ОЦІНКА РІВНЯ РОЗВИТКУ ЛІДЕРСТВА: КРОС-КУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ

  • Тетяна Близнюк Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0002-8291-4150
Ключові слова: лідерство, крос-культурні характеристики, лідер, розвиток, рівень

Анотація

Розвиток нового покоління лідерів, залучення та утримання талантів – це ключові виклики для керівників організацій на глобальному рівні. Тож в сучасних умовах, під впливом процесів дедалі глибшої інтернаціоналізації бізнесу актуалізується потреба в розвитку ефективного лідерства саме у крос-культурному просторі. Виховання нового покоління лідерів, залучення та утримання талантів є ключовими завданнями для лідерів на глобальному рівні в будь-якій країні світу. Ефективність лідерства в крос-національному просторі безпосередньо залежить від рівня розвитку лідерства та відповідності фактичного стилю лідерства ефективному стилю, що залежить від національних особливостей, рівня розвитку персоналу та стадії життєвого циклу компанії. Саме тому метою даного дослідження є кількісна оцінка рівнів розвитку лідерства з урахуванням крос-культурних характеристик. Основна концепція цієї оцінки полягає в тому, що чим вище значення і чим більший прояв стимуляторів лідерства, тим вищий рівень розвитку лідерства в даній країні. На основі цієї оцінки було визначено порогові значення домінуючих крос-культурних факторів, що сприяють розвитку лідерства в компанії. П'ять рівнів розвитку лідерства, які класифікуються з урахуванням цієї оцінки, описують етапи особистісного зростання кожного лідера в компанії. Рівень розвитку лідерства визначався у таких країнах, як В'єтнам, Північна Корея, Індія, Казахстан, Монголія, Україна, Китай, Швеція, Південна Корея, США та Фінляндія. Визначено, що найнижчий рівень розвитку лідерства спостерігається у В'єтнамі та Північній Кореї (перший рівень). У компаніях Індії та Казахстану переважно сформувався другий рівень розвитку лідерства. Третій рівень розвитку лідерства в управлінні персоналом притаманний системі управління компаній Монголії, України та Китаю. Крім того, четвертий рівень розвитку лідерства визначено у компаніях Швеції та Південної Кореї. Найвищий рівень розвитку лідерства (п'ятий) спостерігається у системі менеджменту компаній Фінляндії та США. Детерміновані рівні є основою визначення крос-культурних особливостей розвитку лідерства цих країн.

Посилання

Adler N. J., Doktor R., Redding G. From the Atlantic to the Pacific century: Cross-cultural management Reviewed. Journal of Management. 1986. Vol. 12. No. 2. P. 295–318.

Global Leadership & Organizational Behavior Effectiveness. Globe Study 2020: site. URL: https://globeproject.com.

Hofstede G., Hofstede G. J., Minkov M. Cultures and Organizations: Software for the Mind. New York : McGraw-Hill, 2010. 560 р.

Laurent A. The Cultural diversity of western conception of management. International Studies of Management and Organization. 1983. Vol. 13. No. 1–2. P. 75–96.

Lewis R. D. When cultures collide : leading across cultures. Boston, London : Nicholas Brealey International, 2006. 625 p.

Maxwell J. The 5 Levels of Leadership: Proven Steps to Maximize Your Potential. New-York : Center Street, 2013. 304 p.

Trompenaars F., Hampden-Turner Ch. Riding the Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Business. New York : McGraw-Hill Trade, 1997. 265 р.

Ratanjee V. Making Leadership More Effective in Asia. Business Journal. 2013. October 13. URL: http://www.gallup.com/businessjournal/165224/making-leadership-effective-asia.aspx.

Переглядів статті: 362
Завантажень PDF: 190
Опубліковано
2022-01-25
Як цитувати
Близнюк, Т. (2022). ОЦІНКА РІВНЯ РОЗВИТКУ ЛІДЕРСТВА: КРОС-КУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ. Економіка та суспільство, (35). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-21
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ