ІВЕНТ-МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСОБЛИВИХ ПОДІЙ

Ключові слова: захід, івент-менеджмент, особлива подія, класифікація особливих подій, івент-маркетинг, маркетинг особливих подій

Анотація

Особлива подія, є важливим поняттям, оскільки вона бере участь в процесах глобалізації, сприяючи поширенню культурних практик і стандартизованих прикладів поведінки. Раніше організації найчастіше організовували весь процес подій самі. Однак з часом, усвідомлюючи масштаби завдань і кошти, які потрібно було вкласти, завдання з організації заходів почали перенаправляти спеціалізованим агентствам. Метою даного дослідження є аналіз сутності поняття особливих подій та визначення роль івент-менеджменту у організації особливих подій. Спеціальна подія – це короткострокові або довгострокові проєкти, які мають конкретну мету і визначену цільову аудиторію. Організаторами таких заходів найчастіше бувають окремі особи або групи (недержавні та державні організації). Недержавними організаціями є комерційні підприємства, агентства, спортивні клуби, неприбуткові організації, гуманітарні та релігійні організації, політичні партії та організації. Ці організації мають у своєму розпорядженні значні фінансові ресурси, які вони витрачають на акції, розіграші, концерти, паради, рекламні кампанії тощо. Спеціальні заходи за типом можна розділити на святкування, урочистості та пам’ятні заходи, культурні заходи, спортивні заходи, покази мод, релігійні події, політичні події, освітні заходи та події, пов’язані з діями, службами, особами чи підприємствами. Також проведено систематизацію класифікації особливих подій за іншими ознаками (ступенем абстрагування та узагальнення, способом фінансування, залежно від виконавця-організатора, відповідно до цільової аудиторії, за типом та масштабом події, за частотою події). Доведено, що івент-менеджмент стає ефективним інструментом менеджера соціально-культурної діяльності, який можна використати як засіб розвитку сфери дозвілля, та як інструмент управління для досягнення певних цілей. Визначено, що завданням івент менеджменту є систематизація етапів, процесів і кроків, які є невід'ємною частиною організації заходів, в тому числі й особливий подій. Проаналізовано ключові етапи організації особливий подій та розглянуто особливості кожного з цих етапів. Подальшими напрямами дослідження стане аналіз особливостей івент-маркетингу та маркетингу особливих подій.

Посилання

Дьяченко Ю.В., Седікова І.А., Бондар В.А. Event менеджмент як складник інформаційно комунікаційних технологій у публічному управлінні. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Державне управління. 2020. Т. 31 (70). Вип. № 6. С. 39–44.

Жежуха В.Й., Мисик В.М. Івент-менеджмент в Україні: проблеми, тенденції, перспективи та напрямки реінжинірингу. Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій. 2022. С. 31–45. URL: https://reicst.com.ua/asp/article/view/monograph_paradigmatic_03_2022_01_2

Мисик В.М. Чинники побудови і розвитку івент-менеджменту. Інтелект ХХІ. 2020. № 3. С. 44–48.

Ніколюк О.В., Дьяченко Ю.В., Савченко Т.В. Особливості розвитку івент-менеджменту в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 6. С. 98–103.

Олексюк Г.В., Ангелко І.В., Самотій Н.С. Івент-індустрія: розвиток та проблеми в Україні. Регіональна економіка. 2020. № 3 (97). С. 120–130.

Повалій Т.Л., Світайло Н.Д. Івент-менеджмент : навч. посіб. Суми : СумДУ, 2021. 198 с.

Хитрова О.А., Харитонова Ю.Ю. Стан і тенденції розвитку івент-менеджменту в Україні. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2018. Вип. 30. С. 27–31.

Bladen С. The service semiotics of luxury events: an exploration for future research and events management industry practice. Research in hospitality management. 2021. Vol. 11. Issue 1. P. 53–57.

Silvers J. R., O'Toole W. Risk Management for Eventsю London : Routledge, 2020. 422 p.

Diachenko, Yu.V., Sedikova, I.A., Bondar, V.A. (2020). Event menedzhment yak skladnyk informatsiino komunikatsiinykh tekhnolohii u publichnomu upravlinni [Event management as a component of information and communication technologies in public administration]. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Derzhavne upravlinnia. – Academic notes of the Tavri National University named after V.I. Vernadskyi. Series: Public administration. Vol. 31 (70). Is. № 6. P. 39–44. [in Ukrainian]

Zhezhukha, V.Y., Mysyk, V.M. (2022). Ivent-menedzhment v Ukraini: problemy, tendentsii, perspektyvy ta napriamky reinzhynirynhu [Event management in Ukraine: problems, trends, prospects and directions of reengineering] Naukovo-osvitnii innovatsiinyi tsentr suspilnykh transformatsii. – Scientific and educational innovation center of social transformations. P. 31–45. Retrieved from https://reicst.com.ua/asp/article/view/monograph_paradigmatic_03_2022_01_2 [in Ukrainian]

Mysyk, V.M. (2020). Chynnyky pobudovy i rozvytku ivent-menedzhmentu [Factors of construction and development of event management]. Intelekt XXI. – Intelligence XXI. № 3. P. 44–48. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2020-3.9 [in Ukrainian]

Nikoliuk, O.V., Diachenko, Yu.V., Savchenko, T.V. (2021). Osoblyvosti rozvytku ivent-menedzhmentu v Ukraini [Features of the development of event management in Ukraine]. Investytsii: praktyka ta dosvid. – Investments: practice and experience. № 6. P. 98–103. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.6.9 [in Ukrainian]

Oleksiuk, H.V., Anhelko, I.V., Samotii, N.S. (2020). Ivent-industriia: rozvytok ta problemy v Ukraini [Event industry: development and problems in Ukraine] Rehionalna ekonomika. – Regional economy. № 3 (97). P. 120-130. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-13 [in Ukrainian]

Povalii, T.L., Svitailo, N.D. (2021) Ivent-menedzhment: navch. posib. [Event management: education. manual]. Sumy: SumDU. [in Ukrainian]

Khytrova, O.A., Kharytonova, Yu.Yu. (2018). Stan i tendentsii rozvytku ivent-menedzhmentu v Ukraini [State and trends of development of event management in Ukraine]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia: Ekonomika i menedzhment. – Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and management. Is. 30. P. 27–31. Retrieved from: http://vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2018/30-2018/8.pdf [in Ukrainian]

Bladen, С. (2021). The service semiotics of luxury events: an exploration for future research and events management industry practice. Research in hospitality management. Vol. 11. Issue 1. P. 53–57.

Silvers, J. R., O'Toole, W. (2020). Risk Management for Eventsю London : Routledge, 422 p.

Переглядів статті: 67
Завантажень PDF: 31
Опубліковано
2024-06-24
Як цитувати
Близнюк, Т., Кузь, О., & Кінас, І. (2024). ІВЕНТ-МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСОБЛИВИХ ПОДІЙ. Економіка та суспільство, (64). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-20
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ