура, комунікації, комунікаційний менеджмент, комунікаційний менеджмент, етичні норми, цінності, функції комунікаційної культури

Анотація

У статті висвітлено особливості комунікаційної культури та її роль у системі управління персоналом. Наголошено на сучасних факторах, які якісно змінили процеси комунікування в суспільстві в цілому та в організації, зокрема, і стимулювали пошук адекватних механізмів культури взаємодії. Підкреслено точки дотику комунікаційної культури і комунікаційного менеджменту як взаємодоповнювальних категорій. Наголошено на багатоаспектних проявах комунікаційної культури в управління персоналом, зокрема: культурологічному, інформаційному, іміджевого-формувальному, соціальному, технологічному, які підкреслюють її особливість. Наведено авторське визначення комунікаційної культури та охарактеризовано її основні функції. Зазначено, що у концептуальному плані комунікаційна культура тісно пов’язана із соціальною концепцією управління персоналом, яка відображає гуманістичну філософію і ціннісно-орієнтовану кадрову політику організації. Виділено особливості протікання комунікаційних процесів в умовах війни, що окреслили нові завдання стосовно комунікаційної культури.

Посилання

Амро Т. Професійна комунікація державних службовців у контексті війни: аналіз викликів та перешкод. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління. 2023. Випуск 5 (65). С. 104–107.

Близнюк Т. П., Майстренко О. В., Андрійченко Ж. О. Бізнес-етика та ділові комунікації в контексті теорії поколінь. Науковий погляд: економіка та управління. 2022. №1 (77). С. 44–50.

Дідок О. Комунікації під час війни. Як лідеру говорити зі співробітниками, щоб підтримати команду. Електронний ресурс. Режим доступу: https://forbes.ua/leadership/komunikatsii

Зернецька О. В. Глобальна комунікація: монографія. Київ: Наукова думка. 2017. 352 с.

Кошелєва, О. Б., Кравчук, О.А., Цисельська, О.В. Комунікаційна культура в умовах глобалізації та її вплив на формування іміджу країни. Питання культурології. 2021. Випуск 38. С. 287–300.

Мельник В. В. Інформаційно-комунікативна культура особистості та проблеми її віртуалізації: соціально-філософські виміри. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії: збірник наукових праць. Запоріжжя: Вид-во ЗДІА, 2016. Випуск 67. С.258–266.

Романуха О. М. Роль крос-культурних комунікацій у менеджменті організацій. Економіка і суспільство. 2017. Випуск 9. С.608–612.

Чередниченко В. Комунікативний менеджмент в стратегії розвитку підприємства. Економіка та суспільство, 2022. Випуск 42. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-89

Amro, T. (2023) Profesijna komunikatsiia derzhavnykh sluzhbovtsiv u konteksti vijny: analiz vyklykiv ta pereshkod [Professional communication of public servants in the context of war: analysis of challenges and obstacles]. Naukovi pratsi Mizhrehional'noi Akademii upravlinnia personalom. Politychni nauky ta publichne upravlinnia. Vol. 5 (65), pp. 104-107. (in Ukrainian).

Blyznyuk, T., Maistrenko, O., & Andriichenko, Zh. (2022) Biznes-etyka ta dilovi komunikatsii v konteksti teorii pokolin [Business ethics and business communications in the context of generational theory]. Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia – Scientific view: economics and management, 1(77), 44–50. DOI: https://doi.org/10.32836/2521-666X/2022-77-6 (in Ukrainian).

Didok, O. (2022) Komunikatsii pid chas vijny. Yak lideru hovoryty zi spivrobitnykamy, schob pidtrymaty komandu [Communications during the war. As a leader, how to talk to employees to support the team]. Forbes.ua. Available at: https://forbes.ua/leadership/komunikatsii-pid-chas-viyni-yak-lideru-govoriti-zi-spivrobitnikami-shchob-pidtrimati-komandu-15032022-4673 (in Ukrainian).

Zernetska, O. V. (2017). Hlobalna komunikatsiia: monohrafiia. [Global communication: monograph]. Kiеv, Naukova dumka, 350 p. (in Ukrainian).

Koshelieva, O.B., Kravchuk, O.A., Tsysel's'ka, O.V. (2021). Komunikatsijna kul'tura v umovakh hlobalizatsii ta ii vplyv na formuvannia imidzhu krainy [Communication culture in the globalised world and its influence on the country image making]. Pytannia kul'turolohii – Issues in Cultural Studies. Vol. 38, pp. 287-300. (in Ukrainian).

Mel'nyk, V.V. (2016). Informatsijno-komunikatyvna kul'tura osobystosti ta problemy ii virtualizatsii: sotsial'no-filosofs'ki vymiry [Information and komunikativnaja culture identity and problems of its virtualization: socio-philosophical dimension]. Humanitarnyj visnyk Zaporiz'koi derzhavnoi inzhenernoi akademii: zbirnyk naukovykh prats' – Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy. Zaporizhzhia: Vyd-vo ZDIA, vol. 67, pp. 258-266. (in Ukrainian).

Romanukha, О. (2017) Rol' kros-kul'turnykh komunikatsiy u menedzhmenti orhanizatsiy [The role of cross-cultural communications in organizations’ management]. Ekonomika i suspil'stvo – Economics and Society, 9, рр. 608–613. (in Ukrainian)

Cherednychenko, V. (2022). Komunikatyvnyj menedzhment v stratehii rozvytku pidpryiemstva [Communication management in enterprise development strategy]. Ekonomika ta suspil'stvo – Economy and society, vol. 42. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-89 (in Ukrainian).

Переглядів статті: 55
Завантажень PDF: 54
Опубліковано
2023-10-31
Як цитувати
Захарчин, Г. (2023). РОЛЬ КОМУНІКАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ В УПРАВЛІННІ ПЕРСОНАЛОМ. Економіка та суспільство, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-125
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ