РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ У ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСМПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: маркетинговий комплекс, маркетингові стратегії, маркетинг-мікс 4Р та 8Р, конкуренція, ресторанний бізнес, стейкхолдери, генерація ідей

Анотація

У статті розглянуто роль маркетингових стратегій у формуванні конкурентоспроможності підприємства. Зазначено, що в умовах невизначеності застосування базового маркетингового комплексу 4P є неефективним рішенням і потребує застосування комплексу 8P. Наведено авторське визначення терміну маркетингова стратегія та зазначено, які вона вирішує проблеми. Наведено процес реалізації маркетингової стратегії. Зазначено, які необхідно використовувати види аналізу щоб уникнути необґрунтованих ризиків та поглибити знання про ринок. Розглянуто різні види маркетингових стратегій та описано умови їх використання. Наведено процес реалізації стратегії створення нового товару. Зазначено переваги які досягає підприємство у формуванні конкурентного рівня за результатами використання маркетингових стратегій.

Посилання

Петрова, І.Л. & Лойко, Є.М. (2022). Методичні засади розробки маркетингової стратегії підприємства. Вчені записки університету «КРОК», №1 (65), 95–104.

Шевченко, Т. М. & Шевченко, О. А. (2020). Маркетингова стратегія підприємства: формування та розвиток в умовах ринкових відносин національної економіки. Ефективна економіка, №12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8414

Бочко, О.Ю., Кузяк, В.В., Гринів, Н.Т. (2022). Space-аналіз як основа вибору стратегії розвитку підприємства на ринку мінеральних вод. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, Вип. 18(1), 8–16.

Миськів, Г.В. & Лихолат, С.М. Комунікації в бізнесі. Львів : Растр-7.

Артімонова, І.В. (2010). Концепція маркетинг-міксу як основа програмно-цільового підходу до організації маркетингової діяльності підприємства. Актуальні проблеми економіки, № 4, 94–101.

Шульга, Л.В., Терещенко, І.О. & Шарлай О.В. (2020). Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством. Ефективна економіка, №9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192

Лабурцева, О.І. (2018). Ризики формування маркетингових стратегій. Вісник Хмельницького національного університету, №2, 237–243.

Лихолат, С. & Грицюк, Т. (2022). Формування комплексу маркетинг-міксу у банківській сфері. Економіка та суспільство, (42). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-7

Мельник, Д.Л. (2009). Маркетингова стратегія підприємства. Вісник Хмельницького національного університету, №3 (1), 213–219.

Куденко, Н.В. (2004). Дискусійні проблеми сутності і змісту маркетингової стратегії підприємства. Вісник НУ «Львівська політехніка» «Логістика», №499, 72–78.

Мних, О.Б. & Довгунь, О.С. Спеціалізація маркетингових досліджень в інноваційному розвитку глобальних компаній. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія «Економіка», випуск 17(34).

Petrova, I.L. & Loiko, Ye.M. (2022). Metodychni zasady rozrobky marketynhovoi stratehii pidpryiemstva [Methodical principles of development of the marketing strategy of the enterprise]. Vcheni zapysky universytetu «KROK», №1 vol. (65), pp. 95–104. [in Ukrainian].

Shevchenko, T. M. & Shevchenko, O. A. (2020). Marketynhova stratehiia pidpryiemstva: formuvannia ta rozvytok v umovakh rynkovykh vidnosyn natsionalnoi ekonomiky [Marketing strategy of the enterprise: formation and development in the conditions of market relations of the national economy]. Efektyvna ekonomika, vol. 12. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8414 [in Ukrainian].

Bochko, O.Yu., Kuziak, V.V., Hryniv, N.T. (2022). Space-analiz yak osnova vyboru stratehii rozvytku pidpryiemstva na rynku mineralnykh vod [Space-analysis as a basis for choosing an enterprise development strategy in the mineral water market]. Aktualni problemy rozvytku ekonomiky rehionu, vol . 18(1), pp. 8–16. [in Ukrainian].

Myskiv, H.V. & Lykholat, S.M. (2023). Komunikatsii v biznesi [Communications in business]. Lviv : Rastr-7. [in Ukrainian].

Artimonova, I.V. (2010). Kontseptsiia marketynh-miksu yak osnova prohramno-tsilovoho pidkhodu do orhanizatsii marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva [The concept of marketing mix as the basis of a program-targeted approach to the organization of marketing activities of an enterprise]. Aktualni problemy ekonomiky, vol. 4, pp. 94–101. [in Ukrainian].

Shulha, L.V., Tereshchenko, I.O. & Sharlai O.V. (2020). Suchasni marketynhovi stratehii upravlinnia pidpryiemstvom [Modern marketing strategies of enterprise management]. Efektyvna ekonomika, vol. 9. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192[in Ukrainian].

Laburtseva, O.I. (2018). Ryzyky formuvannia marketynhovykh stratehii [Risks of forming marketing strategies]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, vol. 2, pp. 237–243. [in Ukrainian].

Lykholat, S. & Hrytsiuk, T. (2022). Formuvannia kompleksu marketynh-miksu u bankivskii sferi [Formation of a marketing mix complex in the banking sector]. Ekonomika ta suspilstvo, (42). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-7 [in Ukrainian].

Melnyk, D.L. (2009). Marketynhova stratehiia pidpryiemstva [Marketing strategy of the enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, vol. 3 (1), pp. 213–219. [in Ukrainian].

Kudenko, N.V. (2004). Dyskusiini problemy sutnosti i zmistu marketynhovoi stratehii pidpryiemstva [Debatable problems of the essence and content of the marketing strategy of the enterprise]. Visnyk NU «Lvivska politekhnika» «Lohistyka», vol. 499, pp. 72–78. [in Ukrainian].

Mnykh, O.B. & Dovhun, O.S. Spetsializatsiia marketynh doslidzhen v innovatsiinomu rozvytku hlobalnykh kompanii [Specialization of marketing research in the innovative development of global companies]. Adaptyvne upravlinnia: teoriia i praktyka. Seriia «Ekonomika», vol. 17(34). [in Ukrainian].

Переглядів статті: 48
Завантажень PDF: 35
Опубліковано
2024-03-26
Як цитувати
Лихолат, С., & Стасула, М. (2024). РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ У ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСМПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. Економіка та суспільство, (61). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-32
Розділ
МАРКЕТИНГ