ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ЯК ЕЛЕМЕНТУ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
У статті розкрито теоретичні засади маркетингової діяльності підприємства. Визначено основні проблеми, пов’язані з маркетинговою діяльністю та з її плануванням. Обґрунтовано основні функції управління маркетингом на підприємстві: планування маркетингу; організацію маркетингу; мотиваційна складова маркетингу та контроль маркетингової діяльності на підприємстві. На основі цього представлено модель маркетингової діяльності, що включає організаційне, функціональне та інформаційне забезпечення. Визначено поняття маркетингової стратегії та її завдання. Запропоновано та деталізовано етапи розробки маркетингової стратегії, що включають аналіз ринку, визначення цільової аудиторії та сегментація ринку, аналіз конкурентів, постановку цілей, позиціонування товару та унікальну торгову пропозицію, а також оцінку та планування фінансової складової маркетингу.
Посилання
Багорка М. О., Кадирус І. Г., Кравець О. В. Розроблення маркетингових конкурентних стратегій підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». 2021. Вип. 36. С. 11−18.
Войтович С.Я., Потапюк І.П. Сутність і зміст поняття «маркетингова стратегія». Економіка і регіон. 2011. № 4 (31). С. 77−81.
Гаркавенко С.С. Маркетинг: підручник. Київ: Видавництво «Лібра», 2010. 720 с.
Кадирус І.Г., Донських А.С., Левковська К.І. Формування маркетингових стратегій у забезпеченні конкурентоспроможності аграрних підприємств. Економічна наука. 2018. №22. С. 85−89.
Ковальчук В.В. Маркетингова стратегія підприємства: суть поняття, особливості формування в сучасних умовах господарювання. Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2018. №9. С. 156−165.
Котлер Ф. Основи маркетингу. Київ : Видавничий дім «Діалектика», 2020. 800 с.
Мельник Д. Л. Маркетингова стратегія підприємства. Вісник Хмельницького національного університету .2009. № 3. С. 213–219.
Павлішина Н.М., Рясна Г.В. Маркетингова стратегія: сутність та методика формування. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. №12. С. 126−130.
Шульга Л.В., Терещенко І.О., Шарлай О.В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством. Ефективна економіка. 2020. №9. С. 125−131.
Bahorka M. O., Kadyrus I. H., Kravets O. V. (2012) Rozroblennia marketynhovykh konkurentnykh stratehii pidpryiemstv [Development of marketing competitive strategies of enterprises]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo» − Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series «International Economic Relations and World Economy», Vol. 36, pp. 11−18.
Voitovych S.Ia., Potapiuk I.P. (2011) Sutnist i zmist poniattia «marketynhova stratehiia» [The essence and content of the concept of «marketing strategy»]. Ekonomika i rehion − Economy and the region, Vol. 4 (31). pp. 77−81.
Harkavenko S.S. (2010) Marketynh: pidruchnyk [Marketing: a textbook]. Kyiv: Vydavnytstvo «Libra», 720 p. (in Ukrainian)
Kadyrus I.H., Donskykh A.S., Levkovska K.I. (2018) Formuvannia marketynhovykh stratehii u zabezpechenni konkurentospromozhnosti ahrarnykh pidpryiemstv [Formation of marketing strategies in ensuring the competitiveness of agricultural enterprises]. Ekonomichna nauka – Economics, Vol. 22. pp. 85−89.
Kovalchuk V.V. (2018) Marketynhova stratehiia pidpryiemstva: sut poniattia, osoblyvosti formuvannia v suchasnykh umovakh hospodariuvannia [The marketing strategy of the enterprise: the essence of the concept, the peculiarities of its formation in modern economic conditions]. Ekonomika. Finansy. Menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky − Economy. Finances. Management: topical issues of science and practice, Vol. 9. pp. 156−165.
Kotler F. (2020) Osnovy marketynhu [Basics of marketing]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Dialektyka», 800 p. (in Ukrainian)
Melnyk D. L. (2009) Marketynhova stratehiia pidpryiemstva [Marketing strategy of the enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu Marketing strategy of the enterprise − Bulletin of the Khmelnytskyi National University, Vol. 3. pp. 213–219.
Pavlishyna N.M., Riasna H.V. (2017) Marketynhova stratehiia: sutnist ta metodyka formuvannia [Marketing strategy: essence and method of formation]. Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii − Economic Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy, Vol. 12. pp. 126−130.
Shulha L.V., Tereshchenko I.O., Sharlai O.V. (2020) Suchasni marketynhovi stratehii upravlinnia pidpryiemstvom [Modern marketing strategies of enterprise management]. Efektyvna ekonomika− Efficient economy, Vol. 9. pp. 125−131.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.